Σπιτική παρεούλα…στο μπάνιο!

Η Σπιτική Παρεούλα συνεχίζει με την περιήγησή της στο σπίτι, μιας που Μένουμε Σπίτι! Αυτή τη φορά πηγαίνουμε στο μπάνιο για διασκεδατικές δραστηριότητες με το νερό και όχι μόνο!

Μοναδική σημαντική υπενθύμιση ότι όλες οι δραστηριότητες πρέπει να γίνονται με την επίβλεψη ενηλίκου.

…στην μπανιέρα!

 

  • Επιπλέει ή όχι;

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΖΟΜΑΙ: Τοποθετώ μέσα στην μπανιέρα μια λεκανίτσα γεμάτη νερό. Τοποθετώ μέσα διάφορα μικρά αντικείμενα και βλέπω ποιο καταφέρνει να επιπλέει και ποιο όχι.

ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ: Συγκεντρώνω μικρά αντικείμενα και σε χαρτί χωρισμένο στη μέσα με μια γραμμή, ζωγραφίζω από τη μια μεριά, αυτά που εκτιμώ ότι μπορούν να επιπλέουν στο νερό και από την άλλη αυτά που εκτιμώ ότι δεν επιπλέουν / Κάνω το πείραμα/ Διορθώνω ή επιβεβαιώνω τις προβλέψεις μου.

ΑΝΑΡΡΩΤΙΕΜΑΙ: Γιατί κάποια αντικείμενα επιπλέουν και κάποια άλλα όχι; Τι κοινό έχουν μεταξύ τους τα μεν και τα δε;

ΣΥΖΗΤΩ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΜΕΓΑΛΟ: Τις σκέψεις, τα συμπεράσματα, τους προβληματισμούς μου σχετικά με το θέμα.

ΔΙΑΒΑΖΩ/ΑΝΑΖΗΤΩ: Βιβλία ή εικόνες και βίντεο στο διαδίκτυο με βοηθούν να μάθω περισσότερα για το θέμα, εφόσον με ενδιαφέρει.

 

  • Μουσικά /Ηχητικά παιχνίδια με το νερό:

-Τοποθετούμε μέσα στην μπανιέρα μια λεκάνη γεμάτη νερό. Από ένα πλαστικό μπουκάλι ρίχνουμε νερό στη λεκάνη από ψηλά ή από χαμηλά, αργά ή απότομα./ Κάνουμε το ίδιο χρησιμοποιώντας 2 μπουκάλια με νερό ταυτόχρονα (Άκου τους ήχους!)

-Βυθίζουμε ένα άδειο πλαστικό μπουκάλι στο νερό και ακούμε τον ήχο από τις μπουρμπουλήθρες!

-Κάνουμε μπουρμπουλήθρες φυσώντας σ’ένα καλαμάκι, που βυθίζουμε ελαφρώς στο νερό. (Άκου τον ήχο!)

-Τοποθετούμε άδεια μεταλλικά μπολάκια να επιπλεύσουν στο νερό και τα χτυπάμε μ’ένα μεταλλικό κουταλάκι (Άκου τον ήχο!) / Το ίδιο μόνο που τώρα στα μπολάκια ρίχνουμε και λίγο νερό, σε άλλο περισσότερο, σε άλλο λιγότερο (τώρα άλλαξε ο ήχος;) / Ώρα για μια ορχήστρα κρουστών λοιπόν!

 

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

  • Ώρα για ψάρεμα! Σε μια λεκάνη γεμάτη νερό μέσα στην μπανιέρα ρίχνουμε πλαστικά τουβλάκια lego και με ένα μικρό σουρωτήρι για τσάι προσπαθούμε να τα «ψαρέψουμε» / Το ίδιο μόνο που κάθε φορά ψαρεύουμε τα τουβλάκια μόνο από ένα χρώμα / Το ίδιο σε ζευγάρι με κάποιον, ποιος θα μαζέψει τα περισσότερα ή τα περισσότερα από το χρώμα που ορίστηκε στην αρχή.
  • Γρήγορα χεράκια: Μια λεκάνη γεμάτη νερό και 2 μπολάκια άδεια τοποθετημένα από τη μια και την άλλη πλευρά της λεκάνης. 2 παίκτες που κρατούν από ένα σφουγγάρι. Στόχος να βουτήξουν το σφουγγάρι στο νερό και να το στίψουν πάνω από το μπολάκι τους, έτσι ώστε το νερό να πέσει μέσα. Νικητής όποιος γεμίσει πρώτος το μπολάκι του με νερό.
  • Επιχείρηση πλύσιμο! 3 λεκανίτσες μέσα στην μπανιέρα. 1 γεμάτη νερό και λίγο διαλυμένο σαπούνι, 1 γεμάτη νερό, 1 άδεια. Στην πρώτη βάζουμε τα πλαστικά μας παιχνίδια και τα πλένουμε με μια βούρτσα για πιάτα. Στη συνέχεια τα βάζουμε μέσα στη λεκάνη με το νερό να ξεπλυθούν και τέλος στην άδεια λεκάνη να στεγνώσουν!
  • Μπανάκι όνειρο! Απολαμβάνω ένα ωραίο μπανάκι με την επίβλεψη ενός μεγάλου και: 1)Αν δεν το ξέρω ήδη, δοκιμάζω να μάθω να πλένομαι μόνος/η μου και να λούζω τα μαλλιά μου 2)Ρίχνω λίγο παραπάνω αφρόλουτρο στο νερό και φτιάχνω έναν σαπουνοπαράδεισο, με σαπουνόπυργους και σαπουνοσπηλιές! Φοράω σαπουνοκορώνα στο κεφάλι και μπορεί να φτιάξω και μια σαπουνογενειάδα! 3)Παίρνω κάποια από τα πλαστικά μου παιχνίδια στο αφρολουτρομπανάκι όνειρο!

