«28η Οκτωβρίου 1940»- Η ιστορία… απλά!

Ήταν ο τρόπος, που σκέφτηκα, για να βοηθήσω τα παιδιά να καταλάβουν τη χρονική ακολουθία των γεγονότων, ενός  μεγάλου κεφαλαίου της ιστορίας της Ελλάδας, που  ξεκίνησε την αυγή της 28ης Οκτωβρίου 1940. Με τις ξυλομπογιές των παιδιών λοιπόν, ως άλλες κούκλες κουκλοθεάτρου, είπα με λίγα λόγια την ιστορία αυτή και … Διαβάστε περισσότερα…

«Καθρέφτη, καθρεφτάκι μου» – Εγώ! (μάτια /μαλλιά)

-«Ωραία μάτια!» έχουμε ακούσει να λένε οι μεγάλοι! Τι σημαίνει αυτό άραγε; Τι είναι αυτό που κάνει τα μάτια κάποιου/ας να είναι ωραία; Το χρώμα; Το σχήμα; Και τι θα πει «κοιτάζω με τα μάτια της καρδιάς;» ή «δες το με τα μάτια της …φαντασίας;»  Και ποια είναι δηλαδή «η … Διαβάστε περισσότερα…

«Καθρέφτη, καθρεφτάκι μου»- Εγώ (πρόσωπο)

Να’μαι λοιπόν μπροστά στον καθρέφτη -ας φτιάξω λίγο κι αυτή τη φράντζα που πέφτει!- οι μεγάλοι λένε πως είμαι μοναδικός, αν κι εγώ δεν το πιστεύω…γενικώς… (Ηρώ Παπαδοπούλου «Είμαι μοναδικός!») Με στόχο να βοηθήσω τα παιδιά να γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους και να καταλάβουν τη σημασία της μοναδικότητας τους, … Διαβάστε περισσότερα…

Οι ζωγραφιές των παιδιών στο Νηπιαγωγείο. Eκείνες που… περισσεύουν!

  Οι ζωγραφιές των παιδιών, αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ημερίσιας διαταξης του Νηπιαγωγείου! Ωστόσο δεν είναι λίγες οι φορές που σημείωνεται μια… υπερ-παραγωγή δημιουργιών τόσο μεγάλη που, παρά την ταξινόμηση στους φακέλλους, στα συρταράκια κλπ., πάντα υπάρχουν αρκετές, που μοιάζουν να… περισσεύουν! Μια ωραία ιδέα που πήρα από το διαδίκτυο … Διαβάστε περισσότερα…

Χρωματιστή… ανασκόπηση τριμήνου!

Μια ιδέα που ξεκίνησε τυχαία, όταν κάποια παιδιά στην ελεύθερη απασχόληση, τις πρώτες μέρες της σχολικής χρονιάς, ζήτησαν μερικά χαρτάκια post it για να τα ζωγραφίσουν, κι αποφασίσαμε να τα κολλήσουμε στο ταμπλό της τάξης! Ώσπου τελικά  αποφασίσαμε να γεμίσουμε όλο το ταμπλό με τέτοια χαρτάκια για να φτιάξουμε μια … Διαβάστε περισσότερα…

«Οι παππούδες κακομαθαίνουν τα παιδιά»και …άλλες ιστορίες!

Πάρα πολλές φορές από τις πρώτες κιόλας συζητήσεις με τους γονείς των παιδιών του νηπιαγωγείου, σχετικά με τις περιπτώσεις παιδιών που παρουσιάζουν αδυναμίες στην προσαρμογή, την κοινωνική τους συμπεριφορά, στην τήρηση των κανόνων και των ορίων, έχω έρθει αντιμέτωπη με τη δήλωση «Τί να σας πω! Ο παππούς και η … Διαβάστε περισσότερα…

Κάνε το καλό…!

Πού καταλήγουν κάθε χρόνο οι ομαδικές δημιουργίες των παιδιών της τάξης του νηπιαγωγείου; Όσο κι αν δεν μας αρέσει να το παραδεχτούμε οι περισσότερες αποθηκεύονται στο «χρονοντούλαπο» της αποθήκης του νηπιαγωγείου και της …μνήμης μας! Την περασμένη σχολική χρονιά όμως αποφασίσαμε στο νηπιαγωγείο μας, να αξιοποιήσουμε αυτά τα αξιοθαύμαστα ομαδικά … Διαβάστε περισσότερα…

Τι μπορεί να έχει μάθει το παιδί πριν το νηπιαγωγείο!

Τι θα μπορούσε να γνωρίζει ήδη ένα παιδί, πριν την είσοδο του στο νηπιαγωγείο, όσον αφορά την ανάπτυξη των δεξιοτήτων και της προσωπικότητάς του, είναι ένα ζήτημα που απασχολεί πάντα τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς των παιδιών της προσχολικης ηλικίας. Πολλές φορές μάλιστα το ζήτημα αυτό συμβαίνει να γίνεται και … Διαβάστε περισσότερα…

Τι θα μάθει ένα παιδί στο νηπιαγωγείο;

Το σύγχρονο νηπιαγωγείο μέσω του νέου προγράμματος δραστηριοτήτων, έχει θέσει ψηλά τον πήχη στην ελληνική δημόσια εκπαίδευση. Απαλλαγμένο από την πίεση της ύλης διδασκαλίας της επόμενης βαθμίδας, αυτής του Δημοτικού Σχολείου, αφήνει το περιθώριο στους εκπαιδευτικούς για ελεύθερη, δημιουργική έκφραση δημιουργώντας ένα μαθησιακό περιβάλλον γεμάτο φαντασία, ιδανικό για τα παιδιά … Διαβάστε περισσότερα…

Ποιο είναι το καλύτερο σχολείο για το παιδί μου;

Είναι σίγουρο ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί έχουμε έρθει αντιμέτωποι με το ερώτημα αυτό, σε όποια βαθμίδα της εκπαίδευσης κι αν ανήκουμε. Με τη λέξη «σχολείο» να αναφέρεται σε όλες τις βαθμίδες και να αφορά κυρίως τα «πρωτάκια» της καθεμιάς από αυτές. Πολλοί γονείς, ακριβώς επειδή αντιλαμβάνονται τη σπουδαιότητα ενός καλού … Διαβάστε περισσότερα…