“Στη φύση δεν βρίσκουμε παρά προσεγγιστικά τις γεωμετρικές μορφές. Αντίθετα, το τεχνητό περιβάλλον είναι κατασκευασμένο με βάση τα γεωμετρικά σχήματα που ο ίδιος ο άνθρωπος συνέλαβε αφαιρετικά από τις φυσικές μορφές. Η αναγνώριση των μορφών αυτών είναι σημαντική για τη λειτουργία του παιδιού μέσα στο περιβάλλον. Η πρώτη προσέγγιση ξεκινάει από την παρατήρηση των μορφικών χαρακτηριστικών των αντικειμένων που μας περιβάλλουν, φυσικών και τεχνητών, και καταλήγει στην “αφαίρεση” των ιδεατών γεωμετρικών σχημάτων.” (Μαριάννα Τζεκάκη, Μαθηματικές Δραστηριότητες για την Προσχολική Ηλικία, εκδ. GUTENBERG)
Στα πλαίσια λοιπόν του Θέματος: “Ο μικρός μηχανικός – Παρατηρώ/Σχεδιάζω/Σχηματίζω τον κόσμο γύρω μου”, τα παιδιά στην τάξη μας,μέσα από τις ανάλογες δραστηριότητες, ασχολήθηκαν με τις μορφές και τα σχήματα του περιβάλλοντος γύρω τους. Παρατήρησαν, συνέκριναν, επεξεργάστηκαν, συζήτησαν και στη συνέχεια πήραν τους χάρακές τους και σχεδίασαν- σχημάτισαν όλα όσα είδαν με τα μάτια τους αλλά και… “τα μάτια της φαντασίας τους”!
Οι εργασίες που ακολουθούν είναι εκείνες που μας έκαναν τη μεγαλύτερη εντύπωση!
Από το σημείο στον κύκλο
Ενώνω τα σταθερά σημεία αναφοράς με ευθείες γραμμές
Ενώνω τα σταθερά σημεία αναφοράς. Ποια σχήματα μπορώ να σχεδιάσω;
Ο μικρός μηχανικός!!
Πόσα τρίγωνα χωρούν σε ένα…
…τετράγωνο
Ζωγραφίζω αντικείμενα που υπάρχουν στο χώρο και έχουν σχήμα…
Μια ευθεία γραμμή γίνεται…
Συμπλήρωσε τα σχήματα
Κυβισμός
Η χώρα των…
…κύκλων
Η πόλη των ονείρων μου
Παράλληλες γραμμές
διαγώνιες
Σχήματα και χρώματα (με λαδοπαστέλ και νερομπογιές)
Κτίρια με φαντασία
…φυσικά τα παιδιά στην ελεύθερη απασχόληση δεν άφησαν τους χάρακές τους ανεκμετάλλευτους!