Σελήνη, ο δορυφόρος της Γης.

the_tightrope_walker_by_roweig-d4cpwfa(Φωτο roweig.deviantart.com)

Ένα από τα πιο ωραία κεφάλαια του θέματος «Στη γειτονιά του Ήλιου», το οποίο μας απασχόλησε το τελευταίο χρονικό διάστημα στην τάξη μας, είναι αυτό της Σελήνης, του υπέροχου δορυφόρου της Γης.

Όλα άρχισαν κάπως έτσι…

  • «Το ταξίδι στο φεγγάρι, εκδ. άγκυρα» ήταν η αφορμή για να μοιραστούμε όλα όσα γνωρίζουμε για το φεγγάρι, οπότε και αναφερθήκαμε στο πώς δημιουργήθηκε, ποια είναι η μορφολογία του, ο όρος δορυφόρος, ποιες είναι οι ομοιότητες και ποιες οι διαφορές του με τον πλανήτη Γη,πώς έφτασαν οι άνθρωποι στο φεγγάρι, ποιοι ήταν οι πρώτοι που έφτασαν εκεί.
  • Βρίσκουμε λέξεις που τελειώνουν σε – ρι! Τα παιδιά μεταξύ άλλων κατέληξαν στις λέξεις: γκρι, αστέρι, σφυρί, Φιόρη, ποτήρι. Και έφτιαξαν το ποίημα που ακολουθεί:

Πήγα βόλτα στο φεγγάρι

που είχε χρώμα γκρι

είδα ένα αστέρι

που ήταν σαν σφυρί!

Είδα και τη Φιόρη

και έπινε νερό

από το ποτήρι

το γυαλιστερό!

…και εννοείται πως στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν τις εικόνες που τους ήρθαν στο μυαλό!

  • Από το youtube παρακολουθήσαμε βίντεο σχετικά με όλα όσα συζητήσαμε για το φεγγάρι.




  • Εικαστικά: «Εγώ όταν μεγαλώσω θα αγγίξω το φεγγάρι!»

φεγγαρι2   φεγγαρι1

  • «Οι φάσεις του φεγγαριού»: Το βιβλίο «Παρακαλώ μπαμπά φέρε μου το φεγγάρι,εκδ. Καλειδοσκόπιο»,  ήταν η αφορμή για να απαντήσουμε σε ερωτήματα όπως γιατί το φεγγάρι μεγαλώνει, μικραίνει, χάνεται; / Βιωματικά: ένα παιδί γίνεται ο Ήλιος, ένα το Φεγγάρι και ένα η Γη. Το παιδί που είναι το φεγγάρι έχει κρεμασμένο από το λαιμό του μπροστά έναν άσπρο κύκλο και πίσω έναν μαυρό κύκλο. Στέκονται στη σειρά αναπαριστώντας τις θέσεις των τριών ουράνιων σωμάτων ώστε να καταλάβουν πως το μέρος του φεγγαριού που είναι ορατό στη Γη εξαρτάται από τη θέση που έχουν τα σώματα αυτά κάθε ώρα που περνά./Βιβλιαράκι με θέμα «Οι φάσεις του Φεγγαριού», όπου κάθε παιδί φτιάχνει το δικό του./ 

φεγγαρι25   φεγγαρι24  φεγγαρι23  φεγγαρι22

  • »  Όταν τα παιδιά μετρούν τ´άστρα»με αφορμή τον πίνακα του Van Gogh «Έναστρη νύχτα».
  • Συναισθήματα: » Αν έκανα μια ευχή κάτω από τα αστέρια ποια θα ήταν;» / «Το μαγικό χαλί»: Στην παρεούλα τοποθετούμε ένα κομμάτι χρωματιστό ύφασμα. Κάθε παιδί κάθε παιδί κάθεται πάνω κλείνει τα μάτια και κάνει ένα ταξίδι στον ουρανό με τη φαντασία του. Στη συνέχεια μοιράζεται με τους φίλους του όλα όσα είδε από ψηλά.
  •   Και λίγα Μαθηματικά αφού μιλώντας για τις φάσεις του φεγγαριού  δόθηκε η ευκαιρία να ασχοληθούμε με τα κλάσματα: Μπροστά στα παιδιά υπήρχαν κάρτες με τα κλάσματα 1/2 , 1/3, 1/4 και το αντίστοιχο εκπαιδευτικό παιχνίδι με τα ξύλινα τουβλάκια που σχηματίζουν κύκλους, οι οποίοι αντίστοιχα χωρίζονται σε 2 κομμάτια, 3 και 4. Αφού δόθηκαν οι ανάλογες επεξηγήσεις η νηπιαγωγός έδειχνε μια κάρτα στα παιδιά και εκείνα έπρεπε να πάρουν από τον αντίστοιχο κύκλο τόσα τουβλάκια όσα δήλωνε ο αριθμός. Στη συνέχεια έκανε ακριβώς το αντίθετο αφαιρούσε ξύλινα τουβλάκια και τα παιδιά έπρεπε να βρουν την κάρτα με το αντίστοιχο κλάσμα.
  • Βιβλία για το φεγγάρι,που χρησιμοποιήσαμε:
  1. Ταξίδι στο φεγγάρι, εκδ. ΑΓΚΥΡΑ
  2. Όταν ο ήλιος αγάπησε τη σελήνη, εκδ. ΑΓΚΥΡΑ
  3. Τί υπάρχει στον ουρανό; εκδ. ΣΑΒΒΑΛΑΣ
  4. Ο ουρανός με τ᾽άστρα, εκδ. ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ
  5. Παρακαλώ μπαμπά φέρε μου το φεγγάρι, εκδ. ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ
  6. Ο φεγγαρούλης, εκδ. ΠΑΤΑΚΗ
  7. Ο φεγγαροσκεπαστής, εκδ. ΑΙΣΩΠΟΣ
  8. Οι φορεσιές του φεγγαριού, εκδ. ΚΕΔΡΟΣ
  9. Ο Μελένιος και το χαμογελαστό φεγγάρι, εκδ. ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ

About Ηρώ Παπαδοπούλου

Αποφοίτησα από την Παιδαγωγική Σχολή (Τμήμα Νηπιαγωγών) του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης το 1996. Κατάγομαι από τα Ιωάννινα, όπου και εργάστηκα στην ιδιωτική εκπαίδευση από το 1996 έως το 2000. Έκτοτε ζω με την οικογένειά μου στην Κέρκυρα και εργάζομαι σε δημόσιο Νηπιαγωγείο. Μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μου στο: info@meleniro.gr
Bookmark the permalink.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *