Δραστηριότητες με ή χωρίς φωνή-Ας προσαρμόσουμε την ένταση!

Γιατί δεν ψιθυρίζουμε στα αποκριάτικα πάρτυ; Και γιατί δε φωνάζουμε στις θεατρικές παραστάσεις; Γιατί πρέπει να προσαρμόζουμε την ένταση της φωνής μας  ανάλογα με το μέρος που βρισκόμαστε; Τι συμβαίνει όταν δεν ακολουθούνται από όλους οι ίδιοι κανόνες πάνω στο θέμα αυτό; Και τι σχέση έχουν όλα αυτά με τις πρώτες μέρες στην τάξη του Νηπιαγωγείου; 

Όποιος βρίσκεται μέσα στο Νηπιαγωγείο τις μέρες αυτές, το γνωρίζει αυτό πολύ καλά!! 

Σας προτείνω λοιπόν μερικές δραστηριότητες, που πραγματοποιήθηκαν αυτές τις μέρες στην τάξη μας, με στόχο να αρχίσουν σιγά σιγά τα παιδιά να κατανοούν τη σημασία της προσαρμογής της φωνής τους στα πλαίσια της κοινωνικής τους ανάπτυξης.

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΙΩΠΗΣ/ΗΣΥΧΙΑΣ

  1. Ποιος κάνει ησυχία; Τα παιδιά σε κύκλο. Η νηπ. αφού κάνει έναν κύκλο γύρω από τα παιδιά, ακουμπά στο κεφάλι τον πιο ήσυχο. Εκείνος σηκώνεται και η νηπ. κάθεται στη θέση του, ενώ αυτός κάνει τον κύκλο γύρω από τα παιδιά και ακουμπά τον επόμενο.
  2. Ο καθρέφτης: Η νηπ. κάνει διάφορες κινήσεις και τα παιδιά τις μιμούνται σαν να είναι ο καθρέφτης της. Όποιος μιλήσει του υπενθυμίζουμε ότι οι καθρέφτες δεν μιλούν! Το παιχνίδι συνεχίζεται με κάποιο παιδί να κάνει διάφορες κινήσεις και οι υπόλοιποι να τις ακολουθούν.
  3. Βάλε φαντασία: Η νηπ. σχεδιάζει ένα οβάλ σχήμα πάνω σε ένα χαρτί και το δίνει στο επόμενο παιδί στον κύκλο, ζητώντας του να σχεδιάσει ένα στοιχείο πάνω στο σχήμα, έτσι που να δημιουργηθεί ένα ανθρώπινο πρόσωπο, καθώς το χαρτί περνά από χέρι σε χέρι, και σιγά σιγά ένας άνθρωπος! Μια ομαδική και πολύ ήσυχη ζωγραφιά!

 

Η ΕΝΤΑΣΗ ΤΗΣ ΦΩΝΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ

  • Το όνομα μου: με δυνατή φωνή(μπλε)/κανονική φωνή(πράσινο)/ψιθυριστή φωνή(κίτρινο)/χωρίς φωνή (κόκκινο). Διαλέγουν χρωματιστά χάρτινα προσωπάκια, με κλειστά μάτια και λένε το όνομά τους με την αντίστοιχη φωνή.

  • Με ποια φωνή; Καθημερινά σε κάθε δραστηριότητα «στήνουμε» δίπλα μας τα χάρτινα προσωπάκια με τις φωνές για να μας θυμίζουν ποια φωνή πρέπει να χρησιμοποιούμε για να μπορέσουν όλοι να λειτουργήσουν με σωστό τρόπο.

 

 

  • Παραμύθι για ακρόαση: Ο βασιλιάς Φωνακλάς .Ένα παραμύθι με σημαντικό μήνυμα! 

  • Φωνάζω το …αρχικό μου γράμμα!

  • Ακούμε 3 ηχητικά βίντεο με: ανθρώπους που ψιθυρίζουν, ανθρώπους που μιλούν, παιδιά που παίζουν στην αυλή. /Συζήτηση: Που βρίσκονται οι άνθρωποι αυτοί και τί κάνουν;

 

  • Μέρος/ Φωνή:Δείχνουμε φωτογραφίες από διάφορα μέρη όπου μπορούν να βρεθούν παιδιά. Τα παιδιά τοποθετούν από κάτω τα χρωματιστά ανθρωπάκια με τις φωνές που πρέπει να χρησιμοποιούμε ανάλογα με το μέρος που βρισκόμαστε (μεταξύ των φωτογραφιών και η τάξη και η αυλή του σχολείου)

-ΠΡΟΚΛΗΣΗ: αλλάζουμε τις θέσεις από τα ανθρωπάκια των φωνών και σκεφτόμαστε «τι θα γινόταν αν φωνάζαμε στην εκκλησία; Ή ψιθυρίζαμε στην παραλία;»κλπ

 

 

About Ηρώ Παπαδοπούλου

Αποφοίτησα από την Παιδαγωγική Σχολή (Τμήμα Νηπιαγωγών) του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης το 1996. Κατάγομαι από τα Ιωάννινα, όπου και εργάστηκα στην ιδιωτική εκπαίδευση από το 1996 έως το 2000. Έκτοτε ζω με την οικογένειά μου στην Κέρκυρα και εργάζομαι σε δημόσιο Νηπιαγωγείο. Μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μου στο: info@meleniro.gr
Bookmark the permalink.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.