Ανοιξιάτικα κινητικά παιχνίδια στην αυλή

 1327ab4f514709ef103e07c7e72572f3

Ο ανοιξιάτικος ήλιος έχει αρχίσει τελευταία να μας κάνει την τιμή με την παρουσία του, σχεδόν καθημερινά! Ας μην τον αφήνουμε λοιπόν μόνο του εκεί έξω! Ας βγούμε από τις τάξεις κι ας παίξουμε παιχνίδια που θα κάνουν τα μαγουλάκια να κοκκινίσουν από χαρά!!

Το αλλιώτικο κρυφτό – Σαρδέλες

Ένα παιδί κρύβεται και όλα τα υπόλοιπα “τα φυλούν”!! Μόλις τελειώσουν το μέτρημα ψάχνουν να βρουν αυτόν που κρύφτηκε. Όποιος τον βρει κρύβεται μαζί του στο ίδιο μέρος, μέχρι που όλοι οι παίκτες να στριμωχτούν στην ίδια κρυψώνα. Στο επόμενο παιχνίδι κρύβεται μόνο του το παιδί που πρώτο βρήκε τον κρυμμένο σ’αυτό το παιχνίδι.

Πηδώντας το σχοινάκι, μπερδεύτηκα λιγάκι!

Το παιδί που πηδάει στο σχοινάκι, πρέπει καθώς πηδά να κάνει και τις κινήσεις που του λένε στο τραγουδάκι, τα παιδιά, χωρίς να σταματήσει και χωρίς να μπερδευτεί. Αυτό μπορεί να γίνει και με δυο παιδιά, αντιπροσώπους δυο ομάδων που πηδούν ταυτόχρονα σε δυο διαφορετικά σχοινάκια:

Πήδα πήδα το σχοινάκι

στα δυο πόδια λαγουδάκι.

Πες μας “γεια” με τα δυο χέρια.

Τώρα κοίταξε τ’αστέρια.

Πιασ’ τη μύτη και τ’αυτιά

πάλι μύτη, πάλι αυτιά.

Βάλ’ τα χέρια σου στη μέση

το σχοινάκι πώς μ’αρέσει!

Στο ένα πόδι τώρα πήδα,

μην μας πεις μετά δεν είδα!

Πήδα τώρα στο άλλο πόδι

πες μας και τη λέξη “ρόδι”!

Τώρα βγες, άλλος να παίξει!

Γρήγορα! Γιατί θα βρέξει!

Ο δρόμος με την κιμωλία

(…που θα ξεπλυθεί με την πρώτη ανοιξιάτικη βροχούλα!)

Δυό ομάδες σε δυό παράλληλες σειρές ο ένας πίσω από τον άλλο. Ο πρώτος φτιάχνει έναν κύκλο (σε μέγεθος τόσο όσο να μπορεί να σταθεί σ’αυτόν με τα δυο του πόδια-έχουμε κάνει μερικές δοκιμές πριν το παιχνίδι) μπροστά του, αφήνει την κιμωλία μες στον κύκλο και πηγαίνει στο τέλος της σειράς. Ο δεύτερος πηδάει στον κύκλο, παίρνει την κιμωλία και φτιάχνει έναν δικό του κύκλο κολλητά στον προηγούμενο. Αφήνει εκεί την κιμωλία και πάει στο τέλος της σειράς. Ο τρίτος πηδάει στον πρώτο, μετά στον δεύτερο κύκλο, παίρνει την κιμωλία και σχηματίζει τον δικό του κύκλο. Έτσι δημιουργείται μια διαδρομή με κύκλους στη σειρά. Όποια διαδρομή φτάσει πρώτη σ’ένα προκαθορισμένο σημείο, αυτή η ομάδα κερδίζει.

Το σαλιγκάρι

(…κιμωλίας συνέχεια!)

beyond-hopscotch-games-step2-photo-150-0497-famf47hopscotch_hop

spoonful.com

(Μέχρι 4 παιδιά κάθε φορά).Σχεδιάζουμε τρεις κύκλους, όπως δείχνει στην εικόνα, χωρισμένους σε τετράγωνα αριθμημένα με τη σειρά. Ο πρώτος που ξεκινάει, πηδάει ένα ένα σε όλα τα τετράγωνα και επιστρέφει με τον ίδιο τρόπο. Αν τα καταφέρει χωρίς να πατήσει καμιά γραμμή, διαλέγει ένα τετράγωνο και γράφει το όνομά του. Ο επόμενος τώρα παίκτης θα πρέπει να κάνει την ίδια διαδρομή  προσέχωντας να μην πατήσει στο τετράγωνο με το όνομα. Αν τα καταφέρει, διαλέγει ένα δικό του τετράγωνο και γράφει το όνομά του. Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι που να μην μπορεί να κουνηθεί κανείς!

Σ’έπιασα! Πιάστο!

twist-on-tag-games-photo-420-FF0408EFA23spoonful.com

Κλασικό κυνηγητό, όμως όταν ο κυνηγός πιάσει κάποιον, εκείνος γίνεται μεν ο νέος κυνηγός αλλά θα πρέπει να τρέχει κρατώντας με το χέρι του το σημείο που τον ακούμπησε ο προηγούμενος κυνηγός, όταν το έπιασε! Σαν να είναι το χέρι του “τσιρώτο”! Οι παίκτες μπορούν να κάνουν του αντιπάλους τους να δείχνουν πραγματικά αστείοι, παίρνοντας περίεργες στάσεις καθώς τρέχουν!

Φύλαξε τη φωλιά σου!

