Η υπόσχεση της τάξης μας

η υπόσχεση της τάξης μας

 

Μια δραστηριότητα και μια υπόσχεση! Για να κάνουμε πιο εύκολη την καθημερινότητα μας στην τάξη του νηπιαγωγείου! Για να γίνουμε φίλοι και να περνάμε καλά, κάθε μέρα,  και αυτής της σχολικής χρονιάς!

Στόχοι:
• να συμμετέχουν σε συζητήσεις και να χρησιμοποιούν στοιχειώδη επιχειρηματολογία (Γλώσσα)
• να αναπτύξουν ικανότητες συνεργασίας (Περιβάλλον)
• να σέβονται τους άλλους και τους κανόνες της ομάδας. (Προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη)
• να οριοθετούν τη συμπεριφορά τους (Προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη)
Η νηπιαγωγός παρουσιάζει στην ολομέλεια της τάξης μια σειρά από κάρτες. Οι κάρτες αυτές περιγράφουν καταστάσεις μέσα σε μια τάξη που αναφέρονται σε πράξεις ευγένειας και αγένειας αντίστοιχα. Στο πάτωμα τοποθετούνται 2 χάρτινα προσωπάκια. Ένα χαρούμενο κι ένα λυπημένο. Κάθε παιδί τραβάει μια κάρτα και η νηπιαγωγός την διαβάζει. Το κάθε παιδί απαντά αν η πράξη αυτή ήταν ευγενική ή όχι, και πως ένιωσε το παιδί που του συνέβη το περιστατικό, και την τοποθετεί κάτω από το αντίστοιχο προσωπάκι. Στο τέλος , αφού διαβαστούν όλες τις κάρτες και συζητήσουμε για τα συναισθήματα που νιώθουν οι άνθρωποι που τους φέρεται κάποιος με αγένεια , δίνει ο καθένας μια υπόσχεση στους συμμαθητές του για το πώς θα φέρεται, τι θα κάνει ή τι δεν θα κάνει στους άλλους.
Τα λόγια των παιδιών καταγράφονται σε μεγάλο χαρτί με τίτλο «η υπόσχεση μας».

Οι καταστάσεις που περιγράφουν οι κάρτες είναι οι ακόλουθες:
1. Κάποιο παιδί φτιάχνει μια ζωγραφιά. Ο φίλος του του λέει πόσο υπέροχα ζωγραφίζει.
2. Ένα παιδί κάθεται στο τραπέζι των εικαστικών. Ένας φίλος του πλησιάζει και του προτείνει να κάνουν μαζί ένα κολλάζ. Εκείνο δέχεται, συνεργάζονται και κάνουν μια υπέροχη δουλειά.
3. Ένα παιδί είναι στενοχωρημένο. Ένας φίλος του το παίρνει μια αγκαλιά.
4. Σε ένα παιδί τρύπησε το παντελόνι. Όλοι γελούν.
5. Ένας φίλος μας μιλάει. Τον διακόπτει ένας άλλος για να πει τη γνώμη του.
6. Ένα παιδί φτιάχνει μια ζωγραφιά. Ένα άλλο παιδί του λέει : «τι μουτζούρα είναι αυτή;»
7. Ένα παιδί στην τάξη κλαίει. Όλοι γελούν.
8. Ένα παιδί θέλει να περάσει μπροστά από κάποιο άλλο. Του λέει « με συγχωρείς» και περνά.
9. Ένα παιδί παίζει στο οικοδομικό υλικό και έχει φτιάξει μια υπέροχη κατασκευή. Ένα άλλο παιδί περνά από μπροστά και το γκρεμίζει.
10. Έρχεται κάποιος στην τάξη μας. όλα τα παιδιά μιλούν ταυτόχρονα και κανείς δε λέει καλημέρα.

IMG_20141030_154243 (2)

Πηγές

picasaweb.google.com

 

About Ηρώ Παπαδοπούλου

Αποφοίτησα από την Παιδαγωγική Σχολή (Τμήμα Νηπιαγωγών) του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης το 1996. Κατάγομαι από τα Ιωάννινα, όπου και εργάστηκα στην ιδιωτική εκπαίδευση από το 1996 έως το 2000. Έκτοτε ζω με την οικογένειά μου στην Κέρκυρα και εργάζομαι σε δημόσιο Νηπιαγωγείο. Μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μου στο: info@meleniro.gr
Bookmark the permalink.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *