Αξίες ζωής στην εκπαίδευση – Συνεργασία

Καθώς άλλη μια σχολική χρονιά φτάνει στο τέλος της είναι σίγουρο πως οι περισσότεροι από εμάς κάνουμε, λίγο ή πολύ μια αποτίμηση του εκπαιδευτικού μας έργου. Τι καταφέραμε, ποια προγράμματα μας πέτυχαν τους στόχους τους, και γιατί κάποια δεν είχαν το προσδοκώμενο αποτέλεσμα, ποια παιδιά ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες μας και … Διαβάστε περισσότερα…

Γιατί να φοιτήσει ένα πρόνηπιο στο νηπιαγωγείο;

Γιατί πολύ απλά, το σύγχρονο νηπιαγωγείο μέσω του νέου προγράμματος δραστηριοτήτων, έχει θέσει πολύ ψηλά τον πήχη στην ελληνική δημόσια εκπαίδευση! Απαλλαγμένο από την πίεση της ύλης διδασκαλίας της επόμενης βαθμίδας, αυτής του Δημοτικού Σχολείου, αφήνει το περιθώριο στους εκπαιδευτικούς για ελεύθερη, δημιουργική έκφραση δημιουργώντας ένα μαθησιακό περιβάλλον γεμάτο φαντασία, … Διαβάστε περισσότερα…

Γιατί μας ενδιαφέρει ο καιρός; (Δραστηριότητες νηπιαγωγείου)

Γιατί μας ενδιαφέρει ο καιρός; Τι είναι αυτό που τον κάνει σημαντικό και ποια είναι η σχέση του με την καθημερινή μας ζωή; Αυτά ήταν τα βασικά ερωτήματα που όρισαν την πορεία των δραστηριοτήτων μας στην τάξη του νηπιαγωγείου κατά την εξέλιξη της δράσεως με τίτλο «Έχει ο καιρός γυρίσματα … Διαβάστε περισσότερα…

5 πασχαλινά λαγουδάκια – Ποιηματάκι για μικρά δαχτυλάκια

«5 πασχαλινά λαγουδάκια» Ποιηματάκι για μικρά δαχτυλάκια 5 λαγουδάκια βγήκαν στην αυλή όρεξη να παίξουν έχουνε πολλή. Τρέχει το μικρούλι,πρώτο στη σειρά δες το πως πηδάει, είναι όλο χαρά! Μπαμ! όμως σκοντάφτει, πέφτει στη στιγμή πάει το μικρούλι, βγήκε απ’τη γραμμή. 4 λαγούδια τώρα τραγουδούν ποιος τα καταφέρνει θέλουνε να … Διαβάστε περισσότερα…

6 Mαρτίου – Παγκόσμια ημέρα κατά του εκφοβισμού και της ενδοσχολικής βίας

Μη φοβάσαι αυτόν που σε πειράζει, με δύναμη πες Στοπ! σε ό,τι σε τρομάζει. Μη φοβίζεις αυτόν που δεν σου μοιάζει, μπορεί και να’ναι αυτός που σου ταιριάζει! Πέτρα, Ψαλίδι ή Χαρτί, μπορούμε όλοι να’μαστε μαζί! Με αφορμή το ποίημα «Πέτρα – Ψαλίδι – Χαρτί», η δική μας αφίσα, για … Διαβάστε περισσότερα…

Αξίες ζωής στην εκπαίδευση – Ανεκτικότητα

Πως θα  μπορούσαμε να δώσουμε στα παιδιά να καταλάβουν πως «το ίδιο» πολλές φορές καταντάει… μονότονο; Ενώ αντίθετα «το διαφορετικό», μπορεί να μας προσφέρει μεγάλη και απρόσμενη χαρά; Πολύ απλά τους ζητήσαμε να ζωγραφίσουν με μπογιά στο ίδιο χρώμα με το χαρτί τους. Άσπρη μπογιά σε άσπρο χαρτί, κόκκινη μπογιά … Διαβάστε περισσότερα…

Αξίες ζωής στην εκπαίδευση – Υπευθυνότητα

Τι σημαίνει είμαι υπεύθυνος για κάτι ή για κάποιον; Γιατί πρέπει να είμαστε υπεύθυνοι; Πώς δείχνουμε υπευθυνότητα; Ας ξεκινήσουμε ένα παιχνίδι με λέξεις. Θα λέμε μια σειρά από λέξεις, που αποτελούν το πρώτο μέρος μια πρότασης κι εσείς, αφού σκεφτείτε πολύ καλά πριν απαντήσετε, θα συμπληρώνετε το δεύτερο μέρος. Ξεκινάμε: … Διαβάστε περισσότερα…

Αξίες ζωής στην εκπαίδευση – Σεβασμός

Όπως τα λουλούδια , ο σεβασμός καλλιεργείται! Το «φως», το «νερό» και το «χώμα» που θα τον βοηθήσουν να αναπτυχθεί είναι το να μάθουμε να… -Μιλάμε ευγενικά. -Κοιτάμε στα μάτια τον συνομιλητή μας. -Σκεφτόμαστε τί λέμε και τι κάνουμε. -Μην γκρινιάζουμε. -Νοιαζόμαστε για το πως νιώθουν οι άλλοι. -Φροντίζουμε τα … Διαβάστε περισσότερα…

Πίνακας καιρού για τη συγκέντρωση απλών στατιστικών δεδομένων

Στα πλαίσια ενός προγράμματος για τον καιρό, που απασχολεί την τάξη μας τη φετινή σχολική χρονιά, ξεκινήσαμε από τις αρχές του Νοεμβρίου τη συγκέντρωση απλών στατιστικών δεδομένων, για τις καθημερινές καιρικές συνθήκες κατά τη διάρκεια του μήνα. Αρχικά δημιουργήσαμε έναν πίνακα με κενά κελιά τόσα όσες οι μέρες του μήνα … Διαβάστε περισσότερα…

Tα χαρακτηριστικά ενός… χαρούμενου εκπαιδευτικού!

«Χαρούμενος εκπαιδευτικός»; Στην Ελλάδα του 2016;  Σίγουρα έχετε επαφή με την πραγματικότητα; Έχετε εμπειρία στην ελληνική σχολική τάξη; Θα αστειεύεστε, δεν μπορεί! Κι όμως αγαπητοί μου φίλοι η απάντησή μου σε όλες τις απορίες σας  είναι «Ναι!» , με μοναδικό «Όχι!» στο ότι δεν αστειεύομαι, ούτε κατά διάνοια. Μιλώ πολύ … Διαβάστε περισσότερα…