Στα πλαίσια ενός προγράμματος για τον καιρό, που απασχολεί την τάξη μας τη φετινή σχολική χρονιά, ξεκινήσαμε από τις αρχές του Νοεμβρίου τη συγκέντρωση απλών στατιστικών δεδομένων, για τις καθημερινές καιρικές συνθήκες κατά τη διάρκεια του μήνα.
Αρχικά δημιουργήσαμε έναν πίνακα με κενά κελιά τόσα όσες οι μέρες του μήνα Νοεμβρίου.
Στη συνέχεια ορίσαμε με ποιον τρόπο θα υποδηλώνεται η κάθε καιρική συνθήκη και καταλήξαμε με τα παιδιά στο παρακάτω σχήμα:
Όταν δηλαδή θα έχουμε “Καταιγίδα” χρωματίζουμε το αντίστοιχο κουτάκι του πίνακα μας “πορτοκαλί”, όταν έχουμε “Βροχή” χρωματίζουμε “γκρι” κ.ο.κ
Και έτσι κάθε μέρα, κατά τη διάρκεια του μήνα, καταγράφαμε με αυτόν τον τρόπο τις καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν.
Στο τέλος του μήνα προχωρήσαμε στην αποδόμηση του πίνακα.
Και αμέσως μετά στις ομαδοποιήσεις των καιρικών συνθηκών.
Τέλος σχηματίσαμε τον στατιστικό μας πίνακα και προχωρήσαμε στις μετρήσεις, στις συγκρίσεις και την καταγραφή των στοιχείων.
Το ίδιο ακριβώς κάναμε και για τον μήνα Δεκέμβριο,και στη συνέχεια προχωρήσαμε και στη σύγκριση των στατιστικών στοιχείων μεταξύ του μήνα Νοεμβρίου και του μήνα Δεκεμβρίου.
Ο σκοπός μας είναι με το πέρας των μηνών Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου να δημιουργήσουμε έναν πίνακα στατιστικών δεδομένων για τον καιρό της εποχής του Χειμώνα, τον οποίον θα συγκρίνουμε με τον πίνακα για την Άνοιξη στο τέλος του Μάη.