Παιχνίδια για εξοικείωση και “σπάσιμο του πάγου” τις πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο.

    Τα παιχνίδια για την εξοικείωση και το σπάσιμο του πάγου βοηθούν τα παιδιά να νιώσουν άνετα στο πλαίσιο μιας ομάδας, ενθαρρύνουν τη μεταξύ τους επικοινωνία και τα βοηθούν να αισθανθούν πως είναι αναγνωρίσιμα από όλα τα υπόλοιπα μέλη. Λειτουργούν ως μια ιεροτελεστία, η οποία σηματοδοτεί το ξεκίνημα μιας νέας περιόδου και ταυτόχρονα επιβεβαιώνει πως όλα τα παιδιά έχουν ενταχθεί πλήρως στην ομάδα. Καλλιεργούν επίσης τη συνοχή της ομάδας και βοηθούν στη δημιουργία μιας ομαδικής ταυτότητας.

    Αυτά τα παιχνίδια αποτελούν σημαντικό μέρος των ομαδικών συναντήσεων, ιδιαιτέρως αν έχετε ξεκινήσει να δουλεύετε με μια νέα ομάδα και σκοπεύετε να παίξετε πολλά και διαφορετικά παιχνίδια , ή αν ένα νέο μέλος εμφανιστεί  σε μια υπάρχουσα ομάδα.

  • Η άδεια καρέκλα.

    Είμαστε σε κύκλο. Όλοι καθόμαστε σε μια καρέκλα. Κάπου στον κύκλο υπάρχει μία άδεια καρέκλα. Όποιος είναι δεξιά της άδειας καρέκλας, φωνάζει το όνομα κάποιου που θυμάται και αυτός που θα ακούσει το όνομα του, τρέχει να κάτσει στην καρέκλα. Έτσι όμως υπάρχει μία άδεια καρέκλα τώρα κάπου αλλού. Όποιος κάθεται δεξιά της κάνει το ίδιο…..Κάποια στιγμή παίρνουμε την άδεια καρέκλα έξω από τον κύκλο. Ένα άτομο μπαίνει μέσα στον κύκλο. Αυτός που μπαίνει μέσα αφήνει πάλι πίσω του μια άδεια καρέκλα. Όποιος κάθεται δεξιά της άδειας καρέκλας φωνάζει το όνομα κάποιου από τον κύκλο. Αυτός που άκουσε το όνομα του τρέχει να κάτσει στην άδεια καρέκλα πριν προλάβει να την πιάσει ο όρθιος. Όποιος χάσει μένει στο κέντρο.

  • Άσκηση Χαλάρωσης.

    Όρθιοι σε κύκλο. «Κινήστε τα χέρια και το σώμα σας όπως εγώ, σαν να σπρώχνετε έναν τοίχο με δύναμη, δεξιά, μετά αριστερά, προς τα πάνω, προς τα κάτω, μπροστά».   «Τώρα ένας ένας θα φτιάξουμε ένα φανταστικό κουτί, σχηματίζοντάς το με τα χέρια μας, με αργές και καθαρές κινήσεις.  Θα κρατάμε συνεχώς το κουτί μας μέχρι να φτιάξουν και οι υπόλοιποι το δικό τους.  Αρχίζω εγώ και μετά θα συνεχίσει όποιος θέλει.  Τώρα θα ανοίξω το κουτί μου και θα βγάλω από μέσα το όνομά μου με όποιον τρόπο θέλω εγώ λέγοντάς το συγχρόνως.  Το ίδιο θα κάνετε και οι υπόλοιποι ταυτόχρονα«Στεκόμαστε στον κύκλο, μόλις έχουμε σηκωθεί από το κρεβάτι και χασμουριόμαστε δυνατά, τεντωνόμαστε για να ξεμουδιάσουμε».

  •  Λέω το όνομά μου.

    Σε κύκλο λέμε τα ονόματα μας σαν ένα κύμα που ανεβαίνει και κατεβαίνει.  (Ο πρώτος ψιθυριστά, ο επόμενος πιο δυνατά, πιο δυνατά και μετά πιο σιγά, πιο σιγά…Βοηθώ δείχνοντας με το χέρι πιο ψηλά ή πιο χαμηλά).

  • Βρες το ζευγάρι σου.

