Mουσικές χριστουγεννιάτικες δραστηριότητες

original_Circle_and_starΦέτος ο Άγιος Βασίλης μέχρι που να φτάσει στις στέγες των σπιτιών μας θα κάνει ένα μουσικό ταξίδι με πολλές μελωδικές στάσεις! Κάθε στάση και ένα χριστουγεννιάτικο τραγούδι θα δώσει χαρά στον αγαπημένο παππούλη, αλλά και αφορμή στα παιδιά να τραγουδήσουν, να κινηθούν, να χορέψουν και να παίξουν με τα κρουστά οργανάκια της τάξης τους!

Όλα ξεκινούν με τον χάρτη της διαδρομής που θα χαράξει ο Άγιος Βασίλης από το Βόρειο Πόλο έως την περιοχή που ζουν τα παιδιά της τάξης μας. Στη διαδρομή ο Άγιος Βασίλης θα κάνει 8 στάσεις, όσα και τα δημοφιλή χριστουγεννιάτικα τραγούδια που έχουμε επιλέξει. Κάθε στάση έχει μια πινακίδα που γράφει τον τίτλο του τραγουδιού καθώς και τη θέση του στο cd, πχ. track 1, ώστε τα παιδιά να το βρίσκουν μόνα τους στο cd player.

20141202_153628

Σε κάθε στάση, μετά τις μουσικές δραστηριότητες, μια ομάδα παιδιών αναλαμβάνει να φτιάξει ένα μουσικό βιβλιαράκι: στο εξώφυλλο γράφουν τον τίτλο του τραγουδιού, στο εσωτερικό ζωγραφίζουν τις εικόνες που τους έρχονται στο μυαλό από τους στίχους του τραγουδιού, και στο τέλος ζωγραφίζουν κάτι από τις δραστηριότητες που ακολούθησαν το τραγούδι.

ΣΤΑΣΗ 1η

tumblr_lvg3q2ZqAG1r4v0u8o1_500

“Άγια Νύχτα”

(Τραγούδι)

1)Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο. Ένα αστέρι από χέρι σε χέρι. Η μουσική ξεκινά και όταν ακουστεί ο πρώτος στίχος η μουσικά σταματά. Όποιο παιδί κρατά εκείνη τη στιγμή το αστέρι πρέπει να επαναλάβει τραγουδιστά το στίχο.

2)Τα παιδιά χωρισμένα σε 4 ομάδες με διακριτικά χρωματιστά κορδελάκια στο χέρι. Ξεκινά η μουσική και στο άκουσμα του πρώτου στίχου η νηπιαγωγός σηκώνει ψηλά ένα χρωματιστό κορδελάκι, οπότε η ομάδα με το αντίστοιχο διακριτικό, ετοιμάζεται και στο σταμάτημα της μουσικής επαναλαμβάνει το στίχο που μόλις ακούστηκε./ Στον επόμενο γύρο η νηπιαγωγός δεν σταματά καθόλου τη μουσική αλλά σε κάθε επόμενο στίχο σηκώνει ένα κορδελάκι και οι αντίστοιχες ομάδες παιδιών τραγουδούν παράλληλα τον κάθε στίχο, σαν χορωδία με τον μαέστρο της!

ΣΤΑΣΗ 2η

tumblr_maacuzV3jF1ry25g5o1_500“Λευκά Χριστούγεννα”

(Χορός)

1) Τα παιδιά σε ζευγάρια χορεύουν με τη μουσική. Στο σταμάτημα της μουσικής αλλάζουν ζευγάρι, έτσι που στο τέλος να έχουν χορέψει όλοι με όλους.

2)Μουσικό τρενάκι: Τα παιδιά σε ζευγάρια χορεύουν. Ένα παιδί που είναι ο “μηχανοδηγός” κινείται ανάμεσά τους. Κάθε φορά διαλέγει ένα ζευγάρι και δίνει στα δυο παιδιά από ένα εισητήριο για το τρένο του. Τότε τα παιδιά αυτά πιάνονται πίσω από τον μηχανοδηγό και τον ακολουθούν, έτσι που στο τέλος όλα τα παιδιά να γίνουν ένα μουσικό τρενάκι.

ΣΤΑΣΗ 3η

tumblr_nf5tlj4AA11u37lpvo1_500“Τρίγωνα Κάλαντα”

(Μουσικά όργανα)

1)Τοποθετούμε στο πάτωμα μουσικά όργανα τόσα όσα τα παιδιά. Τα παιδιά με το άκουσμα της μουσικής θα κινηθούν γύρω από τα μουσικά όργανα, όπως στις “μουσικές καρέκλες”. Στο σταμάτημα της μουσικής ο καθένας πρέπει να πάρει στα χέρια του ένα μουσικό όργανο (προτείνουμε αυτό που έχει ο καθένας πιο κοντά του για να αποφευχθούν συγκρούσεις!). Όταν η μουσική αρχίσει ξανά αφαιρούμε ένα μουσικό όργανο από τη σειρά, οπότε και ένα παιδί θα μείνει στο σταμάτημα χωρίς μουσικό όργανο. Αυτό το παιδί βγαίνει από το παιχνίδι, αφού πάρει από τη σειρά, ένα οργανάκι της αρεσκείας του, με το οποίο και θα συνοδεύει το τραγούδι που ακούγεται όσο παίζουν τα υπόλοιπα παιδιά. Έτσι προς το τέλος του παιχνιδιού θα έχει σχηματιστεί μια μικρή ορχήστρα με κρουστά οργανάκια, που θα συνοδεύει το τραγούδι μέχρι που να αναδειχθεί ο νικητής!

2) Τα παιδιά χωρίζονται σε 2 ομάδες. Η μια ομάδα κρατάει ξυλάκια και η άλλη κουδουνάκια. Η πρώτη ομάδα, με τα ξυλάκια, συνοδεύει το τραγούδι και στο “Έι!” η ομάδα με τα κουδουνάκια σηκώνεται και κάνει ένα δυνατό χτύπημα με τα οργανάκια της. / Στην επανάληψη του τραγουδιού οι ομάδες αλλάζουν οργανάκια.

ΣΤΑΣΗ 4η

little_drummer_boy_ornament“Ο μικρός τυμπανιστής”

(Ρυθμός – Μουσικά όργανα)

1)Τα παιδιά καθισμένα σε κύκλο. Άκουγεται το τραγούδι και ένα τύμπανο πηγαίνει από χέρι σε χέρι. Στο “ρα παμ παμ” όποιος κρατάει το τύμπανο εκείνη τη στιγμή παίζει στο τύμπανο το ρυθμό.

2)Η νηπιαγωγός κρατάει εικόνες που δείχνουν κινήσεις που πρέπει να κάνουν τα παιδιά π.χ. χτύπημα στα δάχτυλα, παλαμάκια, χτύπημα των χεριών στα πόδια, χτύπημα ποδιών στο πάτωμα κλπ. Ακούγεται το τραγούδι και στο “ρα παμ παμ” η νηπιαγωγός σηκώνει μια εικόνα και τα παιδιά πρέπει να χτυπήσουν το ρυθμό με τον τρόπο που υποδεκνύει η εικόνα.

ΣΤΑΣΗ 5η

p768736304_large“Χιόνια στο καμπαναριό”

(Κίνηση – Μουσικά όργανα)

1)Τα παιδιά σκορπισμένα και καθισμένα στο πάτωμα. Μια νεράϊδα με το μαγικό της ραβδί κινείται ανάμεσα τους, όσο ακούγονται τα λόγια του τραγουδιού. Στο “ντιν ντιν νταν” ακουμπάει τα κεφαλάκια μερικών παιδιών, ένα για κάθε ντιν και κάθε νταν. Τα παιδιά που ακουμπάει πρέπει αμέσως να σηκωθούν και να μείνουν όρθια. Στην επόμενη στροφή κάνει το αντίθετο ακουμπάει τα όρθια παιδιά κι εκείνα πρέπει να καθήσουν κάτω κ.ο.κ. έτσι που να συμμετέχουν όλα τα παιδιά.

2)Τα παιδιά κρατούν από ένα μουσικό όργανο και κινούνται στο χώρο χωρίς να χτυπούν τα όργανά τους, όσο ακούγεται το τραγούδι. Όταν ακουστεί το “ντιν ντιν νταν” σταματούν και χτυπούν το ρυθμό στα οργανάκια τους.

