Το πρώτο μας μεγάλο ταξίδι! Μέρος δεύτερο – Η χώρα στην οποία ζω, Ελλάδα.

Το ταξίδι μας συνεχίζεται…Από το νησί, που μένουμε , την Κέρκυρα, πάμε στη Ελλάδα.

(Σημείωση: Ο στόχος μας ήταν να ασχοληθούμε με την Ελλάδα ως σταθμό του μεγάλου ταξιδιού μας στον κόσμο. Φυσικά κατά τη διάρκεια της επεξεργασίας του θέματος συνειδητοποιήσαμε, πως, επειδή πρόκειται για τη χώρα μας, βρεθήκαμε αρκετές φορές μπροστά στο δίλημμα να αποκλίνουμε από τον αρχικό στόχο και να ασχοληθούμε με επιμέρους θέματα, που προέκυπταν ως ιδέες. Ο χρόνος που είχαμε στη διάθεσή μας όμως για την ολοκλήρωση του θέματος, που ομολογουμένως επιθυμούσαμε πολύ να πραγματοποιηθεί, δεν ήταν αρκετός, οπότε και παραμείναμε συνεπείς στο αρχικό πλάνο. Σας παραθέτουμε όμως τις ιδέες για επιμέρους θέματα που σκεφτήκαμε:

Η Ελλάδα στην αρχαίοτητα.

Οι μουσικές της Ελλάδας.

Τοπικές παραδοσιακές ενδυμασίες – ήθη και έθιμα.

Τα μνημεία της Ελλάδας.

Η Ελλάδα των ποιητών.

Τα νησιά της Ελλάδας.

Χλωρίδα και Πανίδα – Ζὠα υπό εξαφάνιση στον Ελλαδικό χώρο.)

“Η χώρα στην οποία ζω – Ελλάδα”

«Διαβάζουμε το χάρτη της Ελλάδας».

Αρχικά βλέπουμε στο χάρτη τη χώρα μας και αναφέρουμε με ποιες άλλες συνορεύει και από ποιες θάλασσες βρέχεται. Βρίσκουμε τις κυριότερες και μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδας. Τα παιδιά αναφέρουν σε ποιες πόλεις έχουμε πάει. Κολλάμε χαρτάκι με το όνομα του παιδιού στην πόλη που έχει πάει. «διαβάζουμε» όλοι μαζί τα ταξίδια μας! Βλέπουμε ποιος διένυσε τη μεγαλύτερη απόσταση.

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ. Ενώνουν τις πόλεις που ζητάει το φύλλο για να διανύσουν μια απόσταση.   (Πηγή:  Λέξη, λέξη είσαι εδώ; Βαρβάρα Πρεβεζάνου, Κλεάνθη Μιχαλάντου)

 

 

«Γεωφυσικός χάρτης της Ελλάδας».

Βλέπουμε στο χάρτη τα βουνά και τα ποτάμια και βρίσκουμε ποια είναι τα μεγαλύτερα. Μιλάμε για το Αιγαίο Πέλαγος και διαβάζουμε το μύθο του Αιγέα. Βρίσκουμε το μεγαλύτερο βουνό της Ελλάδας, τον Όλυμπο.

 

“Πώς μετακινούμαστε;”

  • Επιλογή πόλεων στο χάρτη της Ελλάδας και συζήτηση για το πώς μπορούμε να μετακινηθούμε από το ένα μέρος στο άλλο, ποιο μεταφορικό μέσο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και γιατί.
  • Παρακολούθηση βίντεο (youtube) με θέμα ταξίδι με το αεροπλάνο, το τρένο, το αυτοκίνητο, το καράβι, το λεωφορείο.
  • Πίνακας αναφοράς με τα μεταφορικά μέσα / τα παιδιά προφορικά λένε λέξεις που έχουν σχέση με το καθένα από αυτά (π.χ. τιμόνι, καθίσματα, ρόδες, δρόμος, βαγόνι κλπ.) και η νηπιαγωγός τις καταγράφει ακριβώς κάτω από το καθένα.
  • ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ζωγραφίζουν το μεταφορικό μέσο που τους αρέσει περισσότερο και γράφουν το όνομα του, στη συνέχεια από τον πίνακα αναφοράς αντιγράφουν όσες λέξεις θέλουν που έχουν σχέση με το μεταφορικό μέσο που ζωγράφισαν.

Αθήνα- Η πρωτεύουσα της Ελλάδας.

Μιλάμε για την Αθήνα και εξηγούμε τον όρο «πρωτεύουσα» . Διαβάζουμε στα παιδιά το μύθο της θεάς Αθηνάς, πως έδωσε το όνομα της στην πόλη.

 

“Η Αθηνά και ο Ποσειδώνας διεκδικούσαν την ίδια πόλη. Ανέβηκαν λοιπόν στον βράχο της Ακρόπολης και ενώπιον των Αθηναίων αποφάσισαν ότι όποιος προσέφερε το ωραιότερο δώρο θα την αποκτούσε. Ο Ποσειδώνας χτύπησε σε μια πλευρά του λόφου με την τρίαινά του και αμέσως ανάβλυσε ένα πηγάδι. Ο λαός θαύμασε, αλλά το νερό ήταν αλμυρό σαν το νερό της θάλασσας, που κυρίευε ο Ποσειδώνας κι έτσι δεν ήταν πολύ χρήσιμο. Το δώρο της Αθηνάς ήταν ένα δέντρο ελιάς, κάτι που ήταν καλύτερο, μιας και παρείχε στην πόλη τροφή, λάδι και ξυλεία. Έτσι, κέρδισε τη μονομαχία η Αθηνά και ονόμασε την πόλη της Αθήνα.”

(πηγή: wikipedia)

“Πόλη – Χωριό”

Περιγραφή εικόνων από τη ζωή στην Αθήνα και τη ζωή σε κάποιο χωρίο / συζήτηση και προβληματισμός από τα θετικά και τα αρνητικά του αν ζει κανείς σε μια μεγάλη πόλη.

“Αρχαία Ελλάδα – Οι 12 Θεοί”

Ο Όλυμπος και οι 12 θεοί. Διαβάζουμε το σχετικό μύθο και συζητάμε με τα παιδιά.

Αινίγματα για τους 12 θεούς (π.χ. “Σύμβολό του ο κεραυνός, των Θεών ο αρχηγός! Ποιος είναι; Ο ΔΙΑΣ” (πηγή:dreamskindergarten.blogspot.gr) / συζήτηση για τα χαρακτηριστικά που προσέδιδαν στον καθένα οι αρχαίοι Έλληνες.

«Η ακρόπολη».

Μιλάμε για το μνημείο του Παρθενώνα. Η ιστορική του εξέλιξη. Βλέπουμε βίντεο στον υπολογιστή με την ιστορία του Παρθενώνα.

Περιγραφή εικόνων /σύγκριση με τη ζωή στη σύγχρονη Ελλάδα, ομοιότητες-διαφορές. 

Bookmark the permalink.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.