Δραστηριότητες εισαγωγής στη χρήση του Βee-bot στο Νηπιαγωγείο

Δραστηριότητες εισαγωγής στη χρήση του Βee-bot ή αλλιώς δραστηριότητες με το Bee-bot για σούπερ αρχάριους, όπως…εγώ!

Στην τάξη μας λοιπόν ξεκινήσαμε το ταξίδι μας στον κόσμο του Bee-Bot, αρχικά χωρίς αυτό! Προκειμένου να εξοικειωθούν τα παιδιά με τις βασικές κινήσεις- εντολές στον προγραμματισμό του Βee-bot.

Δραστηριότητες χωρίς το Βee-bot

Χρήσιμες υποδείξεις:

-Τα παιδιά μπορούν να φορούν κορδελάκια διαφορετικού χρώματος στο χέρι για το δεξί και το αριστερό, για τις δραστηριότητες που χρησιμοποιούν το σώμα τους.

-Χρησιμοποίησα μικρά μοκετάκια, που έχουμε στο Νηπιαγωγείο μας, και μας έχουν χρησιμεύσει πολύ σε διάφορες περιπτώσεις, που χρειάστηκε να καθίσουν κάπου τα παιδιά. Είναι ελαφριά και μεταφέρονται εύκολα. Τα βρίσκει κανείς σε καταστήματα με μοκέτες, όπου τα χρησιμοποιούν ως δείγματα.

1.Τυφλόμυγα(παιδί/νηπιαγωγός)  Τοποθετώ τα μοκετάκια σε μια διαδρομή κάνοντας μια «προσομοίωση» της διαδρομής, που μπορεί να κάνει ένα Bee-bot, ώστε τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν τον τρόπο που κινείται. Δηλαδή την πορεία «εμπρός-πίσω-αριστερά-δεξιά» και όχι διαγώνια. Το κάθε παιδί λοιπόν έχει κλειστά μάτια και η νηπιαγωγός το καθοδηγεί με αγγίγματα : στο κεφάλι= βήμα μπροστά, στον αριστερό ώμο=βήμα αριστερά, στον δεξί ώμο=βήμα δεξιά, στην πλάτη=βήμα πίσω. Στην αρχή δίνει τις εντολές και προφορικά και με αγγιγματα ταυτόχρονα, στη συνέχεια μόνο με αγγίγματα.

2. Τυφλόμυγα (τα παιδιά σε ζευγάρια) . Ακριβώς η ίδια δραστηριότητα με πριν, μόνο που τώρα τα παιδιά χωρίζονται σε ζευγάρια , όπου το ένα παιδί δίνει τις εντολές με τα αντίστοιχα αγγίγματα και το άλλο παιδί κάνει τα βήματα με κλειστά μάτια.

3.Φτάσε στο Βeebot:  Τοποθετώ τα μοκετάκια σε τετράγωνο κάνοντας μια προσομοίωση του 

πλέγματος πάνω στο οποίο γίνονται οι περισσότερες δραστηριότητες 

με το Βee-bot. Σε κάποιο από τα τετράγωνα τοποθετώ το Bee-bot. Κάθε παιδί ξεκινώντας από το σημείο έναρξης πρέπει να σκεφτεί μέσω ποιας διαδρομής θα φτάσει στο bee-bot και να την ακολουθήσει, λέγοντας και κάνοντας ταυτόχρονα τα αντίστοιχα βήματα. Η δραστηριότητα αυτή βοήθησε πολύ τα παιδιά να καταλάβουν ότι η εντολή «στρίβω» (είτε δεξιά είτε αριστερά) δεν συνεπάγεται για το Bee-bot ότι κάνω ταυτόχρονα και ένα βήμα. Μια εντολή το «στρίβω» άλλη εντολή το «κάνω ένα βήμα».

4 Σε οδηγώ στο Βee-bot:Η ίδια δραστηριότητα με πριν μόνο που τώρα τα παιδιά χωρίζονται σε ζευγάρια . Το ένα παιδί σκέφτεται τη διαδρομή και δίνει τις εντολές στο άλλο παιδί για να τις εκτελέσει βαδίζοντας πάνω στα μοκετάκια βήμα βήμα μέχρι να φτάσει στο Bee-bot.

