Μετρώ με… μέτρο!

IMG_6046

Το γνωστό πολύ μεγάλο κατάστημα ειδών σπιτιού, που βρίσκεται πλέον σε αρκετές πόλεις της Ελλάδος, εκτός από τα χιλιάδες προς πωλήση προϊόντα του, μας παρέχει τελικά και… πολλές ιδέες για δημιουργικές δραστηριοτήτες με τα παιδιά! Ο λόγος για τα χάρτινα μέτρα, που υπάρχουν στην είσοδο των καταστημάτων αυτών, σε ειδικά σταντ μαζί με μολυβάκια και μπλοκ, προς διευκόλυνση των αγορών των πελατών, τα οποία δίδονται δωρεάν και  με τη δυνατότητα να έχετε περισσότερα από ένα (βέβαια αν τελικά θέλετε πάρα πολλά, καλό θα ήταν να λάβετε και τη σύμφωνη γνώμη των υπευθύνων!).

Οι δραστηριότητες λοιπόν που σκεφτήκαμε αφορούν βασικά στους αριθμούς που αναγράφονται πάνω στα χάρτινα αυτά μέτρα και μάλιστα στην πλευρά που αναγράφονται οι ίντσες και όχι τα εκατοστά, καθώς είναι πιο ευανάγνωστοι οι αριθμοί και λιγότεροι σε πλήθος.

1. Φτάσε στο τέρμα (παιχνίδι με 2 παίκτες).

IMG_6049

Υλικά: 1 χάρτινο μέτρο για τον καθένα, 2 πιόνια, 1 ζάρι.

Ο κάθε παίκτης τοποθετεί το πιόνι του στον αριθμό 0 του μέτρου του, ως σημείο έναρξης του παιχνιδιού. Ρίχνουν το ζάρι εναλλάξ και προχωρούν μπροστά τόσα βήματα όσα ορίζει το ζάρι. Κάθε αριθμός και ένα βήμα. Όποιος φτάσει στο τέρμα του μέτρου του πρώτος, είναι ο νικητής.

2. Ημερολόγιο.

IMG_6072

Το μέτρο γίνεται ένα διαφορετικό μηνιαίο ημερολόγιο, αφού κόψουμε τους αριθμούς που δεν χρειαζόμαστε (το 0, και τους αριθμούς μετά το 28 ή το 30 ή το 31 ανάλογα με τον μήνα). Εκεί, μπορούμε να σβήνουμε και να μετράμε τις μέρες που περνούν, να σημειώνουμε τις σημαντικές ημερομηνίες ή τα Σαββατοκύριακα.

3. Αντιγράφω τους αριθμούς.

IMG_6051

4. Οι αριθμοί στη σειρά.

IMG_6074

Προετοιμασία: Μικρές κάρτες με αριθμούς.

Ανάλογα με το επίπεδο γνώσεων και δυνατοτήτων των παιδιών κόβουμε από το μέτρο τους αριθμούς που δεν χρειαζόμαστε. Ετοιμάζουμε κάρτες με τους αριθμούς που θέλουμε και το παιδί καλείται να τους αντιστοιχίσει με τους αριθμούς του μέτρου και να τους βάλει στη σειρά.

5. Βάζω Χ (παιχνίδι με 2 παίκτες).

IMG_6055

Υλικά: 1 χάρτινο μέτρο για τον καθένα, 1 μολύβι για τον καθένα, 1 καλαθάκι με χαρτάκια τυλιγμένα στα οποία αναγράφονται όλοι οι αριθμοί των μέτρων επί 3.

Πάλι, ανάλογα με το επίπεδο γνώσεων και δυνατοτήτων των παιδιών κόβουμε από το μέτρο τους αριθμούς που δεν χρειαζόμαστε. Με τη σειρά τα παιδιά διαλέγουν και ξετυλίγουν ένα χαρτάκι από το καλαθάκι, αν έχουν στο μέτρο τους τον αριθμό που αναγράφεται, τον διαγράφουν, αν τον έχουν ήδη διαγράψει παίζει ο επόμενος. Κερδίζει όποιος  διαγράψει πρώτος όλους  αριθμούς από το μέτρο του ή τους περισσότερους, εφόσον χρειαστεί να ξετυλιχθούν όλα τα χαρτάκια.

