Η προετοιμασία της χριστουγεννιάτικης γιορτής… αλλιώς!

christmas-clipart-graphicsfairy007b

Ξεκινώντας την προετοιμασία των παιδιών για τη χριστουγεννιάτικη γιορτή, σκεφτήκαμε να ξεφύγουμε λιγάκι από τα συνηθισμένα και να την κάνουμε ακόμη πιο ενδιαφέρουσα. Έτσι προέκυψε μια σειρά προτάσεων για δραστηριότητες, με βάση την ῾Πρωτοχρονιάτικη περιπέτεια!῾ (Το κείμενο μπορείτε να το δείτε εδώ).

1) Πριν ακόμη παρουσιάσουμε τη γιορτή στα παιδιά, τους δείχνουμε εικόνες με τους χαρακτήρες της υπόθεσης: τον Αη Βασίλη, το Καλικαντζαράκι, τα παιδιά, τα ξωτικά, τις νεράιδες, τις νιφάδες, τα αστέρια. (Οι εικόνες και τα ονόματα των χαρακτήρων μπαίνουν σε πίνακα αναφοράς).Αφού τα παιδιά περιγράψουν τις εικόνες και κατονομἀσουν τα πρόσωπα, τους ζητάμε να σκεφτούν και να μας πουν μια ιστορία, στην οποία θα υπάρχουν όλοι αυτοί οι χαρακτήρες μαζί.

2)Τα παιδιά εικονογραφούν τη ιστορία που έγραψαν. Το κείμενο της ιστορίας και οι ζωγραφιές των παιδιών μπορούν να γίνουν ένα υπέροχο ομαδικό κολάζ με τίτλο Ἡ δίκη μας Πρωτοχρονιάτικη περιπέτεια!῾.

3)Αφού έχουμε πια παρουσιάσει τη γιορτή και έχουμε κάνει τη διανομή των ρόλων, τα παιδιά ζωγραφίζουν πώς φαντάζονται τον εαυτό τους στο ρόλο τους, π.χ. πώς θα ήσουν ως ξωτικό; τί θα φορούσες; κλπ. Στη συνέχεια γράφουν το όνομά τους και αντιγράφουν το όνομα του ρόλου τους από τον πίνακα αναφοράς. Με όλα αυτά φτιάχνουμε μια αφίσα με τίτλο Ὁι συντελεστές της γιορτής῾.

4)Αναφέρουμε στα παιδιά ότι κάθε μέρος της γιορτής έχει μια μουσική συνοδεία. Ακούμε πρώτα όλα τα μουσικά θέματα που έχουμε επιλέξει, χωρίς λόγια, παρακινώντας τα να σκεφτούν σε ποιο σημείο της γιορτής θα μπορούσε να ακουστεί το καθένα, και σε ποιον χαρακτήρα θα ταίριαζε. Στη συνέχεια τα ακούμε ξανά και τα παιδιά λένε την άποψή τους και την αιτιολογούν. Τους αποκαλύπτουμε τη δική μας πρόταση, η οποία βέβαια πιθανόν και να αλλάξει, αν τα παιδιά έχουν σκεφτεί κάτι διαφορετικό, και φυσικά επιχειρηματολογήσουν υπέρ αυτού!

5)Ακούμε ξανά τις μουσικές και τα παιδιά όλα μαζί, ανεξάρτητα από το ρόλο τους αυτοσχεδιάζουν κινητικά με αυτές.

6)Τα ῾λόγια῾ που θα πάρει το κάθε παιδί στο σπίτι του, θα συνοδεύονται και από μια πρόταση για δημιουργική απασχόληση στο σπίτι. Αφού διαβάσουν τα῾ λόγια῾ τους με κάποιον μεγαλύτερο, μπορούν να ζωγραφίσουν την εικόνα που τους έρχεται στο μυαλό ακούγοντας τα. Στη συνέχεια ψάχνουν να βρουν κάτι που να έχει σχέση με το χαρακτήρα που θα υποδυθούν π.χ. μια ιστορία, μια εικόνα, ένα άρθρο, ένα τραγούδι κλπ. Όλα αυτά τα φέρνουν στο σχολείο για να τα παρουσιάσουν στους συμμαθητές τους.

7) Θεατρικά παιχνίδια με  ῾τα μαγικά κουτιά῾: τα παιδιά προτείνουν δικές τους δοκιμασίες για το κάθε κουτί και τις εκτελούν όλοι μαζί   / Η νηπιαγωγός τοποθετεί πάνω σε κάθε κουτί έναν αριθμό από το 1 έως το 5 και μέσα σε αυτά από ένα αντικείμενο που υπάρχει στην τάξη.Τα παιδιά με τη σειρά ρίχνουν ένα ζάρι (που στις πλευρές του έχει τους αριθμούς αυτούς) και ανάλογα με τον αριθμό που θα φέρουν ανοίγουν το αντίστοιχο κουτί. Πρέπει να πάρουν από μέσα το αντικείμενο και να το χρησιμοποιήσουν τελείως διαφορετικά π.χ ένας μαρκαδόρος γίνεται μαγικό ραβδί!/Η νηπιαγωγός τοποθετεί μέσα σε κάθε κουτί μια εικόνα από τους χαρακτήρες της γιορτής. Κάθε παιδί επιλέγει και ανοίγει ένα κουτί, βλέπει την εικόνα που υπάρχει μέσα και με παντομίμα καλεί τους συμμαθητές του να καταλάβουν ποιο ρόλο υποδύεται, όποιος το βρει πρώτος παίρνει τη θέση του (αφού ανοίξουν και τα 5 κουτιά η νηπιαγωγός μπερδεύει ξανά τις εικόνες).

8)Φτιάχνουμε μια αφίσα πρόσκληση για τη γιορτή που θα μπει στον πίνακα ανακοινώσεων, όπου τα παιδιά κολλούν φιγούρες από χαρτιά περιτυλίγματος και συμπληρώνουν με ζωγραφική. Γράφουν όπως μπορούν, με βοήθεια από τους πίνακες αναφοράς, την ημερομηνία και το θέμα της γιορτής.

Bookmark the permalink.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *