Μια περιπέτεια με λόγια, τραγούδια, παιχνίδια, χορό, για παιδιά και μεγάλους, λίγες μέρες πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων! Για να γεμίσει το μυαλό μας με χαρούμενες σκέψεις και η καρδιά μας με ζεστά συναισθήματα… Για να δώσουμε στα παιδιά την ευκαιρία να μας θυμήσουν πώς είναι να πιστεύει κανείς στον Αη Βασίλη!
(Μια ιστορία δικής μας έμπνευσης, που με χαρά μοιραζόμαστε μαζί σας! Θα θέλαμε να μοιραστούμε και την μουσική επένδυσή της, όμως μάλλον θα υπερβούμε τα όρια περί πνευματικών δικαιωμάτων, οπότε ο καθένας μπορεί να χρησιμοποιήσει τη μουσική που θεωρεί καταλληλότερη.
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Ένα καλικαντζαράκι κλέβει το σκουφί του Αη Βασίλη λίγο πριν το μεγάλο του ταξίδι! Πράγμα τρομερό, γιατί ταξίδι μέσα στο κρύο χωρίς σκουφί δεν γίνεται! Διαλέγει 2 παιδιά για να παίξουν μαζί του ένα παιχνίδι με δοκιμασίες… αν τα καταφέρουν τότε το σκουφί θα επιστραφεί, εάν όχι, όλα τα παιδιά της Γης, ας ξεχάσουν τα δώρα για τη χρονιά αυτή… Άραγε θα τα καταφέρουν τα παιδιά; Ετοιμαστείτε…μια πρωτοχρονιάτικη περιπέτεια ξεκινά!)
Α΄ΣΚΗΝΗ
(Μουσική Αη Βασίλη)
Μπαίνει στη σκηνή ο Αη Βασίλης.
Έφτασε πάλι ο καιρός
τα δώρα να μοιράσω
σ’όλου του κόσμου τα παιδιά
με το έλκηθρο να φτάσω.
Είναι όλα έτοιμα σχεδόν
κανένα πρόβλημα προς το παρόν,
οπότε ας μη χάνω χρόνο
λίγη ξεκούραση χρειάζομαι μόνο.
(Κάθεται στην πολυθρόνα του και κάνει πως κοιμάται)
(Μουσική “Καλικάτζαρου”)
Μπαίνει , κάνει πως ψάχνει κάτι, κοιτάζει γύρω, πειράζει αυτούς που κάθονται στα μπροστινά καθίσματα, βλέπει τον Αη Βασίλη, τον περιεργάζεται, του παίρνει τελικά το σκούφο).
Καλά κάθε χρόνο αυτή η εποχή
κάνει αλήθεια την κάθε μου ευχή.
Περνάω τέλεια, όπου κι αν πάω
ειδικά όταν δίπλες βρίσκω να φάω.
Παιχνίδια παίζω και πλάκα σπάω
κάνω αστεία κι όλο γελάω!
Τη μυτούλα μου θέλω παντού να βάζω
όπως τότε που έσπασα εκείνο το βάζο!
Και τώρα να η μεγάλη ευκαιρία
μια πλάκα που θα αφήσει ιστορία.
Του Αη Βασίλη αρπάζω το σκουφί
κι αέρας γίνομαι στο πι και φι!
(Φεύγει τρέχοντας)
(Μουσική ” Καλικάτζαρου “)
Ο Αη Βασίλης ξυπνάει και συνειδητοποιεί ότι λείπει το σκουφί του και λέει…
Πω !Πω! Συμφορά μου,
κρύωσαν τ’αυτιά μου!
Κάποιος πήρε το σκουφί,
αυτό είναι σκετη καταστροφή!
(Φεύγει τρέχοντας)
ΤΑ ΦΩΤΑ ΣΒΗΝΟΥΝ
Β’ ΣΚΗΝΗ
(Μουσική “παιδιών”)
Εμφανίζονται 2 παιδιά με τις πυτζάμες τους, έτοιμα για ύπνο για να περιμένουν τον Αη Βασίλη.
ΠΑΙΔΙ 1:
Παραμονή Πρωτοχρονιάς
Ήρθε! Δεν το πιστεύω!
Η πρώτη νύχτα της Νέας Χρονιάς
Αχ! Πόσο τη λατρεύω!
Έλα γρήγορα να κοιμηθούμε
άλλο να μη καθυστερούμε
κι αύριο πρωί πρωί
όλα τα δώρα μας θα είναι εκεί!
ΠΑΙΔΙ 2:
Αχ! Πόσο χαίρομαι! Η καρδιά μου χτυπάει!
μα έλα ξάπλωσε, η ώρα περνάει!
Ο Αη Βασίλης θα έρθει πάλι
δώρα να βγάλει από το τσουβάλι!
(Τα παιδιά ξαπλώνουν)
(Μουσική ” Καλικάτζαρου 2″)
Ο Καλικάτζαρος μπαίνει νυχοπατώντας – αφήνει έναν φάκελλο και ένα ένα πέντε κουτιά ( πάνω σ ‘έναν πάγκο)- χτυπάει ένα κουδουνάκι πάνω από τα κοιμισμένα παιδιά για να τα ξυπνήσει και φεύγει τρέχοντας. Εκείνα ξυπνούν ξαφνιασμένα.
ΠΑΙΔΙ 1:
Τι έγινε; Τι είναι; Ποιος το ‘ κανε αυτό;
Άλλον από εσένα δεν μπορώ να σκεφτώ!
ΠΑΙΔΙ 2:
Όχι όχι δεν το έκανα εγώ! Αλήθεια σου λέω!
Να σου ορκιστώ!
Κι αυτά τα πακέτα, ποιος τ ‘άφησε εκεί;
Έλα προχώρα μην στέκεσαι εκεί!
(Μουσική “Καλικάτζαρου”)
Τα παιδιά περιεργάζονται τα κουτιά- βρίσκουν το φάκελλο με το γράμμα- το ανοίγουν και μένουν ακίνητα- σταματάει η μουσική και ακούγεται η φωνή της νηπιαγωγού που διαβάζει το γράμμα.
Εσύ που τώρα κρατάς αυτό το γράμμα
να ξέρεις πως είναι ένα σπουδαίο πράγμα.
Εσύ θα είσαι ο τυχερός
μαζί μου θα παίξεις, θα μάθεις πως!
Ο Αη Βασίλης που απόψε περιμένεις
μάλλον θ’ αργήσει άδικα προσμένεις.
Κάποιος του πήρε το σκουφί
κι αυτο είναι λέει καταστροφή.
Χωρίς σκουφί πώς να ταξιδέψει;
Με τόσο κρύο πώς να αντέξει;
Γι’ αυτό αν θέλεις να τον βοηθήσεις
παίξε μαζί μου και μην αργήσεις!
Άνοιξε ένα ένα όλα τα κουτιά
και κάνε ό,τι σου πούνε αυτά.
Αν τα καταφέρεις, τότε μπορεί
ο Αη Βασίλης το σκουφί του να βρει.
Πρόσεξε όμως κάθε φορά
πρέπει να λες τα λόγια αυτά:
Μίλα μας, πες μας μαγικό κουτί
τί πρέπει να κάνουμε; για πες μας τί;
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΕΚΟΝΤΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΟΥΤΙ. ΛΕΝΕ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΟΙΓΟΥΝ.
(Μουσική πρώτου κουτιού). Μέσα στο κουτί βρίσκουν 2 τριγωνάκια και τα παίρνουν . Εμφανίζονται τα ξωτικά.
ΞΩΤΙΚΟ 1:
Γειά σας παιδιά!Ωραία βραδιά!
Ήρθαμε! Φτάσαμε! Τα ξωτικα!
Παρέα να παίξουμε αυτό το παιχνίδι
τους κανόνες τους ξέρετε πιστεύω ,ήδη!
ΞΩΤΙΚΟ 2:
Τα τριγωνάκια σας σηκώστε ψηλά
και τα κάλαντα πείτε γλυκά και απαλά
Έλάτε ενώστε τις φωνές σας
με αγάπη γεμίστε τις φωνές σας!
Τα παιδια τραγουδούν τα κάλαντα της Πρωτοχρονιάς.
ΞΩΤΙΚΟ 3:
Ωραία τα είπατε , μπράβο παιδιά!
Με νότες ντύσατε αυτή τη βραδιά!
Μπράβο, περνάτε τη δοκιμασία,
κι αυτό έχει μεγάλη σημασία!
ΞΩΤΙΚΟ 4:
Εμείς θα μείνουμε εδώ
μαζί να παίξουμε το παιχνίδι αυτό!
Άντε ανοίξτε το άλλο κουτί
να δούμε τί έχει μέσα, τί;
Τα παιδιά στέκονται μπροστά στο ΔΕΥΤΕΡΟ ΚΟΥΤΙ και λένε τα λόγια:
Μίλα μας, πες μας μαγικό κουτί
τί πρέπει να κάνουμε; για πες μας τί;
Ακούγεται η μουσική των νεράιδων, που μπαίνουν στη σκήνη.
ΝΕΡΑΙΔΑ 1:
Καλησπέρα σε όλους!Καλησπέρα!
Χαρά θα σκορπίσουμε πέρα ως πέρα!
Μας αρέσουν τα παιχνίδια
και τα όμορφα στολίδια!
ΝΕΡΑΙΔΑ2:
Νεραιδες είμαστε εμείς
πολύ καλής καταγωγής!
Μας αρέσει ο χορός
ένα βήμα πίσω κι άλλο ένα μπρος!
ΝΕΡΑΙΔΑ3:
Αυτή είναι η δοκιμασία
“χορός, μουσική και φαντασία.”
Γι’ αυτό πιαστείτε χέρι χέρι !
Κάντε ζευγάρια !Βρείτε ένα ταίρι!
Τα παιδιά και τα ξωτικά γίνονται ζευγάρια και χορεύουν ένα Βαλς.
ΝΕΡΑΙΔΑ 4:
Τελέιωσε η δοκιμασία!
Χορέψατε με φαντασία!
Πάμε τώρα στο τρίτο κουτί
να δούμε τί έχει μέσα τί;
Μίλα μας, πες μας μαγικό κουτί
τί πρέπει να κάνουμε; για πες μας τί;
Τα παιδιά στέκονται μπροστά στο ΤΡΙΤΟ ΚΟΥΤΙ, το ανοίγουν παίρνουν από μέσα χάρτινες νιφάδες (μια για κάθε παιδί). Εμφανίζονται οι νιφάδες με τη μουσική τους.
ΝΙΦΑΔΑ 1:
Γειά σας παιδιά, νεράιδες, ξωτικά
ήρθαμε να παίξουμε κι εμείς, τελικά.
Βαρέθηκαμε έξω στην παγωνιά,
και μας άρεσε τούτη η ζεστή γωνιά!
ΝΙΦΑΔΑ 2:
Μας άρεσε κι όλο αυτό το αστείο,
όχι δεν το βρίσκουμε καθόλου γελοίο!
Μόνο βιαστείτε, ξεκινήστε ΤΩΡΑ!
Γιατί θα λιώσουμε από ώρα σε ώρα!
ΝΙΦΑΔΑ 3:
Τώρα θα έχετε για ταίρι
μια νιφάδα σε καθε χέρι,
νιφάδες θα γίνετε κι εσείς
που ήσυχα πέφτουν καταγής.
ΝΙΦΑΔΑ 4:
Χορέψτε με τη μουσική
και πόζα πάρτε φυσική!
Τα παιδιά, τα ξωτικά και οι νεράιδες, που είναι ήδη στη σκηνή , χορεύουν με τη μουσική ελεύθερα, σαν νιφάδες. Στο σταμάτημα της μουσικής μένουν ακίνητα σε μια πόζα σηκώνοντας το χέρι που κρατούν τη νιφάδα ψηλά!
ΝΙΦΑΔΑ 4:
Ώρα για το τέταρτο κουτί
να δούμε τί έχει μέσα τί;
Μίλα μας, πες μας μαγικό κουτί
τί πρέπει να κάνουμε; για πες μας τί;
Τα παιδιά στέκονται μπροστά στο τέταρτο κουτί , το ανοίγουν παίρνουν από μέσα αστέρια στερεωμένα σε ξυλάκια. Με τη μουσική έρχονται τα αστέρια.
ΑΣΤΕΡΙ 1:
Μα τι υπέροχη παρέα
αυτή η βραδιά είναι πράγματι ωραία!
Λείπει μόνο λιγάκι φως
κι εμείς τ ‘αστέρια γνωρίζουμε πως!
ΑΣΤΕΡΙ 2:
Είμαστε αστέρια φωτεινά
που λάμπουν μέσα στα σκοτεινά!
Ελάτε πρέπει να βιαστούμε,
το παιχνίδι ας παίξουμε και μην αργούμε!
ΑΣΤΕΡΙ 3:
Ο Αη Βασίλης ξέρετε ανησυχεί
πρέπει επιτέλους να βρεθεί το σκουφί!
Αυτή είναι η τελευταία δοκιμασία
και έχει μεγάλη, πολλή σημασία!
ΑΣΤΕΡΙ 4:
Όσοι κάθονται απέναντι και μας κοιτούν
από ένα αστέρι σε λίγο θα κρατούν!
Με μουσική υπόκρουση τα 2 παιδιά μοιράζουν τα αστέρια στους γονεις).