6. Χρωματιστά σημεία (ελαφρώς απαιτητική δραστηριότητα).

IMG_6069

Προετοιμασία: Βάζουμε από ένα διαφορετικό χρωματιστό σημείο κάτω από τους αριθμούς 0 – 9.

Πάλι, ανάλογα με το επίπεδο γνώσεων και δυνατοτήτων των παιδιών κόβουμε από το μέτρο τους αριθμούς που δεν χρειαζόμαστε. Το παιδί καλείται να βάλει κάτω από τους διψήφιους αριθμούς το συνδυασμό των αντίστοιχων χρωματιστών σημείων π.χ.  αν το 1 έχει κόκκινο σημείο και το 4 πράσινο, τότε το 14 πρέπει να έχει από κάτω δυο σημεία, το κόκκινο και το πράσινο μαζί.

7. Ποιος θα φτάσει στο 20 (παιχνίδι για 2 παίκτες).

IMG_6062

Υλικά: 1 χάρτινο μέτρο μόνο, 2 πιόνια, 1 ζάρι.

Ο ένας παίκτης τοποθετεί το πιόνι του στον αριθμό 1 και ο άλλος παίκτης το δικό του πιόνι στον αριθμό 39, στην άλλη άκρη του μέτρου. Προχωρούν τόσα βήματα όσα ορίζει κάθε φορά το ζάρι, όπου κάθε βήμα και ένας αριθμός. Όποιος φτάσει πρώτος στο 20 είναι ο νικητής!

8. Ο μικρότερος αριθμός (παιχνίδι για 2 παίκτες).

IMG_6063

Υλικά: 1 χάρτινο μέτρο για τον καθένα, 2 ψαλίδια, 2 ζάρια.

Προετοιμασία: χωρίζουμε τα χάρτινα μέτρα σε ίσα κομμάτια τραβώντας γραμμές από τον κάθε αριθμό.

Οι παίκτες ρίχνουν ταυτόχρονα τα ζάρια τους. Όποιος φέρει τον μικρότερο αριθμό οφείλει να κόψει ένα κομμάτι από το μέτρο του. Όποιος αναγκαστεί να κόψει όλα τα κομμάτια του μέτρου του είναι… ο χαμένος!

9. Ύψη.

IMG_6066

Κόβουμε το χάρτινο μέτρο σε όσα μέρη θέλουμε και μετά τα τοποθετούμε στη σειρά ανά ύψος.

10. Σελιδοδείκτες!

IMG_6076

Χωρίζουμε τα χάρτινα μέτρα σε ίσα κομμάτια τραβώντας γραμμές από τον κάθε αριθμό, τα κόβουμε στο μέγεθος που θέλουμε,τα χρωματίζουμε με διάφορα χρώματα και δημιουργούμε πολύχρωμους σελιδοδείκτες! Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ό,τι είδους μπογιά επιθυμούμε (νερομπογιές, τέμπερες, ξυλομπογιές κλπ.) ή μπορούμε να κάνουμε με τους μαρκαδόρους διάφορα σχέδια και φυσικά να τους πλαστικοποιήσουμε για μεγαλύτερη αντοχή!

(Βέβαια μπορούμε να αναπαράγουμε και συγκεκριμένα χρωματικά μοτίβα π.χ. 1 κόκκινο κομμάτι -2 μπλε- 1 κόκκινο- 2 μπλε κ.ο.κ και να προσθέσουμε στη δραστηριότητα …λίγα ακόμη μαθηματικά!)

 

 

 

 

 

 

About Ηρώ Παπαδοπούλου

Αποφοίτησα από την Παιδαγωγική Σχολή (Τμήμα Νηπιαγωγών) του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης το 1996. Κατάγομαι από τα Ιωάννινα, όπου και εργάστηκα στην ιδιωτική εκπαίδευση από το 1996 έως το 2000. Έκτοτε ζω με την οικογένειά μου στην Κέρκυρα και εργάζομαι σε δημόσιο Νηπιαγωγείο. Μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μου στο: info@meleniro.gr
Bookmark the permalink.

2 Comments

  1. ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΠΡΩΤΟΤΥΠΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ. ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *