-“Τί κάνατε σήμερα στο σχολείο;”- “Τίποτα!”

pencils-771x442 Γιατί τα παιδιά απαντούν πάντα “Τίποτα”, όταν οι γονείς τους τα ρωτούν “Τί συνέβη σήμερα στο σχολείο;”

Η αλήθεια είναι ότι αυτό δεν ισχύει για όλα τα παιδιά. Μερικά είναι πολύ ομιλητικά και αναφέρουν στους γονείς τους κάθε λεπτομέρεια σχετικά με το ποιος έκανε τί και σε ποιον στο σχολείο.

Όμως είναι γεγονός πως τα περισσότερα παιδιά δε λένε τίποτα! Αν το σκεφτεί κανείς λογικά, ύστερα από τόσες ώρες στο σχολείο (8 ώρες για τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων), προσθέτοντας και το χρόνο της μελέτης στο σπίτι, πολλά παιδιά έχουν πια “μπουχτίσει” με το θέμα και δεν θέλουν να αναφερθούν ξανά σ’ αυτό μέχρι το επόμενο πρωί!

Μερικές φορές όμως μπορεί να συμβεί το εξής παράδοξο:

Κάποιοι γονείς να έχουν ήδη λάβει από το παιδί τους την μονολεκτική απάντηση “τίποτα”, ύστερα από την ερώτησή τους ” τί κάνατε σήμερα στο σχολείο;”, και λίγα λεπτά αργότερα να το ακούν να μιλά με ενθουσιασμό και πολλές λεπτομέρειες, σε έναν φίλο του, για κάτι που συνέβη εκείνη την ημέρα στο σχολείο. Κάτι που κι εκείνοι πολύ θα ήθελαν να ακούσουν!

Μερικά παιδιά δεν θέλουν να μιλούν στους γονείς τους για  θέματα που αφορούν το σχολείο, γιατί πιθανόν να νιώθουν ότι οι γονείς τους όταν τα ρωτούν “τί έκαναν” και ” τί έμαθαν”, μ’ αυτό τον τρόπο τα ελέγχουν, τα δοκιμάζουν και τα αξιολογούν.

Εξάλλου όλη την ημέρα στο σχολείο απαντούν σε ερωτήσεις (με τη μορφή μάλιστα διαταγών πολλές φορές…) και ίσως θα προτιμούσαν να μην τους συμβαίνει το ίδιο και στο σπίτι.

Επομένως λοιπόν οι γονείς ίσως θα ήταν καλύτερα να σταματήσουν να επιμένουν κάνοντας την ίδια ερώτηση κάθε μέρα στα παιδιά τους. Ίσως το κλειδί θα ήταν να δώσουν στα παιδιά τη δυνατότητα και το χρόνο, να έρθουν εκείνα να τους μιλήσουν όταν το θέλουν. Να δώσουν στα παιδιά να καταλάβουν ότι το ενδιαφέρον τους για το πώς πέρασαν τη μέρα τους στο σχολείο, είναι ειλικρινές, χωρίς καμιά διάθεση να τα δοκιμάσουν ή να ασκήσουν κριτική εις βάρος τους.

Τώρα αν κάποιοι γονείς δεν είναι και ιδιαίτερα υπομονετικοί σε ζητήματα χρόνου, θα μπορούσαν έστω να τροποποιήσουν κάπως τις ερωτήσεις που απευθύνουν στα παιδιά τους, κάνοντάς τες λίγο πιο συγκεκριμένες, όπως “Για πες μου κάτι που συνέβη σήμερα στο διάλειμμα;” ή ” Ποιο είναι το πιο ανόητο πράγμα που συνέβη σήμερα;”

…και μπορεί να δουλέψει…

…μερικές φορές!

 

Πηγή:

http://voices.washingtonpost.com/answer-sheet/reading/-the-answer-sheet-likes.html

About Ηρώ Παπαδοπούλου

Αποφοίτησα από την Παιδαγωγική Σχολή (Τμήμα Νηπιαγωγών) του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης το 1996. Κατάγομαι από τα Ιωάννινα, όπου και εργάστηκα στην ιδιωτική εκπαίδευση από το 1996 έως το 2000. Έκτοτε ζω με την οικογένειά μου στην Κέρκυρα και εργάζομαι σε δημόσιο Νηπιαγωγείο. Μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μου στο: info@meleniro.gr
Bookmark the permalink.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.