Μα τί ευγενικά παιδιά!

Use handkerchiefs

Μα τί ευγένεια!

Ένας ευχάριστος αλλά και αποτελεσματικός τρόπος να μυήσουμε τα παιδιά στην ευγενική συμπεριφορά και να τα βοηθήσουμε να αναγνωρίσουν την αξία της, είναι να χρησιμοποιήσουμε το βιωματικό παιχνίδι.

Το παιχνίδι που ακολουθεί είναι παιχνίδι δραματοποίησης με κάρτες, στις οποίες περιγράφονται διάφορες καταστάσεις από την καθημερινότητα των παιδιών. Καλό θα ήταν να παιχτεί από μια ομάδα παιδιών για να υπάρχει αλληλεπίδραση. Τα παιδιά παίζουν με τη σειρά διαλέγοντας μια κάρτα, όπου καλούνται να αναπαραστήσουν αυτό που περιγράφει η κάρτα. Στη συνέχεια ακολουθεί συζήτηση, ώστε να καταλήξουν μόνα τους τα παιδιά στο ποια συμπεριφορά θεωρείται ευγενική, και ποια όχι, και φυσικά να γίνει κατανοητό, ότι δεν έχει σημασία μόνο τί λέμε αλλά  πώς το λέμε και τί πράττουμε ταυτόχρονα!

1. Ο φίλος σου σου λέει ότι τα καινούρια σου παπούτσια είναι ωραία! Τι λες / τι κάνεις

2. Έχεις αγοράσει κάτι από το περίπτερο και θέλεις να το πληρώσεις. Τι λες / τι κάνεις

3. Η γιαγιά σου σου δίνει ένα δώρο για τα γενέθλια σου που δεν σου αρέσει. Τι λες /Τι κάνεις

4. Συναντάς έναν φίλο σου στο δρόμο. Τι λες /Τι κάνεις

5. Είσαι στην παρέλαση και θέλεις να περάσεις μπροστά για να βλέπεις. Τι λες / Τι κάνεις

6. Πηγαίνεις στα γενέθλια ενός φίλου και του προσφέρεις ένα δώρο. Τι λες / Τι κάνεις

7.Έπεσες και κάποιος σου προσφέρει βοήθεια. Τι λες / Τι κάνεις

8. Θέλεις κάποιος να σου δώσει το ψωμί που βρίσκεται στην άλλη άκρη του τραπεζιού. Τι λες / Τι κάνεις

9.Λέρωσες με το φαγητό σου το παιδί που κάθεται δίπλα σου. Τι λες / Τι κάνεις

10. Η μαμά σου μιλάει στο τηλέφωνο και θέλεις κάτι να της πεις. Τι λες / Τι κάνεις

11. Ενώ μιλάς σε κάποιον ξαφνικά φτερνίζεσαι. Τι λες /Τι κάνεις

12. Θέλεις να ζητήσεις από τη μαμά σου ένα ποτήρι νερό. Τι λες / Τι κάνεις

13. Πάτησες κάποιον κατά λάθος στο πόδι. Τι λες / Τι κάνεις

14. Συναντάς την δασκάλα σου στο δρόμο. Τι λες / Τι κάνεις

15. Είσαι στο δρόμο με τη μαμά σου και συναντάτε κάποιον γνωστό της. Τι λες / Τι κάνεις

16. Είσαι στο δρόμο και θέλεις να ζητήσεις οδηγίες για το μέρος που θέλεις να πας. Τι λες / Τι κάνεις

17. Σου προσφέρουν ένα γλυκό σε μια γιορτή. Τι λες / Τι κάνεις

18.Μπαίνεις το πρωί στο σχολείο σου. Τι λες / Τι κάνεις

19. Βγαίνεις από την τάξη και συναντάς τη μαμά σου  που σε περιμένει. Τι λες / Τι κάνεις

20. Πέφτεις κατά λάθος πάνω σε κάποιον στο διάλειμμα. Τι λες / Τι κάνεις

21. Φεύγεις από κάποιο φιλικό σπίτι. Τι λες / Τι κάνεις

Ένα επόμενο βήμα στο παιχνίδι αυτό θα ήταν να «παιχτούν» οι καταστάσεις που περιγράφουν οι κάρτες με την αντίθετη συμπεριφορά, πώς θα φερόταν δηλαδή το κάθε παιδί με …αγένεια!

Επίσης οι κάρτες αν χρησιμοποιηθούν στο σχολείο, μπορούν να εμπλουτίζονται κάθε φορά με νέες καταστάσεις από την καθημερινότητα των παιδιών, ίσως και με την αναπαράσταση συγκεκριμένων περιστατικών της σχολικής ημέρας που μπορεί να απασχόλησαν την τάξη.

(Εικόνα: Εξώφυλλο βιβλίου, Savoir vivre για παιδιά, Χρήστος Ζαμπούνης, εκδ. Φερενίκη)

About Ηρώ Παπαδοπούλου

Αποφοίτησα από την Παιδαγωγική Σχολή (Τμήμα Νηπιαγωγών) του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης το 1996. Κατάγομαι από τα Ιωάννινα, όπου και εργάστηκα στην ιδιωτική εκπαίδευση από το 1996 έως το 2000. Έκτοτε ζω με την οικογένειά μου στην Κέρκυρα και εργάζομαι σε δημόσιο Νηπιαγωγείο. Μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μου στο: info@meleniro.gr
Bookmark the permalink.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *