“Η ήπειρος στην οποία ανήκει η χώρα μου – Ευρώπη”
“Ο Μύθος της αρπαγής της Ευρώπης”
Αφήγηση του μύθου με ήχο και εικόνα από το Youtube
- Ανάλυση του περιεχομένου του μύθου.
- Εικόνες και πίνακες ζωγραφικής με θέμα το μύθο, από το Google / περιγραφή / επιλέγουν την εικόνα που τους αρέσει περισσότερο / εκτύπωση
- Χρωματίζουν την εικόνα /αντιγράφουν τη λέξη “Ευρώπη”
“Ο πολιτικός χάρτης της Ευρώπης”
- “Διαβάζουμε” το χάρτη της Ευρώπης – χώρες, σύνορα, θάλασσες. Ποιά χώρα αρχίζει από το ίδιο αρχικό γράμμα με τα ονόματα των παιδιών; Συζητάμε σε ποιες πόλεις πιθανόν έχει ταξιδέψει το κάθε παιδί και ποιες γνωρίζουν.
- Σύγκριση του χάρτη της Ευρώπης με τους χάρτες της Ελλάδας και της Κέρκυρας.
- Σύγκριση μεγεθών
- Η Ευρώπη στην υδρόγειο σφαίρα.
- Αναφερόμαστε στη Μεσόγειο θάλασσα καθώς και στη Μαύρη θάλασσα. Τις βρίσκουμε στο χάρτη και στη συνέχεια τις εντοπίζουμε με τη βοήθεια του υπολογιστή στο google earth. Ψάχνουμε πληροφορίες γιατί ονομάζονται έτσι.
“Το Ευρώ”
- Το όνομα / ποιές χώρες το χρησιμοποιούν/πώς είναι /γιατί διαφέρει από χώρα σε χώρα /ομοιότητες και διαφορές νομισμάτων.
- ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: Κόβουν και κολλούν χαρτονομίσματα ευρώ, χρωματίζουν με το σωστό χρώμα , γράφουν την αξία του καθενός.
- Φτιάχνουμε μαγαζάκι με τα παιχνίδια της τάξης μας, κολλάμε επάνω χαρτάκι με τιμές και κάποια παιδιά είναι πωλητές και κάποια άλλα οι πελάτες.
( Εθνική ιστοσελίδα της Κύπρου για το Ευρώ )
( Χαρτονομισματα του Ευρώ για παιχνίδι )
“Ιταλία – Ρώμη”
- Ένας χάρτης της Ευρώπης ανοίγεται μπροστά μας και δείχνουμε στα παιδιά ένα καρτελάκι που γράφει επάνω το όνομα «Ιταλία». Τα παιδιά ψάχνουν και βρίσκουν στο χάρτη την Ιταλία. Αφού βρούν τη χώρα αρχίζει η σχετική συζήτηση που θα ακολουθήσει σε κάθε χώρα που θα επεξεργαστούμε. Τι ξέρουμε για τη χώρα αυτή; Έχουμε πάει; Έχουμε ακούσει ή δει κάτι στη τηλεόραση; Στη συνέχεια «διαβάζουμε» με ποιες χώρες συνορεύει, από ποιες θάλασσες βρέχεται.
- Θέτουμε στο παιδιά τον εξής προβληματισμό: Αν θέλουμε να πάμε εκεί πως θα φτάσουμε; Ποια μέσα μεταφοράς θα χρησιμοποιήσουμε και ποιο είναι το πιο γρήγορο μέσο;
- Συζητάμε για την πρωτεύουσα της Ιταλίας, τη Ρώμη, δείχνουμε το αξιοθέατο της πρωτεύουσας, όπως κάνουμε σε κάθε χώρα που επεξεργαζόμαστε και τέλος δείχνουμε τη σημαία. Αναφέρουμε στα παιδιά γιατί η Ιταλική σημαία έχει αυτά τα χρώματα. (wikipedia) – Σχέση της διάσημης πίτσα μαργαρίτα με τη σημαία της χώρας: ῾῾Η pizza margherita, όπως ίσως έχετε ήδη ακούσει, έγινε προς τιμήν της βασίλισσας Μαργαρίτας (Regina Margherita) από έναν μάγειρα στη Νάπολη, το Raffaele Esposito.H βασίλισσα Μαργαρίτα, μαζί με το βασιλιά Re Umberto I, αποφάσισαν να επισκεφτούν την πόλη της Νάπολης και ο Raffaele αποφάσισε να δημιουργήσει τρεις πίτσες διαφορετικές μεταξύ τους για να τιμήσει την επίσκεψή τους.Η βασίλισσα Μαργαρίτα εντυπωσιάστηκε ιδιαίτερα από τη γεύση και την εμφάνιση της πίτσας που είχε τα χρώματα της ιταλικής σημαίας (πράσινο του βασιλικού, άσπρο της μοτσαρέλας και κόκκινο της ντομάτας) και ο Raffaele, προς τιμήν της, την ονόμασε Pizza Margherita, όπως παραμένει γνωστή μέχρι σήμερα᾽᾽(italiano.gr)
- Φύλλο εργασίας :τα παιδιά ζωγραφίζουν την ιταλική σημαία και στη συνέχεια, από τον πίνακα αναφοράς των χρωμάτων γράφουν από ποια χρώματα αποτελείται.
- Ο μύθος του Ρωμύλου και του Ρέμου / Η γέννηση της Ρώμης
- ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: Ο χάρτης της Ιταλίας: βρες τις λέξεις Ιταλία – Σαρδηνία- Σικελία – Ρώμη στο χάρτη και συμπλήρωσε όσα γράμματα λείπουν.
- “Ένα ποίημα για την Ιταλία”: Λέμε λέξεις που έχουν σχέση με την Ιταλία / Φτιάχνουμε ένα ποίημα.
“Πανόραμα Ιταλίας!”
- Εικόνες και βίντεο από την Ιταλία= Βασικά αξιοθέατα
http://www.youtube.com/watch?v=G83clahUADk&feature=related
- Ιταλική μουσική και τραγούδια / Χορός
- “Πινόκιο” του Κάρλο Κολόντι: αφήγηση παραμυθιού.
- Τα παιδιά ζωγραφίζουν όπως μπορούν τον Πινόκιο και γράφουν από κάτω με το δικό τους τρόπο το όνομά του.
- Δείχνουμε στα παιδιά τον Πύργο της Πίζας και βρίσκουμε στο χάρτη την πόλη. Βρίσκουμε στο ίντερνετ πληροφορίες για την ιστορία του.
- Τα παιδιά φτιάχνουν με λεπτό μαρκαδόρο το σκίτσο από τον πύργο της Πίζας.