Η 16η Οκτώβρη, Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής, μπορεί να γίνει μια καλή αφορμή (είτε ως ξεκίνημα είτε ως κλείσιμο), για να ασχοληθούμε στην τάξη του νηπιαγωγείου με θέματα σχετικά με τις τροφές και τη σημασία τους για τον ανθρώπινο οργανισμό.
Στην δική μας τάξη σκεφτήκαμε να εστιάσουμε στα φρούτα και τα λαχανικά , που είναι τόσο σημαντικά για τη διατροφή όλων, και να ψάξουμε με τα παιδιά να βρούμε την απάντηση στο ερώτημα “Πώς μπορούμε να καταβροχθίσουμε ένα ουράνιο τόξο;“! κ έτσι…
- Ξεκινήσαμε αφήνοντας τα παιδιά ελεύθερα να κολλήσουν και να γεμίσουν το χάρτινο καροτσάκι του σούπερ μάρκετ που είχαν ο καθένας μπροστά του, με εικόνες από τροφές που μπορούμε να βρούμε μέσα σε ένα τέτοιο κατάστημα. Στο τέλος της ενασχόλησης με το Θέμα αυτό θα επαναλάβουμε την δραστηριότητα για να δούμε αν όλα όσα έμαθαν τα παιδιά άλλαξαν καθόλου τις προτιμήσεις ή τον τρόπο σκέψης τους.
- Φτιάξαμε ένα ουράνιο τόξο με ό,τι υπάρχει στην τάξη, όμως αυτό δεν ήταν σίγουρα φαγώσιμο!
- Διαβάσαμε το πρώτο μέρος του βιβλίου “Πως να καταβροχθίσετε ένα ουράνιο τόξο” ( Γιολάντα Τσιαμπόκαλου (Sadahzinia), Εκδόσεις Καστανιώτη, 2008), και μάθαμε πώς μπορούμε και στο σπίτι να φτιάξουμε ένα ουράνιο τόξο και μάλιστα ένα που να τρώγεται! Ένα ουράνιο τόξο από φρούτα και λαχανικά!
- Θυμόμαστε όμως όλοι ποια είναι τα φρούτα και ποια είναι τα λαχανικά; Φτιάξαμε λοιπόν δυο ομάδες για να θυμηθούμε!
- Φτιάξαμε ακόμα και σούπα με λαχανικά και λέξεις, όπου το κάθε παιδί έβαλε σην κατσαρόλα το λαχανικό της αρεσκείας του!
- Καλό θα ήταν όμως να φτιάξουμε κι ένα ουράνιο τόξο με αληθινά φρούτα και λαχανικά. Κάθε παιδί έφερε από το σπίτι του φρούτα και λαχανικά από ένα χρώμα του ουράνιου τόξου, διαφορετικό το καθένα.
(μπορείτε να κατεβάσετε το αρχείο από τον παρακάτω σύνδεσμο)
- Το κάθε παιδί παρουσιάσε στην ολομέλεια της τάξης τί έφερε από το σπίτι του και στη συνέχεια συνεργάστηκαν για να ομαδοποιήσουν τα φρούτα και τα λαχανικά τους σύμφωνα με το χρώμα.
- Και επιτέλους έτοιμο το ουράνιο τόξο που μπορούμε να το καταβροχθίσουμε!
- Όμως ποιο είναι το αγαπημένο φρούτο και ποιο το αγαπημένο λαχανικό των παιδιών της τάξης; Κάθε παιδί χρωματίζει την προτίμησή του στον αντίστοιχο πίνακα και στη συνέχεια 2 ομάδες αναλύουν τα αποτελέσματα.
- Θα ήταν όμως καλό να τα δοκιμάσουμε λιγάκι αυτά τα φρούτα και τα λαχανικά που έχουμε στην τάξη. Ευκαιρία να παίξουμε το παιχνίδι “Γεύση ή Σκέψη”: Κάθε φορά ένα παιδί κλείνει τα μάτια του και ξεφυλλίζει ένα βιβλίο, που κάθε σελίδα του παρουσιάζει και ένα χρώμα του ουράνιου τόξου. Ανάλογα με το χρώμα που θα τύχει διαλέγει ή “Γεύση”, οπότε και δοκιμάζει τη γεύση από ένα φρούτο ή λαχανικό με το αντίστοιχο χρώμα, ή διαλέγει “Σκέψη”, οπότε πρέπει να σκεφτεί και να πει μια λέξη από κάποιο φρούτο ή λαχανικό με το χρώμα αυτό.
- Πρέπει τώρα να εξακριβώσουμε τί ακριβώς κρύβει ο θησαυρός στο τέλος ενός ουράνιου τόξου από φρούτα και λαχανικά; Γιατί αξίζει να τα τρώμε; Διαβάζουμε λοιπόν και την υπόλοιπη ιστορία από το βιβλίο “Πως να καταβροχθίσετε ένα ουράνιο τόξο” και μαθαίνουμε πώς “Ο θησαυρός είναι όλη αυτή η δύναμη που μας έδωσε το ουράνιο τόξο” που φάγαμε! Φτιάξαμε μια αφίσα για να το θυμόμαστε και να το βλέπουν και όλοι όσοι επισκέπτονται την τάξη μας!
- Δώσαμε και στους γονείς μερικές συμβουλές για μια ισορροπημένη διατροφή από την προηγούμενη κοινοποίησή μας για την Παιδική Διατροφή.
Πηγές:
chipmanscornerpreschool.blogspot.gr