Είναι σε όλους μας γνωστό αυτό το …άβολο συναίσθημα, όταν πρέπει να πάμε σε κάποια συνάντηση ή κάποιο γεγονός και να συναντήσουμε ανθρώπους που δεν τους γνωρίζουμε. Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και στα παιδιά, ειδικά σε εκείνα που ξεκινούν για πρώτη χρονιά το Νηπιαγωγείο, και δεν έχουν κανένα οικείο πρόσωπο στην ομάδα των παιδιών γύρω τους.
Οι δραστηριότητες για την εξοικείωση των μελών της ομάδας και την ενδυνάμωση της, είναι ένας εύκολος τρόπος να υποστηριχθούν τα παιδιά που δυσκολεύονται στην επικοινωνία και τις κοινωνικές δεξιότητες, αλλά και όλα τα παιδιά της ομάδας γενικά, προκειμένου να καλλιεργηθεί η συνεργασία και η ομαδική δυναμική.
Μάλιστα παιχνίδια και δραστηριότητες αυτού του τύπου καλό θα ήταν να μην περιορίζονται μόνο στις πρώτες μέρες της σχολικής χρονιάς, αλλά να γίνοται σε όλη τη διάρκεια της. Έτσι μπορούμε να οδηγηθούμε στο “δέσιμο” της ομάδας και τη δημιουργία δεσμών.
ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΑΛΥΣΙΔΑ
Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο. Ένα παιδί σηκώνεται και αναφέρει κάτι που του αρέσει (να κάνει, να φτιάχνει,να παίζει, να τρώει κλπ.) Σε όποιο ή όποια παιδιά αρέσει το ίδιο σηκώνεται/νται και πιάνεται/νται αγκώνα με αγκώνα, σαν κρίκοι μιας αλυσίδας. Τι ωραία που ταιριάζουμε λοιπόν! Που να γνωριστούμε και καλύτερα!
ΤΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ
Από δυο αντικριστά καρεκλάκια δένουμε 2 παράλληλες κορδέλλες. Αυτό είναι το λεωφορείο μας! Η εκπαιδευτικός στέκεται μπροστά από το ένα καρεκλάκι και είναι ο οδηγός του λεωφορείου! Τα παιδιά στέκονται στην άκρη και είναι οι επιβάτες που περιμένουν στη στάση!
-“Επόμενη στάση “Δροσερό καρπούζι”! Σε όποιον/α αρέσει παρακαλώ να επιβιβαστεί στο λεωφορείο!” λέει η οδηγός.
Τα παιδιά που τους αρέσει το καρπούζι “μπαίνουν” στο λεωφορείο για όση ώρα ακούγεται μια μουσική. Στο στοπ της μουσικής κατεβαίνουν και ξαναπηγαίνουν στη στάση. Το παιχνίδι συνεχίζεται για όση ωρά διατηρείται το ενδιαφέρον και φυσικά μπορούν και τα παιδιά να πάρουν τη θέση του οδηγού.
ΩΧ! Η ΤΑΞΗ ΜΙΚΡΑΙΝΕΙ!
Στο πάτωμα βάζουμε δυο κορδέλες σε απόσταση μεταξύ τους που να σχηματίζουν από έναν κύκλο. Τα παιδιά χωρίζονται σε 2 ομάδες και μοιράζονται μπροστά από τον κάθε κύκλο. Όσο ακούγεται μουσική χορεύουν γύρω από τον κύκλο τους. Στο στοπ βάζουν μέσα στον κύκλο από ένα πόδι ο κάθενας/η καθεμιά. Κάθε επόμενη φορά κοβούμε τις κορδέλες και μικραίνουμε τους κύκλους! Τι θα γίνει στο τέλος όταν οι κύκλοι θα είναι πολύ μικροί; Πως θα χωρέσουν όλα τα πόδια; Τι πρέπει να κάνουν οι ομάδες για να μην μείνει κανένα μέλος τους απ’έξω;
ΠΕΡΝΑ ΤΗ ΓΡΑΜΜΗ
Μια κορδέλα σε χαμηλό ύψος δένεται από 2 αντικριστά καρεκλάκια σε απόσταση μεταξύ τους. Τα παιδιά το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να προσπαθήσουν να πηδήξουν από τη μια πλευρά στη άλλη, αλλά απολύτως ταυτόχρονα όλοι μαζί! Είναι ένα παιχνίδι με πολύ γέλιο και προσπάθεια από τα παιδιά για να πετύχουν τον στόχο της ομάδας. Οι επαναλήψεις θα είναι τόσες όσες αρκούν στην ομάδα να περάσει ωραία χωρίς να ξεφύγει σε ένταση!
ΠΡΟΣΟΧΗ! ΡΕΥΜΑ!
Η ίδια κορδέλα από την προηγούμενη δραστηριότητα, τώρα γίνεται ηλεκτροφόρο καλώδιο! Η ομάδα των παιδιών έχει την εξής δοκιμασία: να πιαστούν χέρι χέρι και να περάσουν όλοι μαζί το “ηλεκτροφόρο καλώδιο” χωρίς να το ακουμπήσει με κανέναν τρόπο, ούτε ένας από την ομάδα! Ξαναπροσπαθούν μέχρι να το καταφέρουν!
Και το παιχνίδι μόλις ξεκίνησε!
Καλή σχολική χρονιά!
Πηγές:
Εικόνα: Susana Soto
https://www.bookwidgets.com/blog/2019/10/15-fun-team-building-activities-and-trust-games-for-the-classroom
30 Creative Team Building Activities for Kids
Ηρώ πάρα πολύ όμορφα παιχνίδια .
Μπράβο
Ευχαριστώ πολύ!!