    Τα παιδιά κάθονται σε ένα κύκλο. Μοιράζουμε  κάρτες από διάσημα  ζευγάρια ανθρώπων ή κινουμένων σχεδίων όπως :  Tom και Jerry ,Micky Mouse και Minnie Mouse , βασιλιάς και βασίλισσα κτλ.  Κάθε παιδί κρατάει από μια κάρτα. Με τη μουσική ψάχνουν να βρουν το ζευγάρι τους. Μόλις βρει ο καθένας το ζευγάρι του οι κάρτες ανακατεύονται και μοιράζονται ξανά.

  • Διακόπτης γέλιου.

    Οι παίκτες χωρίζονται σε ζευγάρια και κάθονται αντικριστά. Επιλέγουν οι ίδιοι ποιος θα είναι ο παίκτης Α και ποιο ο παίκτης Β. Πρέπει να κοιτάζονται συνεχώς μ το πρόσωπο ανέκφραστο. Ο συντονιστής του παιχνιδιού περιμένει έως ότου κάνουν όλοι ησυχία και μετά λέει “διακόπτης γέλιου” . Τότε ο παίκτης Α  προσπαθεί με όποιο τρόπο μπορεί να κάνει τον παίκτη Β να γελάσει, χωρίς όμως να υπάρχει σωματική επαφή. Μετά από λίγη ώρα ο συντονιστής λέει πάλι “διακόπτης γέλιου’ και αντιστρέφονται οι ρόλοι των παικτών.

  • Φρουτοσαλάτα.

    Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο. Στη μέση του κύκλου κάθεται ένας αρχηγός ο οποίος δίνει εντολές. Πχ – Όποιος έχει καστανά μαλλιά να αλλάξει θέση, ή όποιος έχει παπούτσια με κορδόνια να αλλάξει θέση. Τα παιδιά που έχουν αυτά τα χαρακτηριστικά πρέπει να σηκωθούν από τη θέση τους και να αλλάξουν θέση με κάποιο άλλο παιδί. Όταν ο αρχηγός λέει τη λέξη ” φρουτοσαλάτα” πρέπει όλα τα παιδιά να κάνουν μια στροφή γύρω από τον εαυτό τους και να βρουν μια άλλη θέση στον κύκλο.

  • Η ιστορία μας.

    Η νηπιαγωγός επινοεί μια σύντομη ιστορία η οποία σχετίζεται με την ομάδα, χρησιμοποιώντας το όνομα του κάθε παιδιού τουλάχιστον τρεις φορές. Μόλις κάθε παιδί ακούει το όνομά του, σηκώνεται από τη θέση του, κάνει τρεις στροφές γύρω από τον εαυτό του και υποκλίνεται. Μόλις οι παίκτες ακούσουν τη φράση “όλα τα παιδιά” ή τη λέξη “όλοι” σηκώνονται όλοι μαζί από τη θέση τους, κάνουν τρεις στροφές γύρω από τον εαυτό τους και υποκλίνονται.

  • Ρίξε το ζάρι.

    Φτιάχνουμε ένα μεγάλο ζάρι , οπού σε κάθε πλευρά του αναγράφονται αστείες εντολές (πχ. Ακούμπησε με το πόδι σου την πλάτη του διπλανού σου, περπάτα πλάτη με πλάτη με ένα φίλο σου κτλ). Τα παιδιά ακολουθούν τις εντολές.

  • Παιχνίδια με το αλεξίπτωτο.

    Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε παιχνίδια με το αλεξίπτωτο που βοηθούν τα μέλη της ομάδας να γνωριστούν καλύτερα και να σπάσει μεταξύ τους ο πάγος.

www.meleniro.gr

Πηγές:

Bookmark the permalink.

9 Comments

  1. Σας ευχαριστουμε πολυ Ελενη και Ηρω για τις ιδεες και τις προτασεις σας !!! καλη σχολικη χρονια και παλι , καλη αρχη , με δυναμη και υγεια !!!! -christine-

    • Καλή σχολική χρονιά, με δημιουργικότητα και πολλά χαμόγελα!!Η ανταπόκρισή σας είναι για εμάς μεγάλο κίνητρο, σας ευχαριστούμε πολύ!!

  2. Ωραίες ιδέες, ευχαριστούμε!!!

  3. όμορφες ιδέες !!!
    αποθηκεύονται …..
    ευχαριστούμε !!!!

  4. Ιωάννα

    Πολύ ωραίες ιδέες! Ευχαριστούμε που τις μοιραστήκατε μαζί μας! Τις χρειαζόμουνα! Καλή σχολική χρονιά! <3

Γράψτε απάντηση στο katerina Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.