Οι ήχοι των συναισθημάτων!

Ποιος είναι ο ήχος της χαράς; Πως ακούγεται η λύπη; Για να ακούσουμε λιγάκι καλύτερα εκείνη την εσωτερική μας φωνή, που λέει πάντα την αλήθεια… Ακούμε ηχητικά ντοκουμέντα ανθρώπων που εκδηλώνουν συναισθήματα: Παιδί που κλαίει, παιδί που γελάει, θυμωμένη φωνή. /Συζητάμε για τις εικόνες που μας έρχονται στο μυαλό, τί … Διαβάστε περισσότερα…

Ο καλός ακροατής!

Aς ζητήσουμε από τα παιδιά μια μέρα, μόλις συγκεντρωθούν  στον κύκλο μας, να αρχίσουν όλα μαζί να λένε συνέχεια το όνομά τους, και να ηχογραφήσουμε τη στιγμή. Αμέσως  μετά να ακούσουμε όλοι μαζί το ηχογραφημένο ντοκουμέντο και να ρωτήσουμε τα παιδιά αν μπορούν να καταλαβούν ποιος μιλάει και τί λέει! … Διαβάστε περισσότερα…

Δραστηριότητες με ή χωρίς φωνή-Ας προσαρμόσουμε την ένταση!

Γιατί δεν ψιθυρίζουμε στα αποκριάτικα πάρτυ; Και γιατί δε φωνάζουμε στις θεατρικές παραστάσεις; Γιατί πρέπει να προσαρμόζουμε την ένταση της φωνής μας  ανάλογα με το μέρος που βρισκόμαστε; Τι συμβαίνει όταν δεν ακολουθούνται από όλους οι ίδιοι κανόνες πάνω στο θέμα αυτό; Και τι σχέση έχουν όλα αυτά με τις … Διαβάστε περισσότερα…

Παρουσίες, απουσίες και άλλα πολλά!

Τα τελευταία χρόνια το «Παρουσιολόγιο της τάξης» δεν είναι τίποτε περισσότερο από τις  πετρούλες  των καλοκαιρινών  μας εξορμήσεων! Ωραία γέφυρα, από τις πρώτες μέρες, ανάμεσα στο σχολείο και τις διακοπές. (Και ένας τρόπος  να φυλάξουμε  λίγο καλοκαίρι, για να μας συντροφεύει  όλον τον χρόνο!) Η διαδικασία απλή κι όμως τόσο … Διαβάστε περισσότερα…

Tα Μουσεία της πόλης μου – Οι μικροί Μουσειόφιλοι

«Τα Μουσεία της πόλης μου – Οι μικροί μουσειόφιλοι»  ήταν ένα Πρόγραμμα Μουσειακής Εκπαίδευσης για γονείς και παιδιά, που προέκυψε από το Ευρωπαϊκό Συνεργατικό Πρόγραμμα Εtwinning “Lion hunt @ the museum”, στο οποίο συμμετείχαμε τη  σχολ. χρονιά 2018-2019 Στόχος  η καλλιέργεια του ενδιαφέροντος για τα μουσεία και η αναγνώριση της … Διαβάστε περισσότερα…

Το πρόσωπο του μήνα

«Η παιδική σκέψη διαφέρει από αυτήν των ενηλίκων σε σημαντικά σημεία. Ένα  ιδιαίτερο και διακριτικό χαρακτηριστικό της παιδικής σκέψης είναι πως είναι ψυχοκρατική. Αυτό σημαίνει πως το παιδί σχετίζεται και κατανοεί τα άψυχα και τα έμψυχα αντικείμενα με τον ίδιο τρόπο, ως ζωντανά δηλαδή, που σκέφτονται και αισθάνονται όπως το … Διαβάστε περισσότερα…

Γραμμές και Σχήματα

Τα παιδιά με την εβδομαδιαία αυτή δραστηριότητα υποστηρίζονται να κρατούν εργαλεία γραφής, αλλά και το ψαλίδι, με σωστό τρόπο και να τα χρησιμοποιούν αποτελεσματικά. Να σχεδιάζουν διάφορα είδη γραμμών και περιγραμμάτων και να συνθέτουν διάφορα σχήματα και μορφές. Να αρχίσουν να συνειδητοποιούν ότι τα γράμματα δημιουργούνται απο τον συνδυασμό ευθειών … Διαβάστε περισσότερα…

10+1 Πασχαλινά αινίγματα για το Νηπιαγωγείο

Ας μετρήσουμε αντίστροφα τις σχολικές μέρες, που απομένουν μέχρι τις διακοπές του Πάσχα, με λέξεις που μας θυμίζουν πασχαλινές συνήθειες και έθιμα και γεύσεις και μυρωδιές! Και οι λέξεις αυτές ας είναι η αφορμή για χαρούμενες δραστηριότητες στην τάξη του Νηπιαγωγείου, με συζητήσεις, λεξικά, κατασκευές, ζωγραφική, θεατρικά παιχνίδια και ό,τι … Διαβάστε περισσότερα…

Δραστηριότητες εισαγωγής στη χρήση του Βee-bot στο Νηπιαγωγείο

Δραστηριότητες εισαγωγής στη χρήση του Βee-bot ή αλλιώς δραστηριότητες με το Bee-bot για σούπερ αρχάριους, όπως…εγώ! Στην τάξη μας λοιπόν ξεκινήσαμε το ταξίδι μας στον κόσμο του Bee-Bot, αρχικά χωρίς αυτό! Προκειμένου να εξοικειωθούν τα παιδιά με τις βασικές κινήσεις- εντολές στον προγραμματισμό του Βee-bot. Δραστηριότητες χωρίς το Βee-bot Χρήσιμες … Διαβάστε περισσότερα…

«Προώθησέ το!»-Δράση διάχυσης αποτελεσμάτων

Το «Προώθησέ το!»  είναι μια ωραία ιδέα για να βοηθήσουμε τα παιδιά να καλλιεργήσουν στάσεις προς την κατεύθυνση της μεγαλύτερης κοινωνικής συμμετοχής και της συνειδητής ανάληψης πρωτοβουλιών για συγκεκριμένες δράσεις. Να μάθουν  να νοιάζονται και να δρουν όχι μόνο για τον εαυτό τους αλλά και για τους ανθρώπους γύρω τους! … Διαβάστε περισσότερα…