Aς ζητήσουμε από τα παιδιά μια μέρα, μόλις συγκεντρωθούν στον κύκλο μας, να αρχίσουν όλα μαζί να λένε συνέχεια το όνομά τους, και να ηχογραφήσουμε τη στιγμή. Αμέσως μετά να ακούσουμε όλοι μαζί το ηχογραφημένο ντοκουμέντο και να ρωτήσουμε τα παιδιά αν μπορούν να καταλαβούν ποιος μιλάει και τί λέει! Στη συνέχεια να τα ηχογραφήσουμε ξανά να λένε με τη σειρά ένας ένας το όνομά του. Τώρα ακούμε ποιος μιλάει και τι λέει;
Άρα λοιπόν μήπως τελικά, σπουδαία τα λόγια του ομιλητή, αλλά αν δίπλα του δεν υπάρχει κανένας καλός ακροατής να τα ακούσει…μάταιος ο κόπος του; Για να δούμε λοιπόν τι ακριβώς πρέπει να κάνει ένας καλός ακροατής;
Ο ΚΑΛΟΣ ΑΚΡΟΑΤΗΣ!
- Τα παιδιά σε κύκλο. Ένα παιδί κάθεται σε μια θέση απέναντι στους άλλους, έτοιμος να μιλήσει για τον εαυτό του! Οι υπόλοιποι κάνουν την αρχή λέγοντας: «Στα μάτια σε κοιτώ, το στόμα μου κλειστό. Ακούω τί μου λες, χωρίς παρεμβολές» και τακτοποιούνται στη θέση τους! Ξεκινάει λοιπόν το παιδί να μιλάει για τον εαυτό του διαλέγοντας ένα θέμα από τις καρτούλες που έχει μπροστά του: οικογένεια, φίλοι, ζώα, παιχνίδια, χρώματα, φαγητά.
…ήμασταν καλοί ακροατές ή όχι;;