Παιχνίδια του 10λεπτου!

circle

Μήπως χρειάζεστε ιδέες για να απασχολήσετε τα παιδιά, τα τελευταία 10 λεπτά μιας «φορτωμένης» μέρας στο σχολείο; Ή ίσως επιθυμείτε να ανταμείψετε  τα παιδιά στο τέλος μιας ιδιαιτέρως παραγωγικής μέρας; Ή είναι μια βροχερή μέρα και τα παιδιά πρέπει με κάποιο τρόπο να εκτονώσουν την ενέργειά τους; Τα 10 παιχνίδια που ακολουθούν λοιπόν, είναι  πιθανόν να σας φανούν πολύ χρήσιμα!

1)Βγες!

Τα παιδιά στην παρεούλα κάθονται το ένα δίπλα στο άλλο. Ένα παιδί είναι αρχηγός και λέει μια λέξη. Το πρώτο παιδί δίπλα του πρέπει να πει την πρώτη συλλαβή αυτής της λέξης, το δεύτερο τη δεύτερη, το τρίτο την τρίτη κ.ο.κ. Εκείνος που θα πει την τελευταία συλλαβή της λέξης θα γυρίσει και θα πει στον διπλανό του «Βγες!». Εκείνος τότε φεύγει από τη θέση του και γίνεται ο αρχηγός του παιχνιδιού.

2)Με απόλυτη ησυχία…

Τα παιδιά πρέπει να τοποθετηθούν στο χώρο ανάλογα με το παράγγελμα της νηπιαγωγού π.χ. Μπείτε στη σειρά από τον ψηλότερο στον κοντύτερο και το αντίστροφο, μπείτε στη σειρά πρώτα τα αγόρια και ύστερα τα κορίτσια και το αντίστροφο, κάντε μια ομάδα όσοι φορούν κόκκινο και μια όσοι δεν φορούν κόκκινο κλπ. Ο μοναδικός κανόνας είναι να γίνουν όλα αυτά με απόλυτη ησυχία! Όποιος παραβεί τον κανόνα βγαίνει από το παιχνίδι.

3)Τα κομμάτια του παζλ.

(Το παιχνίδι αυτό απαιτεί  λίγη προετοιμασία, μπορείτε όμως να το κάνετε μια φορά και μετά να αποθηκεύσετε τη δουλειά σας στο συρτάρι για επόμενες φορές). Ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών παίρνετε εικόνες και τις κόβετε σε 4 ή 6 κομμάτια. Ανακατεύετε τα κομμάτια και δίνετε από ένα κομμάτι σε κάθε παιδί. Με το σύνθημα τα παιδιά πρέπει να βρουν ποια παιδιά έχουν κομμάτια από την ίδια εικόνα- παζλ και να συνθέσουν μαζί την εικόνα. Για τα μικρά παιδιά καλό είναι να υπάρχουν και οι πρωτότυπες εικόνες αναρτημένες, για βοήθεια.

4) 4 γωνίες.

Δίνουμε αριθμούς στις 4 γωνίες της τάξης από το 1 έως το 4.  Κάποιο παιδί επιλέγεται να κλείσει τα μάτια του. Τα υπόλοιπα παιδιά μοιράζονται στις 4 γωνίες της τάξης, όχι ισόποσα, όπου θέλει ο καθένας αρκεί κάθε γωνία να έχει παιδιά. Το παιδί με τα κλειστά μάτια λέει έναν αριθμό. Τα παιδιά που η γωνία τους έχει αυτόν τον αριθμό, κάθονται κάτω. Το παιδί συνεχίζει να λέει τους αριθμούς από τις υπόλοιπες γωνίες και τα παιδιά κάθονται κάτω. Όταν φτάσει στην τελευταία γωνία τα παιδιά αυτής ξαναμοιράζονται στις 4 γωνίες και το παιχνίδι συνεχίζεται με τον ίδιο τρόπο, μέχρι που να μείνει ένα παιδί. Αν υπάρχει χρόνος αυτό το παιδί που έμεινε τελευταίο κλείνει τα μάτια και το παιχνίδι ξαναρχίζει.

5)Τί είμαι;

Δυο παιδιά σηκώνονται από την παρεούλα και στέκονται με πρόσωπο προς τα υπόλοιπα παιδιά. Στο κεφάλι τους φορούν ένα στεφανάκι με μια ίδια εικόνα που δείχνει ένα αντικείμενο, ζώο, φυτό κλπ. Οι εικόνες μπορούν να υπάρχουν έτοιμες και τα υπόλοιπα παιδιά να διαλέγουν κρυφά κάποια. Κάνουν ερωτήσεις στα υπόλοιπα παιδιά προκειμένου να ανακαλύψουν τί είναι. Τα παιδιά απαντούν με ένα ναι ή ένα όχι. Όποιος από τα 2 παιδιά βρει τη λέξη παραμένει στη θέση του και ο αντίπαλός του αντικαθίσταται από ένα άλλο παιδί.

