“Ἕνας πίνακας, μια ιστορία”
Στα πλαίσια της επεξεργασίας ενός θέματος για την “ειρήνη” και τον “πόλεμο” προέκυψε η ακόλουθη δραστηριότητα. Αφού τα παιδιά παρατήρησαν τον πίνακα ζωγραφικής του Πικάσο “Το παιδί και το περιστέρι”, με τη βοήθεια της νηπιαγωγού, αντάλλαξαν απόψεις, συζήτησαν, ανέλυσαν όλα όσα βλέπουν, αισθάνονται, καταλαβαίνουν από τον πίνακα αυτό. Φυσικά ως προέκταση, με την καθοδήγηση της νηπιαγωγού, ανέφεραν ότι το περιστέρι είναι το σύμβολο της ειρήνης, και είπαν την άποψή τους για το τί πιστεύουν πως είναι η ειρήνη.
Αμέσως μετά κάποιο παιδί ανέφερε, πως το παιδί που απεικονίζεται στον πίνακα, είναι κορίτσι και το όνομά του είναι Ειρήνη. Κι έτσι το ένα μετά το άλλο έφτιαξαν μια ιστορία με τίτλο “Η Ειρήνη και το περιστέρι” και την εικονογράφησαν:
“Μια φορά κι έναν καιρό ήταν η Ειρήνη.
Η Ειρήνη αποφάσισε να πάει μια βόλτα σε ένα λιβάδι.
Εκεί που περπατούσε βρήκε ένα πηγάδι και πήγε να πιει νερό.
Ξαφνικά ήρθε ένα περιστέρι και κάθησε κοντά της.
Το περιστέρι διψούσε πολύ. Η Ειρήνη έβαλε στις χούφτες της νερό και ήπιε το περιστέρι.
Ξαφνικά ήρθε ένας κυνηγός και πήγε να το σκοτώσει.
Το περιστέρι του είπε: ” Μη με σκοτώνεις. Είμαι το σύμβολο της ειρήνης”
Ο κυνηγός έφυγε και το περιστέρι πήγε στην αγκαλιά της Ειρήνης.
Η Ειρήνη αγκάλιασε το περιστέρι και το φρόντισε.
Το πήρε στο σπίτι της.
Κι έγιναν αχώριστοι φίλοι.
‘Ετρωγαν μαζί.
Έπαιζαν.
Και το βράδυ κοιμόνταν μαζί.
Η Ειρήνη είχε φτιάξει ένα μικρό μαξιλάρι, μια κουβέρτα και ένα καλάθι.
Μέσα σε αυτό το καλάθι κοιμόταν το περιστέρι.
Και έζησαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα.”
Πολύ τρυφερή ιστορία!!! Μπράβο στα παιδάκια!!!
Υπέροχα παιδιά!