Σε ζευγάρια, από ένα στεφάνι ο καθένας κι από ένα σακουλάκι με άμμο ή φακές ο καθένας. Τα στεφάνια σε προκαθορισμένη απόσταση μεταξύ τους και τα παιδιά προσπαθούν να κλωτσήσουν ή να σηκώσουν με το πόδι και να ρίξουν το σακουλάκι τους στο στεφάνι του αντιπάλου. Δεν πρέπει να σκύψουν ή να χρησιμοποιήσουν τα χέρια. Αν το σακουλάκι πέσει έξω το ξαναβάζουν στην αρχική θέση και ξαναπροσπαθούν. Οι νικητές από κάθε ζευγάρι παίζουν μεταξύ τους μέχρι που να φτάσουμε στον τελικό νικητή!

“Ο κήπος με τα αγάλματα”

Δυο ομάδες με δυο αρχηγούς. Με το σύνθημα ο κάθε αρχηγός πιάνει το χέρι κάθε παιδιού από την ομάδα του, το κάνει μια στροφή και ύστερα το αφήνει απότομα. Το παιδί ακριβώς εκείνη τη στιγμή πρέπει να “παγώσει”- να μείνει ακίνητο στη θέση-στάση που βρέθηκε. Όταν όλοι οι παίκτες και από τις δυο ομάδες ακινητοποιηθούν περιμένουμε να δούμε ποια ομάδα θα αντέξει να παραμείνει ακίνητη περισσότερο, διότι αυτή θα είναι και η νικήτρια. Αν και αυτό θα είναι πολύ δύσκολο γιατί πώς να μην γελάσει κανείς όταν όλοι γύρω του είναι ακίνητοι σε περίεργες στάσεις;!

Γκολ!

Το κλασικό ποδόσφαιρο μόνο που αντί για μπάλα χρησιμοποιούμε μια χάρτινη συσκευσία από χυμό, που στις 4 πλευρές έχουμε γράψει αντίστοιχα τους αριθμούς από το 1-4. Δυο ομάδες κλωτσούν το χαρτόκουτο για να βάλουν γκολ στο τέρμα της αντίπαλης ομάδας. Όταν το χαρτόκουτο περάσει το τέρμα η ομάδα αυτή κερδίζει ένα γκολ αλλά η ομάδα που δέχτηκε το γκολ έχει να περάσει και μια δοκιμασία! Αναλόγως με το ποιος αριθμός φαίνεται στο χαρτόκουτο έτσι όπως έπεσε, η χαμένη ομάδα θα πρέπει να κάνει τόσα πηδήματα, ή να τρέξει τόσους γύρους γύρω από την αυλή κλπ. αναλόγως με το τί έχει προσυμφωνηθεί!

Σε πάτησα!

(προϋπόθεση η μέρα να είναι ηλιόλουστη!)

Κυνηγητό όπου ο κυνηγός κυνηγάει… τις σκιές των παιδιών! Όποια σκιά πατήσει, το παιδί αυτό μένει ακίνητο χωρίς το δικαίωμα να κινηθεί ξανά. Όποιος μείνει τελευταίος χωρίς να πατηθεί η σκιά του είναι ο επόμενος κυνηγός.

Ρίξε στο καλάθι!

2 παίκτες ή 2 ομάδες παικτών, χαρτόμπαλλες (από τσαλακωμένες εφημερίδες), 2 μεγάλα καλάθια.

Αν το παίξουν 2 παίκτες μοιράζονται τις χαρτόμπαλλες και προσπαθούν να τις ρίξουν στο καλάθι που βρίσκεται απέναντί τους (ένα για τον καθένα) σε απόσταση που έχει προσυμφωνηθεί. Όποιος βάλει τις περισσότερες χαρτόμπαλλες στο καλάθι του είναι ο νικητής.

Αν το παίξουν 2 ομάδες, οι παίκτες της κάθε ομάδας μοιράζονται ισόποσα τις χαρτόμπαλλες και ρίχνουν με τη σειρά.

Μουσικά όργανα σαν μουσικές καρέκλες

Αντί να βάλουμε καρεκλάκια στη σειρά τοποθετούμε στο έδαφος μια σειρά από τα κρουστά μουσικά όργανα της τάξης, ένα λίγοτερο από τον αριθμό των παιδιών. Τα παιδιά κινούνται γύρω τους με τη μουσική και στο σταμάτημα παίρνουν ένα μουσικό όργανο στο χέρι (για την αποφυγή ατυχημάτων τα μουσικά όργανα ας είναι τοποθετημένα σε μια σχετική απόσταση). Όποιος μείνει χωρίς όργανο βγαίνει μεν από το παιχνίδι αλλά διαλέγει ένα μουσικό όργανο από τη σειρά (έτσι ώστε να συνεχιστεί το παιχνίδι μειώνοντας τον αριθμό των μουσικών οργάνων) το κρατάει και συνοδεύει τη μουσική όταν ακούγεται. Προς το τέλος του παιχνιδιού τα παιδιά που βγήκαν εκτός θα έχουν σχηματίσει μια μικρή ορχήστρα από κρουστά οργνάκια.

Πηγές:

spoonful.com

fun.familyeducation.com

stayathomemoms.about.com

lifestyle.howstuffworks.com

grandparents.about.com

www.examiner.com

About Ηρώ Παπαδοπούλου

Αποφοίτησα από την Παιδαγωγική Σχολή (Τμήμα Νηπιαγωγών) του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης το 1996. Κατάγομαι από τα Ιωάννινα, όπου και εργάστηκα στην ιδιωτική εκπαίδευση από το 1996 έως το 2000. Έκτοτε ζω με την οικογένειά μου στην Κέρκυρα και εργάζομαι σε δημόσιο Νηπιαγωγείο. Μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μου στο: info@meleniro.gr
Bookmark the permalink.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.