ΑΣΤΕΡΙ 4:
Τώρα επιτέλους το τελευταίο κουτί
να δούμε τί έχει μέσα τί;
Μίλα μας, πες μας μαγικό κουτί
τί πρέπει να κάνουμε; για πες μας τί;
Τα παιδιά στέκονται μπροστά στο ΠΕΜΠΤΟ ΚΟΥΤΙ . Το ανοίγουν .
Μουσική του Καλικάτζαρου: Μπαίνει θριαμβευτικά κρατώντας το σκουφί. Παίρνει ένα καρεκλάκι, ανεβαινει επάνω και δείχνει το σκουφί σε όλους. Τα παιδιά χειροκροτούν.
ΞΩΤΙΚΟ 1:
Έι ! Για σταθείτε μισό λεπτό!
Το τέλος νομίζω δεν είναι αυτό…
Τούτο το καλικατζαράκι
μάλλον πρέπει να τ’ ακούσει ένα χεράκι!
ΞΩΤΙΚΟ 2 :
Εμείς περάσαμε καλά
μα κάποιος άλλος εκεί ψηλά
εδώ και ώρες ανησυχεί
κι αυτό θέλει μεγάλη προσοχή!
ΞΩΤΙΚΟ 3:
Ο Αη Βασίλης έχει αργήσει
το το έλκηθρο να ξεκινήσει
τα παιδιά τον περιμένουν
λίγες ώρες μόνο μένουν.
ΞΩΤΙΚΟ 4 :
Γι’ αυτό το καλικατζαράκι
ας παιδευτεί κι αυτό λιγάκι
το πάθημα, μάθημα να γίνει
και ποτέ μην ξαναγίνει.
ΝΕΡΑΙΔΑ 1:
Και αυτό ακριβώς να του βάλουμε να πει
τρεις φορές απ’ την αρχή:
“Το πάθημα, μάθημα να γίνει
και ποτέ μην ξαναγίνει”
Το καλικατζαράκι λέει 3 φορές τα λόγια και όλοι οι υπόλοιποι μετρούν και το χειροκροτούν στην τελευταία φορά.
ΝΕΡΑΙΔΑ 2:
Ας φωνάξουμε τώρα όλοι μαζί
ο Αη Βασίλης μας να’ ρθει
για να πάρει το σκουφί
και τραγούδι ν’ακουστεί!
Όλοι μαζί φωνάζουν τον Αη Βασίλη , στέκονται στη σειρά με τον Αη Βασίλη στη μέση.
ΝΕΡΑΙΔΑ 3:
Γονείς σηκώστε ψηλά τ’ αστέρια που κρατάτε
και μαζί μας τραγουδάτε!
Οι γονείς μαζί με τα παιδία τραγουδούν μαζί ένα τραγούδι που έχουμε επιλέξει για το τέλος.
Υπόκλιση στο τέλος του τραγουδιού, ΟΜΩΣ:
Κάποιος χτυπάει το τζάμι και βρίσκουμε ένα καλάθι με λιχουδιές και έναν φάκελο, τί είναι αυτό; Μια μητέρα ανοίγει το φάκελο και διαβάζει το ένα γράμμα:
Αγαπημένα μου παιδιά
ακούστε με προσεκτικά
δεν πρόκειται ποτέ εγώ
να αργήσω να εμφανιστώ.
Με σκουφί, χωρίς σκουφί
να ξέρετε θα είμαι εκεί!
Το δώρο σας να σας αφήσω
κι ευτυχία να χαρίσω.
Απόψε στέλνω ένα κερασματάκι
μες σ’ αυτό το καλαθάκι
και σε λίγες μέρες πια
θα τα πούμε από κοντά!
Με αγάπη – Αη Βασίλης!
( Η μητέρα που διάβασε το γράμμα μοιράζει τις λιχουδιές στα παιδιά!)
Μπράβο κορίτσια, η ιδέα σας (και ο τρόπος που τη δουλεύετε) είναι καταπληκτική.
Δύσκολα βρίσκεις νηπιαγωγεία που δίνουν ευκαιρίες στα παιδιά να βάλουν την προσωπική τους πινελιά στις γιορτές.
Αποφάσισα στη γιορτή του νηπ/γείου μας να κρατήσω τη βασική σας ιδέα με τον καλικάντζαρο που κλέβει το σκούφο
και τις δοκιμασίες με τα κουτιά. Θα το δουλέψουμε με τα παιδιά και θα δούμε τι θα βγει…
Σας ευχαριστούμε!!!