5Κάρτες με βελάκια (εισαγωγή στα σύμβολα κίνησης του bee-bot):Και σε αυτή τη δραστηρίοτητα τα μοκετάκια σχηματίζουν τετράγωνο. Όπως και πριν κάθε παιδί πρέπει να κάνει μια διαδρομή για να φτάσει στο Βee-bot βαδίζοντας πάνω στα μοκετάκια. Στη συνέχεια βάζει κάρτες με τα αντίστοιχα βελάκια πάνω στη διαδρομή που έκανε./ Σε επόμενο γύρο σκέφτονται διαδρομές και τις εκτελούν τοποθετώντας μόνο τις αντίστοιχες κάρτες.

6.Ζωντανό Bee-bot: Η ίδια διαδικασία όπως και στη δραστηριότητα «Σε οδηγώ στο Bee-bot». Tα παιδιά σε ζευγάρια. Το ένα παιδί όμως τώρα προγραμματίζει τη διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσει ο φίλος του για να φτάσει στο bee-bot βάζοντας στη σειρά μπροστά του τις κάρτες με τα βελάκια. Στη συνέχεια «διαβάζει» τη διαδρομή που έφτιαξε δίνοντας τις αντίστοιχες εντολές για να προχωρήσει ο φίλος του. Είναι τελικά η διαδρομή που σκέφτηκε η σωστή; Με τη δραστηριότητα αυτή τα παιδιά εκπαιδεύονται στο να κάνουν νοερούς μετασχηματισμούς και να προβλέπουν τις αλλαγές που προκύπτουν, μπαίνοντας σιγά σιγά στον κόσμο του προγραμματισμού .

Δραστηριότητες με το Βee-bot (πρώτη επάφη)

1.Το bee-bot στην παρέα μας! (πρώτη επαφή)  Τα παιδιά σε κύκλo στέλνουν με τις εντολές τους το bee-bot προς το παιδί που επέλεξαν. Αρχικά δίνουν μια εντολή τη φορά (πχ. Μπροστά και go, στροφή δεξιά και go,κλπ) και στη συνέχεια , όσοι το επιθυμούν, τολμούν να το προγραμματίσουν με περισσότερες κινήσεις, όσες υπολογίζουν ότι πρέπει να χρειάζονται για φτάσει το ρομποτάκι μπροστά στο παιδί που έχουν επιλέξει.

2.Το bee-bot στη μοκέτα μας! Αξιοποιώντας τη μοκέτα μας που απεικονίζει την κάτοψη μια μικρής πόλης με τους δρόμους της, κάναμε την ακόλουθη δραστηριότητα: Κάθε παιδί τοποθετεί μια μολυβοθήκη σε κάποιο σημείο της πόλης και το bee-bot σε όποιο σημείο επιθυμεί, ως εκκίνηση. Στη συνέχεια με ξυλομπογιές ορίζει τη διαδρομή που θέλει να ακολουθήσει το bee-bot για να φτάσει στη μολυβοθήκη. Αφαιρεί τις ξυλομπογιές και δίνει τις αντίστοιχες εντολές στο bee-bot, είτε μια μια , είτε περισσότερες, όπως μπορεί το καθένα.

3.Εικαστική δημιουργία με το bee-bot. Τοποθετούμε πάνω στο bee-bot δυο ανεξίτηλους μαρκαδόρους έτσι που η μύτη τους να ακουμπά  σε ένα άσπρο χαρτόνι. Τα παιδιά ελεύθερα του δίνουν όποια και όσες εντολές θέλουν. Εκείνο καθώς κινείται κάνει διάφορες γραμμές και κύκλους πάνω στο χαρτί! Στη συνέχεια τα παιδιά με νερομπογιές χρωματίζουν τα κενά που δημιουργούνται ανάμεσα στις γραμμές. Το αποτέλεσμα; Μια χρωματική πανδαισία!

και το πρώτο φύλλο εργασίας…

About Ηρώ Παπαδοπούλου

Αποφοίτησα από την Παιδαγωγική Σχολή (Τμήμα Νηπιαγωγών) του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης το 1996. Κατάγομαι από τα Ιωάννινα, όπου και εργάστηκα στην ιδιωτική εκπαίδευση από το 1996 έως το 2000. Έκτοτε ζω με την οικογένειά μου στην Κέρκυρα και εργάζομαι σε δημόσιο Νηπιαγωγείο. Μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μου στο: info@meleniro.gr
Bookmark the permalink.

2 Comments

  1. Ε-ΞΑΙ-ΡΕ-ΤΙ-ΚΗ προσέγγιση! Μακάρι να το είχες κάνει πέρσι να ξεκίναγα κι εγώ έτσι! Σε ευχαριστώ άλλη μία φορά για τις εξαιρετικές και πρωτοποριακές προτάσεις σου! Καλή συνέχεια!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.