“Τί είναι αυτό;”
Μέσα σε μια τσάντα υπάρχουν διάφορα αντικείμενα, σε διάφορα σχήματα και μεγέθη/κάθε παιδί με τη σειρά βάζει το χέρι του μέσα στην τσάντα και διαλέγει στη τύχη ένα αντικείμενο/παρατηρώντας το σχήμα του σκέφτεται τί άλλο θα μπορούσε να είναι αυτό το αντικείμενο, με το ίδιο περίπου σχήμα, και παριστάνει πως το χρησιμοποιεί ως τέτοιο π.χ. ένα μολύβι μπορεί να γίνει ένα μαγικό ραβδί, ένας χάρακας να γίνει πριόνι κλπ. /οι υπόλοιποι προσπαθούν να μαντέψουν τί είναι αυτό που κρατάει ο συμμαθητής τους /όποιος το βρει πρώτος είναι ο επόμενος στη σειρά για να παίξει/ αν κάποιος διαλέξει ίδιο αντικείμενο με τον προηγούμενο, πρέπει να το “μεταμορφώσει” σε κάτι διαφορετικό.
“Τί άλλαξε;”
Ένα παιδί σηκώνεται στην παρεούλα /τα παιδιά το παρατηρούν προσεκτικά /στη συνέχεια το παιδί απομακρύνεται από την αίθουσα και με τη βοήθεια της νηπιαγωγού, αλλάζει κάτι πάνω του π.χ. λύνει τα κορδόνια του, φοράει ανάποδα την μπλούζα του, σηκώνει το ένα του μανίκι κλπ. /επιστρέφει και οι υπόλοιποι πρέπει να βρουν τί άλλαξε πάνω του / ο πρώτος που θα το βρει γίνεται ο πρώτος στη σειρά για να παίξει.
“Τί είμαστε; Πού βρισκόμαστε;”
Τα παιδιά χωρίζονται σε μικρές ομάδες /με τη βοήθεια της νηπιαγωγού κάθε ομάδα σηκώνεται και παριστάνει πως είναι τα έπιπλα ενός δωματίου, κάθε παιδί και ένα έπιπλο ή συσκευἠ π.χ. της κουζίνας , του μπάνιου κλπ. / η νηπιαγωγός πλησιάζει ένα ένα τα παιδιά λέγοντας:
-“Πολλά πράγματα βλέπω εδώ για πέταμα! Ας καθαρίσω λιγάκι και να πετάξω ό,τι δεν μου χρειάζεται! Ας πάρω λοιπόν αυτό εδώ το αντικείμενο…”
-Παιδί: “Όχι, δεν μπορείς να με πετάξεις!”
-Νηπιαγωγός: “Γιατί;”
-Παιδί:”Γιατί αν λείψω εγώ…δεν θα μπορεί να ξαπλώσει κάποιος για να κοιμηθεί (αν π.χ. το παιδί παριστάνει ένα κρεβάτι)
Τα υπόλοιπα παιδιά πρέπει να μαντέψουν σε ποιο δωμάτιο του σπιτιού βρίσκονται τα παιδιά και ποιο έπιπλο παριστάνει ο καθένας.
“Τα ζωάκια”
Τα παιδιά κάθονται κάτω σε κύκλο /ένα παιδί περπατάει γύρω από τον κύκλο παριστάνοντας ένα ζώο / αφού κάνει έναν ολόκληρο γύρο ακουμπάει στο κεφάλι ένα παιδί και λέει το όνομα ενός άλλου ζώου /αλλάζουν θέσεις και το παιδί πρέπει να σηκωθεί και να κάνει το γύρο του κύκλου βαδίζοντας όπως το ζώο που όρισε ο φίλος του / το ίδιο μέχρι που να το κάνουν όλα τα παιδιά.
“Ζωάκια από …χέρια”
Παρατηρούμε τα χέρια και τα δάχτυλά μας /βρίσκουμε τρόπους για να τα κουνήσουμε διαφορετικά /η νηπιαγωγός προτείνει να κάνουμε τα χέρια μας σαν ζωάκια π.χ. μια αράχνη που σκαρφαλώνει πάνω μας /κάθε παιδί προτείνει ένα νέο ζωάκι και το κάνουν όλοι.