ΣΤΑΣΗ 6η

tumblr_mf93u6cvev1r51by8o1_500“Ω! έλατο”

(Κίνηση – Χορός)

1) Ακούν προσεκτικά τους στίχους του τραγουδιού και κάθε φορά που ακούν τη λέξη “έλατο” , κάνουν μια κίνηση που έχουν προαποφασίσει, απλή π.χ. χτύπημα των ποδιών στο πάτωμα ή πιο σύνθετη π.χ. να σηκωθούν από τη θέση τους και χτυπήσουν παλαμάκια ή ακόμη και να αλλάξουν θέσεις.

2)Τα παιδιά χορεύουν ελεύθερα στο χώρο και όταν ακούσουν τη λέξη “έλατο” κάνουν μια στροφή γύρω από τον εαυτό τους.

ΣΤΑΣΗ 7η

New_Year_Merry_Christmas_LuckyOptimistCom_large“Πάει ο παλιός ο χρόνος”

(Μουσικά όργανα – Τραγούδι)

1)Τα μουσικά όργανα στο πάτωμα. Τα παιδιά όσο ακούγεται το τραγούδι κινούνται ανάμεσα τους. Στο ρεφραίν παίρνουν το μουσικό όργανο που βρίσκεται πιο κοντά τους και συνοδεύουν με χτυπήματα το τραγούδι. Μόλις τελειώσει το ρεφραίν τα αφήνουν κάτω και συνεχίζουν.

2)Κάθε παιδί κρατάει ένα οργανάκι και όλα μαζί συνοδεύουν το τραγούδι που ακούγεται. Στο ρεφραίν σταματούν και μόνο τραγουδούν.

ΣΤΑΣΗ 8η

tumblr_luxwdgC9wJ1r3pva0o1_500_large“O Aη Βασίλης πάλι θα ‘ρθει”

(Μουσικά όργανα – Κίνηση – Χορός)

1) Ένα παιδί Αη Βασίλης και στο σάκο του έχει μουσικά οργανάκια. Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο στο πάτωμα. Ο Αη Βασίλης κινείται γύρω από τον κύκλο και κατά διαστήματα αφήνει πίσω από ένα παιδί ένα οργανάκι. Αυτό το παιδί πρέπει να πάρει το οργανάκι του , να σηκωθεί και να ακολουθήσει τον Αη Βασίλη, παίζοντας το οργανάκι του. Ο Αη Βασίλης και γιορτινή του συνοδεία είναι εδώ!

2)Μια μεγάλη αγκαλιά! Τα παιδιά χορεύουν ελεύθερα στο χώρο. Η νηπιαγωγός κινείται κι εκείνη ανάμεσα τους κρατώντας ένα σκούφο του Αη Βασίλη. Απρόσμενα τον βάζει στο κεφάλι ενός παιδιού και τότε όλα τα παιδιά μαζί τον/την  αγκαλιάζουν (με προσοχή όσο γίνεται!). Το τραγούδι συνεχίζεται, τα παιδιά χορεύουν και άλλο παιδί γίνεται ο Αη Βασίλης και δέχεται τη μεγάλη αγκαλιά των φίλων του!.

About Ηρώ Παπαδοπούλου

Αποφοίτησα από την Παιδαγωγική Σχολή (Τμήμα Νηπιαγωγών) του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης το 1996. Κατάγομαι από τα Ιωάννινα, όπου και εργάστηκα στην ιδιωτική εκπαίδευση από το 1996 έως το 2000. Έκτοτε ζω με την οικογένειά μου στην Κέρκυρα και εργάζομαι σε δημόσιο Νηπιαγωγείο. Μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μου στο: info@meleniro.gr
Bookmark the permalink.

8 Comments

  1. Τέλειες δραστηριότητες!!!
    Σίγουρα θα ακολουθήσουμε το παράδειγμά σας!
    Ευχαριστούμε!!!

  2. Πολυ ωραίες. Καλά Χριστούγεννα

  3. Φανή Δίγκα

    Μ αρέσει η δουλειά σου!!!! Ωραίες δραστηριότητες!!!!
    Ευχαριστούμε που μοιράζεσαι τις ιδέες σου

  4. Σας ευχαριστώ πολύ που δημοσιεύσατε τις δραστηριότητες αυτές ! Άντλησα πολύ ωραίες ιδέες . Να είστε καλά !

  5. Υπέροχες δραστηριότητες! Συγχαρητήρια!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.