…στον καθρέφτη!

  • Φανταστικά μαλλιά: Με βρεγμένα μαλλιά μπροστά στον καθρέφτη χτενίζω τα μαλλιά μου / Δοκιμάζω διάφορα αστεία χτενίσματα και κάποιος με φωτογραφίζει /Κοιτώντας τις φωτογραφίες, όταν πάω στο δωμάτιό μου, ζωγραφίζω τον εαυτό μου μ’ αυτά τα αστεία χτενίσματα. Αν θέλω φαντάζομαι τον εαυτό μου και με κάτι άλλο πάνω στο κεφάλι μου εκτός από μαλλιά! Σχεδιάζω με φαντασία!
  • Μάτια: Παρατηρώ τα μάτια μου στον καθρέφτη- Τι χρώμα έχουν; / Ζωγραφίζω κάτι που να έχει το ίδιο χρώμα με τα μάτια μου! / Ποιος άλλος στο σπίτι, έχει το ίδιο χρώμα με τα δικά μου μάτια; Ποιος έχει διαφορετικό; – Μετράω και καταγράφω το αποτέλεσμα/ Μήπως να δω και τα μάτια της υπόλοιπης οικογένειας; Βιντεοκλήση παρακαλώ!/ Ζωγραφίζω τι βλέπουν τα μάτια μου μέσα σε κάθε δωμάτιο του σπιτιού αλλά και έξω από το παράθυρο!

…στον νιπτήρα!

  • «Σχο-λα-στι-κά!»: Μαθαίνω τι σημαίνει η λέξη «σχολαστικά» που ακούω στο τηλεοπτικό σποτ και πλένω τα χεράκια μου με αυτόν τον τρόπο! Δεν ξεχνώ ότι ο χρόνος πλυσίματος των χεριών μου είναι όσο κρατάει το τραγουδάκι των γενεθλίων, αν το πούμε 2 φορές./ Επί τη ευκαιρία εξασκούμαι και στο σωστό πλύσιμο των δοντιών!

  • Νερένιες δημιουργίες! (Οπωσδήποτε με επίβλεψη ενηλίκου) Παίρνω τις νερομπογιές μου στον νιπτήρα και με το πινέλο μου χρωματίζω το εσωτερικό του νιπτήρα! Μόλις ανοίξω τη βρύση, οι δημιουργίες μου «Ουπς!» εξαφανίζονται!
  • Πισίνα και όχι μόνο: Βάζοντας την τάπα στον νιπτήρα και γεμίζοντας με νερό (απαραίτητη επίβλεψη από ενήλικα) έχω έτοιμη μια «πισίνα» ή «λιμνούλα» για τα παιχνίδια μου!

*Στο μπάνιο είναι μια καλή ευκαιρία, για τα παιδιά που ακόμα έχουν κάποια αδυναμία στην αυτοεξυπηρέτησή τους στην τουαλέτα, να εξασκηθούν σε αυτό.

 

Μένουμε στο σπίτι!

Περνάμε καλά!

…και όλα θα περάσουν!

 (Featured image by illustrator Pauline Reeves)

About Ηρώ Παπαδοπούλου

Αποφοίτησα από την Παιδαγωγική Σχολή (Τμήμα Νηπιαγωγών) του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης το 1996. Κατάγομαι από τα Ιωάννινα, όπου και εργάστηκα στην ιδιωτική εκπαίδευση από το 1996 έως το 2000. Έκτοτε ζω με την οικογένειά μου στην Κέρκυρα και εργάζομαι σε δημόσιο Νηπιαγωγείο. Μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μου στο: info@meleniro.gr
Bookmark the permalink.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.