«Οι παππούδες κακομαθαίνουν τα παιδιά»και …άλλες ιστορίες!

Πάρα πολλές φορές από τις πρώτες κιόλας συζητήσεις με τους γονείς των παιδιών του νηπιαγωγείου, σχετικά με τις περιπτώσεις παιδιών που παρουσιάζουν αδυναμίες στην προσαρμογή, την κοινωνική τους συμπεριφορά, στην τήρηση των κανόνων και των ορίων, έχω έρθει αντιμέτωπη με τη δήλωση «Τί να σας πω! Ο παππούς και η … Διαβάστε περισσότερα…

Κάνε το καλό…!

Πού καταλήγουν κάθε χρόνο οι ομαδικές δημιουργίες των παιδιών της τάξης του νηπιαγωγείου; Όσο κι αν δεν μας αρέσει να το παραδεχτούμε οι περισσότερες αποθηκεύονται στο «χρονοντούλαπο» της αποθήκης του νηπιαγωγείου και της …μνήμης μας! Την περασμένη σχολική χρονιά όμως αποφασίσαμε στο νηπιαγωγείο μας, να αξιοποιήσουμε αυτά τα αξιοθαύμαστα ομαδικά … Διαβάστε περισσότερα…

Τι μπορεί να έχει μάθει το παιδί πριν το νηπιαγωγείο!

Τι θα μπορούσε να γνωρίζει ήδη ένα παιδί, πριν την είσοδο του στο νηπιαγωγείο, όσον αφορά την ανάπτυξη των δεξιοτήτων και της προσωπικότητάς του, είναι ένα ζήτημα που απασχολεί πάντα τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς των παιδιών της προσχολικης ηλικίας. Πολλές φορές μάλιστα το ζήτημα αυτό συμβαίνει να γίνεται και … Διαβάστε περισσότερα…

Τι θα μάθει ένα παιδί στο νηπιαγωγείο;

Το σύγχρονο νηπιαγωγείο μέσω του νέου προγράμματος δραστηριοτήτων, έχει θέσει ψηλά τον πήχη στην ελληνική δημόσια εκπαίδευση. Απαλλαγμένο από την πίεση της ύλης διδασκαλίας της επόμενης βαθμίδας, αυτής του Δημοτικού Σχολείου, αφήνει το περιθώριο στους εκπαιδευτικούς για ελεύθερη, δημιουργική έκφραση δημιουργώντας ένα μαθησιακό περιβάλλον γεμάτο φαντασία, ιδανικό για τα παιδιά … Διαβάστε περισσότερα…

Ποιο είναι το καλύτερο σχολείο για το παιδί μου;

Είναι σίγουρο ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί έχουμε έρθει αντιμέτωποι με το ερώτημα αυτό, σε όποια βαθμίδα της εκπαίδευσης κι αν ανήκουμε. Με τη λέξη «σχολείο» να αναφέρεται σε όλες τις βαθμίδες και να αφορά κυρίως τα «πρωτάκια» της καθεμιάς από αυτές. Πολλοί γονείς, ακριβώς επειδή αντιλαμβάνονται τη σπουδαιότητα ενός καλού … Διαβάστε περισσότερα…

Αξίες ζωής στην εκπαίδευση – Συνεργασία

Καθώς άλλη μια σχολική χρονιά φτάνει στο τέλος της είναι σίγουρο πως οι περισσότεροι από εμάς κάνουμε, λίγο ή πολύ μια αποτίμηση του εκπαιδευτικού μας έργου. Τι καταφέραμε, ποια προγράμματα μας πέτυχαν τους στόχους τους, και γιατί κάποια δεν είχαν το προσδοκώμενο αποτέλεσμα, ποια παιδιά ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες μας και … Διαβάστε περισσότερα…

Γιατί να φοιτήσει ένα πρόνηπιο στο νηπιαγωγείο;

Γιατί πολύ απλά, το σύγχρονο νηπιαγωγείο μέσω του νέου προγράμματος δραστηριοτήτων, έχει θέσει πολύ ψηλά τον πήχη στην ελληνική δημόσια εκπαίδευση! Απαλλαγμένο από την πίεση της ύλης διδασκαλίας της επόμενης βαθμίδας, αυτής του Δημοτικού Σχολείου, αφήνει το περιθώριο στους εκπαιδευτικούς για ελεύθερη, δημιουργική έκφραση δημιουργώντας ένα μαθησιακό περιβάλλον γεμάτο φαντασία, … Διαβάστε περισσότερα…

Γιατί μας ενδιαφέρει ο καιρός; (Δραστηριότητες νηπιαγωγείου)

Γιατί μας ενδιαφέρει ο καιρός; Τι είναι αυτό που τον κάνει σημαντικό και ποια είναι η σχέση του με την καθημερινή μας ζωή; Αυτά ήταν τα βασικά ερωτήματα που όρισαν την πορεία των δραστηριοτήτων μας στην τάξη του νηπιαγωγείου κατά την εξέλιξη της δράσεως με τίτλο «Έχει ο καιρός γυρίσματα … Διαβάστε περισσότερα…

5 πασχαλινά λαγουδάκια – Ποιηματάκι για μικρά δαχτυλάκια

«5 πασχαλινά λαγουδάκια» Ποιηματάκι για μικρά δαχτυλάκια 5 λαγουδάκια βγήκαν στην αυλή όρεξη να παίξουν έχουνε πολλή. Τρέχει το μικρούλι,πρώτο στη σειρά δες το πως πηδάει, είναι όλο χαρά! Μπαμ! όμως σκοντάφτει, πέφτει στη στιγμή πάει το μικρούλι, βγήκε απ’τη γραμμή. 4 λαγούδια τώρα τραγουδούν ποιος τα καταφέρνει θέλουνε να … Διαβάστε περισσότερα…

6 Mαρτίου – Παγκόσμια ημέρα κατά του εκφοβισμού και της ενδοσχολικής βίας

Μη φοβάσαι αυτόν που σε πειράζει, με δύναμη πες Στοπ! σε ό,τι σε τρομάζει. Μη φοβίζεις αυτόν που δεν σου μοιάζει, μπορεί και να’ναι αυτός που σου ταιριάζει! Πέτρα, Ψαλίδι ή Χαρτί, μπορούμε όλοι να’μαστε μαζί! Με αφορμή το ποίημα «Πέτρα – Ψαλίδι – Χαρτί», η δική μας αφίσα, για … Διαβάστε περισσότερα…