Δραστηριότητα γνωριμίας με…λίγη φαντασία!

εξοικείωση

Τις πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο όλοι αναζητούμε δραστηριότητες και παιχνίδια που θα βοηθήσουν τα παιδιά να γνωριστούν μεταξύ τους (και μαζί μας!), να σπάσει ο πάγος της επικοινωνίας και να αρχίσουν  να εξοικειώνονται με το περιβάλλον γύρω τους!

Κατά την αναζήτησή μας λοιπόν στο διαδίκτυο, με αυτόν ακριβώς το σκοπό, διαβάσαμε ένα άρθρο το οποίο αναφερόταν σε μια λεπτομέρεια, που ελαφρώς μας διαφεύγει όταν πραγματοποιούμε τέτοιου τύπου δραστηριοτήτες με τα παιδιά. Το γεγονός, ότι κάποιες από τις δραστηριότητες αυτές, δεν λαμβάνουν σοβαρά υπόψιν, ότι ζητούν από τα παιδιά να παρουσιάσουν τον εαυτό τους και να μοιραστούν πληροφορίες, που τα αφορούν, με ανθρώπους (μικρούς και μεγάλους), που δεν τους γνωρίζουν καθόλου! Δεν έχουν όλα τα παιδιά αναπτυγμένη αυτή την κοινωνική δεξιότητα, ώστε να την επιστρατεύσουν από την πρώτη κιόλας μέρα στην τάξη, γι’αυτό και κάποια από αυτά είναι εξαιρετικά διστακτικά και αμήχανα, ακόμη και σε δραστηριότητες που έχουν αντικειμενικά ευχάριστο και παιγνιώδη χαρακτήρα.

Κατά συνέπεια καλό είναι να επιδιώκουμε την ενεργοποίηση της φαντασίας των παιδιών, δίνοντας τους την ευκαιρία να μοιραστούν με τους φίλους τους πράγματα που τα ενδιαφέρουν, να βρουν κοινά στοιχεία, να νιώσουν χαλάρα και άνετα, και τελικά να διασκεδάσουν, ελαττώνοντας το συναίσθημα της ντροπής και της  υπερβολικής έκθεσης.

Υλικό για σκέψη, θεωρούμε, που μπορεί να μας βοηθήσει να καλλιεργήσουμε ακόμη περισσότερο την ενσυναίσθηση απέναντι στους μικρούς μαθητές μας!

Μια δραστηριότητα που ανακαλύψαμε,  και θεωρούμε πως κινείται προς την κατεύθυνση αυτή, είναι η ακόλουθη:

“Τί θα προτιμούσες;”

Παιχνίδι με κάρτες στην ολομέλεια των παιδιών.

Κάθε παιδί διαλέγει μια κάρτα και απαντάει στην ερώτηση . Όποιος συμφωνεί μαζί του σηκώνει το χέρι του. Το παιδί επιστρέφοντας στη θέση του ακουμπάει το χέρι του στα χέρια των παιδιών (“κολλάει πέντε”!) επιβεβαιώνοντας …τη σύμπνοια απόψεων!

Θα προτιμούσες…

  1. να έχεις πολλούς φίλους ή έναν πολύ καλό φίλο;
  2. να είσαι αόρατος ή να κινείς πράγματα με τη δύναμη του μυαλού σου;
  3. να ασχολείσαι με τα αθλήματα ή να τα παρακολουθείς στην τηλεόραση;
  4. να κολυμπάς στην πισίνα ή στην θάλασσα;
  5. να γίνεται το σώμα σου πράσινο όταν βρέχεται ή να γίνονται τα μαλλιά σου μωβ όταν τα είσαι στον ήλιο;
  6. να είσαι μολύβι ή γόμα;
  7. να κάνεις βουτιά σε μια πισίνα με καραμέλες ή με σοκολάτα;
  8. το κεφάλι σου να μοιάζει με λεμόνι ή με καρπούζι;
  9. να ζεις χωρίς να ακούς μουσική ή χωρίς να βλέπεις τηλεόραση;
  10. να τρως μόνο το αγαπημένο σου φαγητο για μια ζωή ή να τρως διάφορα φαγητά;
  11. να έχεις μόνο ψιθυριστή φωνή ή μόνο δυνατή;
  12. να έχεις μπλε δόντια ή μπλε μαλλιά;
  13. να μπορείς να αλλάζεις τον καιρό όπως θέλεις ή να μιλάς με τα ζώα;
  14. να είχες γεννηθεί με προβοσκίδα ελέφαντα ή με λαιμό καμηλοπάρδαλης;
  15. να μπορείς να οδηγείς αυτοκίνητο ή να πετάς;
  16. να είχες για κατοικίδιο ένα γιγάντιο χάμστερ ή ένα μκροσκοπικό ρινόκερο;
  17. να είσαι ένας αστροναύτης ή ένας δύτης;

 

Πηγές

www.cultofpedagogy.com

would you rather

About Ηρώ Παπαδοπούλου

Αποφοίτησα από την Παιδαγωγική Σχολή (Τμήμα Νηπιαγωγών) του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης το 1996. Κατάγομαι από τα Ιωάννινα, όπου και εργάστηκα στην ιδιωτική εκπαίδευση από το 1996 έως το 2000. Έκτοτε ζω με την οικογένειά μου στην Κέρκυρα και εργάζομαι σε δημόσιο Νηπιαγωγείο. Μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μου στο: info@meleniro.gr
Bookmark the permalink.

4 Comments

  1. ΤΕΛΕΙΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

  2. Πολύ πρωτότυπο!!! Ευχαριστούμε πολύ, καλή χρονιά!!!

    • Εφαρμοσμένο στην πράξη και πραγματικά αποτελεσματικό! Εμείς ευχαριστούμε για το θετικό σχόλιο!Καλή δύναμη! Καλή χρονιά!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.