Οι ζωγραφιές των παιδιών στο Νηπιαγωγείο. Eκείνες που… περισσεύουν!

  Οι ζωγραφιές των παιδιών, αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ημερίσιας διαταξης του Νηπιαγωγείου! Ωστόσο δεν είναι λίγες οι φορές που σημείωνεται μια… υπερ-παραγωγή δημιουργιών τόσο μεγάλη που, παρά την ταξινόμηση στους φακέλλους, στα συρταράκια κλπ., πάντα υπάρχουν αρκετές, που μοιάζουν να… περισσεύουν! Μια ωραία ιδέα που πήρα από το διαδίκτυο … Διαβάστε περισσότερα…

Χρωματιστή… ανασκόπηση τριμήνου!

Μια ιδέα που ξεκίνησε τυχαία, όταν κάποια παιδιά στην ελεύθερη απασχόληση, τις πρώτες μέρες της σχολικής χρονιάς, ζήτησαν μερικά χαρτάκια post it για να τα ζωγραφίσουν, κι αποφασίσαμε να τα κολλήσουμε στο ταμπλό της τάξης! Ώσπου τελικά  αποφασίσαμε να γεμίσουμε όλο το ταμπλό με τέτοια χαρτάκια για να φτιάξουμε μια … Διαβάστε περισσότερα…

«Οι παππούδες κακομαθαίνουν τα παιδιά»και …άλλες ιστορίες!

Πάρα πολλές φορές από τις πρώτες κιόλας συζητήσεις με τους γονείς των παιδιών του νηπιαγωγείου, σχετικά με τις περιπτώσεις παιδιών που παρουσιάζουν αδυναμίες στην προσαρμογή, την κοινωνική τους συμπεριφορά, στην τήρηση των κανόνων και των ορίων, έχω έρθει αντιμέτωπη με τη δήλωση «Τί να σας πω! Ο παππούς και η … Διαβάστε περισσότερα…

Κάνε το καλό…!

Πού καταλήγουν κάθε χρόνο οι ομαδικές δημιουργίες των παιδιών της τάξης του νηπιαγωγείου; Όσο κι αν δεν μας αρέσει να το παραδεχτούμε οι περισσότερες αποθηκεύονται στο «χρονοντούλαπο» της αποθήκης του νηπιαγωγείου και της …μνήμης μας! Την περασμένη σχολική χρονιά όμως αποφασίσαμε στο νηπιαγωγείο μας, να αξιοποιήσουμε αυτά τα αξιοθαύμαστα ομαδικά … Διαβάστε περισσότερα…

Τι μπορεί να έχει μάθει το παιδί πριν το νηπιαγωγείο!

Τι θα μπορούσε να γνωρίζει ήδη ένα παιδί, πριν την είσοδο του στο νηπιαγωγείο, όσον αφορά την ανάπτυξη των δεξιοτήτων και της προσωπικότητάς του, είναι ένα ζήτημα που απασχολεί πάντα τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς των παιδιών της προσχολικης ηλικίας. Πολλές φορές μάλιστα το ζήτημα αυτό συμβαίνει να γίνεται και … Διαβάστε περισσότερα…

Τι θα μάθει ένα παιδί στο νηπιαγωγείο;

Το σύγχρονο νηπιαγωγείο μέσω του νέου προγράμματος δραστηριοτήτων, έχει θέσει ψηλά τον πήχη στην ελληνική δημόσια εκπαίδευση. Απαλλαγμένο από την πίεση της ύλης διδασκαλίας της επόμενης βαθμίδας, αυτής του Δημοτικού Σχολείου, αφήνει το περιθώριο στους εκπαιδευτικούς για ελεύθερη, δημιουργική έκφραση δημιουργώντας ένα μαθησιακό περιβάλλον γεμάτο φαντασία, ιδανικό για τα παιδιά … Διαβάστε περισσότερα…

Ποιο είναι το καλύτερο σχολείο για το παιδί μου;

Είναι σίγουρο ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί έχουμε έρθει αντιμέτωποι με το ερώτημα αυτό, σε όποια βαθμίδα της εκπαίδευσης κι αν ανήκουμε. Με τη λέξη «σχολείο» να αναφέρεται σε όλες τις βαθμίδες και να αφορά κυρίως τα «πρωτάκια» της καθεμιάς από αυτές. Πολλοί γονείς, ακριβώς επειδή αντιλαμβάνονται τη σπουδαιότητα ενός καλού … Διαβάστε περισσότερα…

Αξίες ζωής στην εκπαίδευση – Συνεργασία

Καθώς άλλη μια σχολική χρονιά φτάνει στο τέλος της είναι σίγουρο πως οι περισσότεροι από εμάς κάνουμε, λίγο ή πολύ μια αποτίμηση του εκπαιδευτικού μας έργου. Τι καταφέραμε, ποια προγράμματα μας πέτυχαν τους στόχους τους, και γιατί κάποια δεν είχαν το προσδοκώμενο αποτέλεσμα, ποια παιδιά ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες μας και … Διαβάστε περισσότερα…

Γιατί να φοιτήσει ένα πρόνηπιο στο νηπιαγωγείο;

Γιατί πολύ απλά, το σύγχρονο νηπιαγωγείο μέσω του νέου προγράμματος δραστηριοτήτων, έχει θέσει πολύ ψηλά τον πήχη στην ελληνική δημόσια εκπαίδευση! Απαλλαγμένο από την πίεση της ύλης διδασκαλίας της επόμενης βαθμίδας, αυτής του Δημοτικού Σχολείου, αφήνει το περιθώριο στους εκπαιδευτικούς για ελεύθερη, δημιουργική έκφραση δημιουργώντας ένα μαθησιακό περιβάλλον γεμάτο φαντασία, … Διαβάστε περισσότερα…

Γιατί μας ενδιαφέρει ο καιρός; (Δραστηριότητες νηπιαγωγείου)

Γιατί μας ενδιαφέρει ο καιρός; Τι είναι αυτό που τον κάνει σημαντικό και ποια είναι η σχέση του με την καθημερινή μας ζωή; Αυτά ήταν τα βασικά ερωτήματα που όρισαν την πορεία των δραστηριοτήτων μας στην τάξη του νηπιαγωγείου κατά την εξέλιξη της δράσεως με τίτλο «Έχει ο καιρός γυρίσματα … Διαβάστε περισσότερα…