Το πρόσωπο του μήνα

«Η παιδική σκέψη διαφέρει από αυτήν των ενηλίκων σε σημαντικά σημεία. Ένα  ιδιαίτερο και διακριτικό χαρακτηριστικό της παιδικής σκέψης είναι πως είναι ψυχοκρατική. Αυτό σημαίνει πως το παιδί σχετίζεται και κατανοεί τα άψυχα και τα έμψυχα αντικείμενα με τον ίδιο τρόπο, ως ζωντανά δηλαδή, που σκέφτονται και αισθάνονται όπως το … Διαβάστε περισσότερα…

Γραμμές και Σχήματα

Τα παιδιά με την εβδομαδιαία αυτή δραστηριότητα υποστηρίζονται να κρατούν εργαλεία γραφής, αλλά και το ψαλίδι, με σωστό τρόπο και να τα χρησιμοποιούν αποτελεσματικά. Να σχεδιάζουν διάφορα είδη γραμμών και περιγραμμάτων και να συνθέτουν διάφορα σχήματα και μορφές. Να αρχίσουν να συνειδητοποιούν ότι τα γράμματα δημιουργούνται απο τον συνδυασμό ευθειών … Διαβάστε περισσότερα…

10+1 Πασχαλινά αινίγματα για το Νηπιαγωγείο

Ας μετρήσουμε αντίστροφα τις σχολικές μέρες, που απομένουν μέχρι τις διακοπές του Πάσχα, με λέξεις που μας θυμίζουν πασχαλινές συνήθειες και έθιμα και γεύσεις και μυρωδιές! Και οι λέξεις αυτές ας είναι η αφορμή για χαρούμενες δραστηριότητες στην τάξη του Νηπιαγωγείου, με συζητήσεις, λεξικά, κατασκευές, ζωγραφική, θεατρικά παιχνίδια και ό,τι … Διαβάστε περισσότερα…

Δραστηριότητες εισαγωγής στη χρήση του Βee-bot στο Νηπιαγωγείο

Δραστηριότητες εισαγωγής στη χρήση του Βee-bot ή αλλιώς δραστηριότητες με το Bee-bot για σούπερ αρχάριους, όπως…εγώ! Στην τάξη μας λοιπόν ξεκινήσαμε το ταξίδι μας στον κόσμο του Bee-Bot, αρχικά χωρίς αυτό! Προκειμένου να εξοικειωθούν τα παιδιά με τις βασικές κινήσεις- εντολές στον προγραμματισμό του Βee-bot. Δραστηριότητες χωρίς το Βee-bot Χρήσιμες … Διαβάστε περισσότερα…

«Προώθησέ το!»-Δράση διάχυσης αποτελεσμάτων

Το «Προώθησέ το!»  είναι μια ωραία ιδέα για να βοηθήσουμε τα παιδιά να καλλιεργήσουν στάσεις προς την κατεύθυνση της μεγαλύτερης κοινωνικής συμμετοχής και της συνειδητής ανάληψης πρωτοβουλιών για συγκεκριμένες δράσεις. Να μάθουν  να νοιάζονται και να δρουν όχι μόνο για τον εαυτό τους αλλά και για τους ανθρώπους γύρω τους! … Διαβάστε περισσότερα…

Ο Ηρακλής και το λιοντάρι της Νεμέας – Εικονογράφηση μύθου

Μια ωραία ιδέα για να εικονογραφήσουν τα παιδιά ιστορίες της ελληνικής μυθολογίας είναι να χρησιμοποιήσουν αντί για χρώματα, στιγμιαίο καφέ! Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό, καθώς δίνει στις δημιουργίες των παιδιών μια χροιά παλαιάς εποχής! Μ’αυτή την τεχνική εικονογραφήσαμε στην τάξη τον άθλο του Ηρακλή με το λιοντάρι της Νεμέας. Ο … Διαβάστε περισσότερα…

«Καθρέφτη, καθρεφτάκι μου!»-Εγώ! (στόμα)

«Να μετράς τη ζωή σου με τα χαμόγελα!» Το χαμόγελο, που είναι τόσο απλό και δεδομένο για τα παιδιά, κι όμως τόσο σύνθετο και δύσκολο για τους μεγάλους, πόσο σημαντικό είναι για την προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη των ανθρώπων!Η παρουσία ή η απουσία του και μόνο, αποκαλύπτει πολλά για τα … Διαβάστε περισσότερα…

«28η Οκτωβρίου 1940»- Η ιστορία… απλά!

Ήταν ο τρόπος, που σκέφτηκα, για να βοηθήσω τα παιδιά να καταλάβουν τη χρονική ακολουθία των γεγονότων, ενός  μεγάλου κεφαλαίου της ιστορίας της Ελλάδας, που  ξεκίνησε την αυγή της 28ης Οκτωβρίου 1940. Με τις ξυλομπογιές των παιδιών λοιπόν, ως άλλες κούκλες κουκλοθεάτρου, είπα με λίγα λόγια την ιστορία αυτή και … Διαβάστε περισσότερα…

«Καθρέφτη, καθρεφτάκι μου» – Εγώ! (μάτια /μαλλιά)

-«Ωραία μάτια!» έχουμε ακούσει να λένε οι μεγάλοι! Τι σημαίνει αυτό άραγε; Τι είναι αυτό που κάνει τα μάτια κάποιου/ας να είναι ωραία; Το χρώμα; Το σχήμα; Και τι θα πει «κοιτάζω με τα μάτια της καρδιάς;» ή «δες το με τα μάτια της …φαντασίας;»  Και ποια είναι δηλαδή «η … Διαβάστε περισσότερα…

«Καθρέφτη, καθρεφτάκι μου»- Εγώ (πρόσωπο)

Να’μαι λοιπόν μπροστά στον καθρέφτη -ας φτιάξω λίγο κι αυτή τη φράντζα που πέφτει!- οι μεγάλοι λένε πως είμαι μοναδικός, αν κι εγώ δεν το πιστεύω…γενικώς… (Ηρώ Παπαδοπούλου «Είμαι μοναδικός!») Με στόχο να βοηθήσω τα παιδιά να γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους και να καταλάβουν τη σημασία της μοναδικότητας τους, … Διαβάστε περισσότερα…