Χαιρόμαστε που σας άρεσε η ιδέα μας και είμαστε σίγουρες ότι τα παιδιά σας θα τα καφέρουν μια χαρά! Καλή επιτυχία και να περάσετε καταπληκτικά!
ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ .ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!!!
Ευχαριστώ πολύ! Τα λόγια σας μου δίνουν μεγάλη χαρά!
Συγχαρητήρια!!!Μου άρεσε πάρα πολύ!!!
Η ανταπόκριση σας μου δίνει μεγάλη χαρά! Να είστε καλά!
Συγχαρητήρια!!! Για ακόμη μια φορά καταπληκτικό!!! Καλές γιορτές!!!
Ευχαριστώ πολύ! Καλές γιορτές και σε εσάς!
Εξαιρετικό !!!
Μου άρεσε τόσο, που ενώ είχα καταλήξει σε θεατρικό, έκανα την ανατροπή και θα το παίξουμε με τα παιδία !!!
Τους διάβασα την ιστορία και ξετρελάθηκαν !!!
Έχω μιία απορία και θα ήθελα να τη διευρινίσουμε.
Το 1ο κουτί, έχει τριγωνάκια
Στο 2ο μπαίνουν οι νεράιδες. Αλλά το κουτί έχει κάτι μέσα ;
Το τρίτο κουτί έχει τις χάρτινες νιφάδες
Το 4ο κουτί έχει τα αστέρια στο ξυλάκι
Και στο 5ο κουτί, βγαίνει ο καλικάντζαρος. Αλλά το κουτί, έχει κάτι μέσα ;;;
Ή το δεύτερο και το πέμπτο κουτί δεν έχουν τίποτα μέσα ;;;
Επίσης, τα τριγωνάκια είναι δύο. Όσα και τα παιδιά
Οι νιφάδες όμως και τ’ αστέρια είναι ένα για κάθε παιδί που είναι εκείνη τη στιγμή πάνω στη σκηνή ή μόνο δύο, για τα παιδιά με τις πυτζάμες ;;;
Ευχαριστώ πάρα- πάρα πολύ
Καλή επιτυχία σε όλα τα υπέροχα που κάνετε !
Χαίρομαι πολύ που σας άρεσε η ιστορία μου κι εύχομαι να περάσετε υπέροχα μαζί της! Λοιπόν τα κουτιά 2 και 5 απλά με το άνοιγμα τους σηματοδοτούν την είσοδο των νεραϊδων και του καλικαντζαρου αντίστοιχα. Ας πούμε πως ξεπηδούν μέσα από τα κουτιά! Τώρα για τις νιφάδες είναι μια για κάθε παιδί που βρίσκεται στη σκηνή μέχρι εκείνη τη στιγμή. Ενώ τα αστέρια είναι για όσους βρίσκονται στο κοινό! Όχι φυσικά ένα για τον καθένα αλλά σε μια αναλογία ένας στους τρεις, αυτό φυσικά εξαρτάται από εσάς! Καλή επιτυχία και καλή διασκέδαση!
Καταπληκτική γιορτή!!!Την κάναμε σήμερα με τα παιδάκια μας στο 10ο Νηπιαγωγείο Χίου(με κάποιες αλλαγές)και ήταν από τις καλύτερες γιορτές που έχω κάνει!!!Πολλά συγχαρητήρια και Καλές γιορτές🎄🎄🎄
Σας ευχαριστώ πολύ!!
Συγχαρητήρια για τις πρωτότυπες ιδέες και την άρτια επιμελημένη δουλειά. Η Πρωτοχρονιάτικη περιπέτεια ενθουσίασε τα παιδιά και έδωσε την ιδέα στην δασκάλα της μουσικής του σχολείου μας να οργανώσει μια μουσική εκπομπή με την αφήγηση της ιστορίας και τα τραγούδια τους, που μεταδόθηκε στο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Ραδιόφωνο (European School Radio). Με όλο τον σεβασμό στην εξαιρετική δουλειά σας, διασκευάσαμε κάπως την ιστορία για να την προσαρμόσουμε στις μουσικές επιλογές των μαθητών μας και αν θέλετε, μπορείτε να την ακούσετε στην διεύθυνση http://europeanschoolradio.eu/el/archives/production/5288 με τίτλο: ΤΟ ΚΛΕΜΜΕΝΟ ΣΚΟΥΦΙ ΤΟΥ ΑΗ ΒΑΣΙΛΗ.
Χαρούμενα Χριστούγεννα και Καλή Χρονιά!!!