Το 2016 πόσων ετών θα γίνω; Ποια χρονιά και ποιο μήνα γεννήθηκα; Πόσα παιδιά της τάξης γεννήθηκαν την ίδια χρονιά με μένα; Πόσα παιδιά έχουν γεννηθεί το φθινόπωρο; …Αυτές και άλλες ερωτήσεις επεξεργαστήκαμε και απαντήσαμε με τα παιδιά της τάξης τις προηγούμενες ημέρες, με τις ακόλουθες δραστηριότητες:
1.Το κάθε παιδί βρίσκει στον πίνακα το όνομά του και τα στοιχεία που αφορούν την ημερομηνία της γέννησής του.
2. Ξεκινάμε από τη χρονολογία και βάζουμε τις χρονολογίες στη σειρά έως το 2016. Μετράμε τα χρόνια που πέρασαν.
3. Συμπληρώνουμε αντίστοιχο φύλλο εργασίας και το κάθε παιδί βρίσκει την ηλικία του.
4. Με αυτά τα πρώτα στοιχεία που έχουμε στα χέρια μας (την χρονολογία και την ηλικία) φτιάχνουμε πίνακα στατιστικής για να εξακριβώσουμε πόσα παιδιά έχουν γεννηθεί την ίδια χρονιά και ποια είναι τα περισσότερα.
5. Περνάμε στον μήνα γέννησης του κάθε παιδιού. Ξεκινάμε τη διαδικασία σκέψης βάζοντας καταρχήν αριθμούς στη σειρά από 1 – 12 και στη συνέχεια τους μήνες του έτους στην ίδια σειρά.
6. Σειρά έχει η μέρα γέννησης του κάθε παιδιού. Αφού το κάθε παιδί βρει την δική του τη σημειώνει πανω σε ένα κεράκι. Έπειτα τοποθετεί το κεράκι του στον αντίστοιχο μήνα , ελέγχοντας τα στοιχεία του στον πίνακα με τις ημερομηνίες.7. Ο καθένας πρέπει να συγκεντρώσει τα στοιχεία που τον αφορούν (μέρα – μήνας – χρονιά) και να τα γράψει αριθμητικά αλλά και ολογράφως στο χαρτί του.
8. Και για το τέλος αφού θυμηθούμε ποιούς μήνες έχει η κάθε εποχή φτιάχνουμε ομάδες ανάλογα με την εποχή που γεννήθηκε το κάθε παιδι. Έτσι απαντάμε στα ερωτήματα , πόσα παιδιά γεννήθηκαν σε κάθε εποχή και ποια είναι τα περισσότερα.