Το πρώτο μας μεγάλο ταξίδι! Μέρος πρώτο- Ο τόπος μου.

Με μεγάλη χαρά σας παρουσιάζουμε ένα ” ταξίδι¨που έλαβε χώρα στο Νηπιαγωγείο μας την περασμενη χρονιά. Στόχος μας να ταξιδέψουμε  από τον τόπο, στη χώρα , στην ήπειρο, στη…Γη!

Αφετηρία ο τόπος μας λοιπόν! Ας γνωρίσουμε την Κέρκυρα!

Ένας χάρτης απλώνεται μπροστά στα παιδιά .

  • Διαβάζουμε το χάρτη της Κέρκυρας. Μια πρώτη επαφή με το χάρτη. Τι είναι ο χάρτης , τι απεικονίζει; Βλέπουμε στο χάρτη δρόμους, ποτάμια , βουνά. Το όνομα Κέρκυρα και η σημασία του. Πως ονομάζονταν παλιότερα (μυθολογία , ιστορία).
  •  Δίνουμε στα παιδιά το χάρτη της Κέρκυρας , τον ζωγραφίζουν και γράφουν το όνομα του νησιού όπως μπορούν.

Στη συνέχεια αναφερθήκαμε στη μουσική παράδοση του νησιού.

“Οι μουσικές της Κέρκυρας”

  • Με τη βοήθεια του υπολογιστή τα παιδιά παρακολουθούν και σχολιάζουν τα μουσικά ακούσματα που συναντά κανείς στην Κέρκυρα: τις φιλαρμονικές/μπάντες του νησιού σε παρέλαση ή σε συναυλία, τα τραγούδια των κανταδόρων, τα πανηγύρια./ εστιάζουμε στις περιστάσεις που ακούγεται η κάθε μουσική , τί σημαίνουν για τον τόπο, τα μουσικά όργανα.

Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με τα αξιοθέατα του νησιού μας και δώσαμε έμφαση στα σημαντικότερα από αυτά.

«Τα αξιοθέατα της Κέρκυρας- Παλαιό φρούριο, Αχίλλειον.

  • Τα παιδιά βλέπουν εικόνες και εξηγούμε τι είναι και τι ήταν το κάθε αξιοθέατο. Η σημασία του στο πέρασμα του χρόνου.
  • Τουρισμός. Γιατί έρχονται τουρίστες στο νησί μας; Τι σημαντικό έχει να δουν;

“Τα αξιοθέατα της Κέρκυρας – Το Λιστόν”

(Παιδί και περιβάλλον / Πληροφορική / Εικαστικά)

  • Η ιστορία της ονομασίας.
  • Ψηφιακή περιήγηση / περιγραφή, σχολιασμός.
  • Το Λιστόν σε σκίτσο: τα παιδιά σχεδιάζουν την πλατεία Λιστόν μόνο με μαύρο μαρκαδόρο.

“Παλαιά πόλη – Αρχιτεκτονική των σπιτιών”

Η παλιά πόλη της Κέρκυρας. Πως είναι κτισμένα τα σπίτια; Πως είναι τα μπαλκόνια; κτλ

Δίνουμε στα παιδιά μια ασπρόμαυρη φωτοτυπία από κερκυραϊκά σπίτια και τα παιδιά πρέπει αν ζωγραφίσουν μόνο πράσινα τα παράθυρα και χρωματιστά τα λουλούδια.

Ακολούθησε ομαδικό κολλάζ: τα καντούνια της Κέρκυρας.

ΟΜΑΔΙΚΟ ΦΩΤΟΚΟΛΑΖ:Τα παιδιά επιλέγουν φωτογραφίες με οτιδήποτε έχει σχέση με την Κέρκυρα (αξιοθέατα, τοποθεσίες, φύση, τοπικά προϊόντα, τουριστικά) και τα κολλούν σε ένα χάρτη της Κέρκυρας, που είναι σχεδιασμένος πάνω σε μπλε φόντο που έχουν χρωματίσει τα παιδιά με τέμπερες.

«Τοπικά προϊόντα της Κέρκυρας».

Έχουμε ζητήσει από τα παιδιά να φέρουν από το σπίτι τους τοπικά παραδοσιακά προϊόντα. Φτιάχνουμε μια έκθεση στην τάξη μας.

Γράφουμε ταμπέλες και τις τοποθετούμε μπροστά από κάθε προϊόν.

 

Bookmark the permalink.

0 Comments

  1. poly kali douleia, bravo!!!!

  2. απλά τέλειο, είναι μια πολύ καλή ιδέα για να κάνουμε κάτι αντίστοιχο στα σχολεία της Θεσσαλονίκης μας με αφορμή τα 100 χρόνια απο την απελευθέρωση της πόλης μας!!!

    • Με αφετηρία τη Θεσσαλονίκη δεν μπορεί παρά να είναι ένα μοναδικό “ταξίδι”! Τις καλύτερες ευχές μας!

    • Μαρακι μου θα χαρούμε πολύ να δουλέψετε στο σχολείο σου κάτι αντίστοιχο στη Θεσσαλονίκη, με το μοναδικό τρόπο που εσύ ξέρεις να δουλεύεις και να το αναρτήσεις εδώ!!

Γράψτε απάντηση στο meleniro Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.