6)Αλυσίδα.

Ορίζουμε μια κατηγορία λέξεων π.χ. φρούτα, ονόματα, χρώματα, ζώα, παιχνίδια κλπ. Τα παιδιά με τη σειρά πρέπει να πουν ένα φρούτο, όνομα, ζώο κλπ. Όποιος πει κάτι άλλο, ή κάτι που έχει ήδη ειπωθεί ή δεν πει τίποτα, βγαίνει από το παιχνίδι.

7) Η βαλίτσα.

Η νηπιαγωγός ξεκινάει το παιχνίδι λέγοντας ότι ετοιμάζεται να πάει ένα ταξίδι σε κάποιο μέρος για διακοπές (ανάλογα με την εποχή ορίζεται και το μέρος!) και στη βαλίτσα θα βάλει… και λέει ένα αντικείμενο. Το επόμενο παιδί πρέπει να πει τη λέξη της νηπιαγωγού συν τη δική του, για το τί θα βάλει στη βαλίτσα. Ο επόμενος θα πρέπει να πει τις δυο προηγούμενες λέξεις συν τη δική του κ.ο.κ.

8)Πες πέντε…

Ένα παιδί κρατάει μια μπάλα. Η νηπιαγωγός ζητά από το παιδί να πει πέντε… ονόματα, ζώα, παιχνίδια κλπ. Εκείνο πρέπει να προλάβει να τα πει πριν η μπάλα, που εντωμεταξύ πηγαίνει από χέρι σε χέρι, ξαναφτάσει σε αυτό. Αν τα καταφέρει συνεχίζει με επόμενη δοκιμασία, αν όχι τη θέση του παίρνει κάποιο άλλο παιδί.

9)Κάνε ό,τι κάνω!

Καθόμαστε σε κύκλο. Ο πρώτος ξεκινάει κάνοντας μια απλή κίνηση π.χ.

-χτυπάει τους δείκτες των χεριών μεταξύ τους

-χτυπάει παλαμάκια

-χτυπάει τα γόνατά του δυο φορές

-χτυπάει τα πόδια του μια το ένα- μια το άλλο κλπ.

και μόλις τελειώσει ο διπλανός του επαναλάμβάνει την κίνηση αυτή. Όταν τελειώνει ο ένας αρχίζει ο άλλος, αλυσιδωτά, μέχρι τον τελευταίο και πάλι πίσω, από το τέλος προς την αρχή. Τη θέση του πρώτου παίρνει κάποιο άλλο παιδί και το παιχνίδι ξαναρχίζει.

10) Μην μπερδευτείς!

Ένα παιδί δείχνει ένα σημείο του σώματός του και λέει πως είναι κάποιο άλλο σημείο του σώματος του, π.χ. δείχνει το κεφάλι και λέει πως είναι το πόδι του! Τα παιδιά πρέπει να δείξουν στο σώμα τους το σημείο που λέει και όχι το σημείο που δείχνει, δηλαδή στην προκειμένη περίπτωση, το πόδι τους! Όποιος μπερδευτεί, βγαίνει από το παιχνίδι.

Πηγές:

http://www.educationworld.com/a_lesson/lesson/field_day_games.shtml

http://suite101.com/a/21-fun-short-games-for-young-children-a359897

http://suite101.com/a/fantastic-and-creative-games-for-young-children-a359899

About Ηρώ Παπαδοπούλου

Αποφοίτησα από την Παιδαγωγική Σχολή (Τμήμα Νηπιαγωγών) του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης το 1996. Κατάγομαι από τα Ιωάννινα, όπου και εργάστηκα στην ιδιωτική εκπαίδευση από το 1996 έως το 2000. Έκτοτε ζω με την οικογένειά μου στην Κέρκυρα και εργάζομαι σε δημόσιο Νηπιαγωγείο. Μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μου στο: info@meleniro.gr
Bookmark the permalink.

6 Comments

  1. Κορίτσια Μπράβο σας κι ευχαριστούμε!

    Σας περιμένει βραβειάκι!!!

    • Χαρά μας που βρήκατε εδώ κάτι που σας ενδιαφέρει! Ευχαριστούμε κι εμείς για την αποδοχή και την ανταπόκριση!

  2. Pingback: Dragon.gr » Παιχνίδια του 10λεπτου!

  3. ΕΛΕΝΗ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΥ

    ΜΠΡΑΒΟ ΚΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ!!!

  4. nipiagogiota.blogspot.gr

    Πολύ ωραίες ιδέες.Στην πρώτη ευκαιρία θα τα δοκιμάσω!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *